Reamintim contribuabililor care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorilor ca, 25 februarie 2011 este termenul limita pentru depunerea la unitatea fiscala de care apartin a formularului D112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” pentru luna ianuarie 2011.
In acest sens, contribuabilii trebuie sa se prezinte la ghiseele administratiilor financiare cu formularul D112 in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.
Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- Anexa 1.1 „Anexa angajator”;
- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Formularul D112 in format hartie trebuie sa aiba inscrise: codul de identificare fiscala, datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului, precum si semnatura si stampila.
In situatia in care, in urma verificarii preliminare la ghisee se identifica erori de validare, (din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte), iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca in termen de maxim 3 zile, sa prezinte formatul electronic al declaratiei, fara erori si intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Contribuabilii care detin certificat digital calificat pot depune declaratia D112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, procedura reglementata prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, accesand website-ul e-guvernare.ro.
Stadiul de prelucrare a declaratiilor depuse, obligatoriu va fi consultat de fiecare contribuabil accesand, website-ul Ministerului Finantelor Publice, optiunea Vizualizare declaratie, pentru a avea certitudinea incarcarii declaratiilor pe serverul central al ANAF si validarii acestora.
Accesul la aceasta optiune se face utilizand numarul de inregistrare primit la ghiseele administratiilor financiare, respectiv indexul de incarcare in cazul declaratiilor depuse prin mijloace electronice de depunere la distanta. (Sursa: Directia Generala a Finantelor Publice Valcea)