email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dezbatere publica: procedura de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei unice

anafdezbatere publicaLegea 52/2003contributii sociale

Va informam ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala a dat publicitatii Proiectul de Ordin comun pentru aprobarea obligatiilor care revin oficiilor nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cod 112.

Incepand cu 1 ianuarie 2011, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, a fost introdus un nou titlu in Codul Fiscal, Titlul IX indice 2 Contributii sociale obligatorii.

La art. 296 indice 19 din Codul Fiscal, se prevede obligatia persoanelor fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitate asimilata angajatorului de a depune Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Astfel, s-a realizat simplificarea procedurilor declarative pentru contribuabili, acestia avand anterior implementarii declaratiei unice obligatia de a depune, pe de o parte, declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul de stat, bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, la autoritatea fiscala competenta si, pe de alta parte, cate o declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor pentru care exista obligatia platii contributiilor sociale in cadrul fiecarui sistem de asigurare sociala, la fiecare institutie care gestioneaza sistemul de asigurare sociala respectiv.

Prin modificarile mentionate, a fost prevazuta si simplificarea modalitatii de depunere a declaratiei. Astfel, contribuabilii vor depune declaratia unica prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.

Totodata, pentru o trecere treptata la noul sistem de depunere a declaratiei, pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii au posibilitatea depunerii noului formular si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic, la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.

Prin Hotararea Guvernului nr. 118, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123, in data de 17 februarie 2011, au fost aprobate conditiile de acreditare a oficiilor pentru depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, precum si raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratie.

Art. 6 din acelasi act normativ, prevede ca oficiile nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a acestei hotarari, sunt acreditate, din oficiu, de catre Ministerul Finantelor Publice.

In acelasi timp, la art. 6 alin. (4) s-a reglementat ca obligatiile care revin acestor oficii acreditate se stabilesc prin ordin comun al presedintilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Casei Nationale de Pensii Publice, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Proiectul de ordin comun reglementeaza obligatiile care revin acestor oficii acreditate in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

De asemenea, sunt reglementate si obligatiile care revin contribuabililor ale caror declaratii, in format electronic, nu au putut fi prelucrate de oficiile acreditate sau de catre organul fiscal competent.
*
Proiectul de act normativ si anexele sunt publicate pe www.anaf.ro, domeniul Legislatie/Transparenta decizionala.

De asemenea, poate fi consultat la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea Conf. Legii nr. 52/2003, astfel:
 prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741 - la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
 electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
 prin fax la numarul: 0213.199.857.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafdezbatere publicaLegea 52/2003contributii sociale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 25 Februarie 2011


Votati articolul "Dezbatere publica: procedura de primire, prelucrare si transmitere a Declaratiei unice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 25 Februarie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X