Ministerul Finantelor lucreaza la o noua reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), conform unui proiect de Ordonanta de Urgenta recent propus pentru dezbatere publica.
Asadar, prin prezentul proiect de ordonanta de urgenta se propune:
1. infiintarea celui de-al treilea post de vicepresedinte al ANAF
2. renuntarea la personalitatea juridica si preluarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili la nivelul aparatului propriu al ANAF
3. infiintarea functiilor publice specifice de executie de inspector antifrauda, dar si a functiilor publice specifice de conducere de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef directie antifrauda, inspector sef serviciu antifrauda
4. introducerea unor reglementari referitoare la atragerea raspunderii potrivit legii in cazul divulgarii secretului fiscal
5. completarea art. 5 din OG nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu un nou alineat referitor la achizitionarea de autoturisme de catre autoritatile subordonate Ministerului Finantelor care au atributii de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale. Totodata se propune reglementarea ca achizitia acestor autoturisme sa se efectueze prin sistemul centralizat al ONAC.
6. derogare de la OUG nr. 34/2023, privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca in anul 2024 autoritatile din subordinea Ministerului Finantelor care au atributii de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale pot achizitiona autoturisme autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la art. 3 pct.2 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
mobilier si aparatura birotica, asa cum sunt prevazute in grupa 3 "Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale", subgrupele 3.1. "Mobilier" si 3.2. "Aparatura birotica" din cadrul Hotararii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile ulterioare, precum si obiecte de inventar de natura acestora, in scopul dotarii spatiilor cu destinatia de birou.
7. Completarea Anexei 51 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare prin introducerea functiilor publice specifice cu statut special din cadrul Autoritatii Vamale Romane.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea Verde a Contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
8. Introducerea unei reglementari care sa ofere posibilitatea creerii cadrului necesar pentru asigurarea unei coordonari unitare a structurilor juridice de la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al administratiilor judetene/ de sector.
9. Alinierea drepturilor salariale ale personalului din cadrul unitatilor subordonate Ministerului Finantelor la nivelul de salarizare pentru functiile din cadrul ANAF, unitate subordonata MF.
Atentie! Pentru a se aplica, proiectul de Ordonanta de Urgenta trebuie adoptat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial.
Proiectul poate fi consultat integral aici >>
Foto: pixabay.com