email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Planul de reorganizare ANAF: cele 9 puncte avute in vedere

Planul de reorganizare ANAF: cele 9 puncte avute in vedere
reorganizare anafmari contribuabiliDGAFDGAMC

Ministerul Finantelor lucreaza la o noua reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), conform unui proiect de Ordonanta de Urgenta recent propus pentru dezbatere publica.

Asadar, prin prezentul proiect de ordonanta de urgenta se propune:

1. infiintarea celui de-al treilea post de vicepresedinte al ANAF

2. renuntarea la personalitatea juridica si preluarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili la nivelul aparatului propriu al ANAF

3. infiintarea functiilor publice specifice de executie de inspector antifrauda, dar si a functiilor publice specifice de conducere de inspector general antifrauda, inspector general adjunct antifrauda, inspector sef directie antifrauda, inspector sef serviciu antifrauda

4. introducerea unor reglementari referitoare la atragerea raspunderii potrivit legii in cazul divulgarii secretului fiscal

5. completarea art. 5 din OG nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu un nou alineat referitor la achizitionarea de autoturisme de catre autoritatile subordonate Ministerului Finantelor care au atributii de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale. Totodata se propune reglementarea ca achizitia acestor autoturisme sa se efectueze prin sistemul centralizat al ONAC.

6. derogare de la OUG nr. 34/2023, privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca in anul 2024 autoritatile din subordinea Ministerului Finantelor care au atributii de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale pot achizitiona autoturisme autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la art. 3 pct.2 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si
mobilier si aparatura birotica, asa cum sunt prevazute in grupa 3 "Mobilier, aparatura birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale", subgrupele 3.1. "Mobilier" si 3.2. "Aparatura birotica" din cadrul Hotararii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu modificarile ulterioare, precum si obiecte de inventar de natura acestora, in scopul dotarii spatiilor cu destinatia de birou.

7. Completarea Anexei 51 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare prin introducerea functiilor publice specifice cu statut special din cadrul Autoritatii Vamale Romane.

8. Introducerea unei reglementari care sa ofere posibilitatea creerii cadrului necesar pentru asigurarea unei coordonari unitare a structurilor juridice de la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, inclusiv al administratiilor judetene/ de sector.

9. Alinierea drepturilor salariale ale personalului din cadrul unitatilor subordonate Ministerului Finantelor la nivelul de salarizare pentru functiile din cadrul ANAF, unitate subordonata MF.

Atentie! Pentru a se aplica, proiectul de Ordonanta de Urgenta trebuie adoptat de Guvern si publicat in Monitorul Oficial.

Proiectul poate fi consultat integral aici >>


Foto: pixabay.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reorganizare anafmari contribuabiliDGAFDGAMC


Data aparitiei: 26 Februarie 2024
Ultima actualizare: 27 Februarie 2024

Votati articolul "Planul de reorganizare ANAF: cele 9 puncte avute in vedere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X