Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Radiere societate. Inregistrari contabile

radiere societateOrdinul 3055/2009Legea 31/1990inregistrari contabile



Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);
 
- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;
 
- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;
 
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale


- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:
 
- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;
 
- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;
 
- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;
 
- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;
 
- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;
 
- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;
 
- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.  
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.
 
Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.
 
Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).
 
Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.
 
Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311
 
Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
 
Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul  3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radiere societateOrdinul 3055/2009Legea 31/1990inregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Casare obiecte de inventar si mijloace fixe

Intrebare: O societate comerciala doreste casarea unei case de marcat care s-a stricat si este complet amortizata si a unui dozator de suc care nu il mai are de vreo 3 ani,care este procedura?
Ce note contabile se intocmesc si la ce sume se face casare avand in vedere ca sunt complet amortizate?
Multumesc

Raspuns: Casarea are loc conform procedurilor de casare, in baza deciziei de casare si scoatere din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016