email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radiere societate. Inregistrari contabile

radiere societateOrdinul 3055/2009Legea 31/1990inregistrari contabile



Radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape, ambele la Registrul Comertului:

Etapa 1 - Documente necesare:

- cerere de inregistrare in original (formular tipizat de la Registrul Comertului);
 
- hotarirea asociatilor (AGA) de efectuare, voluntara, concomitenta a dizolvarii si lichidarii societatii, luata cu cvorumul si majoritatea prevazuta de lege; hotarirea AGA trebuie sa fie insotita de WORD COUNT;
 
- dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui - daca este cazul;
 
- avizele prevazute de legile speciale (daca este cazul) - in original;
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (in original);
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
Etapa a II-a - se efectuaza dupa trecerea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, partea a IV-a a hotaririi AGA de dizolvare concomitenta cu lichidarea:
 
- cerere de radiere - in original - este formular tipizat la Registrul Comertului;
 
- hotarirea de repartizare a activelor ramase dupa plata creditorilor, luata prin votul unanim al asociatilor - in original;
 
- situatia financiara de lichidare si repartizare a activului, aprobata de asociati - este bilantul de lichidare intocmit la data lichidarii cu solduri si rulaje zero - semnat de asociati, depus in prealabil la Administratia Financiara;
 
- certificatul de Inregistrare si anexa - in original;
 
- certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat - in original;
 
- hotarire judecatoreasca prin care s-a respins opozitia, (daca este cazul);
 
- imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale - in original;
 
- confirmarea publicarii hotaririi de dizolvare (de la etapa 1) in Monitorul Oficial - se obtine de la Registrul Comertului;
 
- dovezile privind plata taxelor (taxa la Registrul Comertului si taxa de publicare in Monitorul Oficial, partea a IV-a - ambele se platesc la Registru).
 
In cazul dizolvarii voluntare a societatii comerciale, in cadrul careia toti asociatii convin asupra impartirii activului, nu este necesara numirea lichidatorului. Inainte de inceperea operatiunii de dizolvare, societatea trebuie sa efectueze inventarirea generala a elementelor de activ si pasiv.  
Intre etapele 1 si 2, societatea trebuie sa efectueze operatiuni contabile de inchidere a conturilor cu solduri.
 
Avind in vedere faptul ca informatiile privind soldurile din balanta dvs. sunt foarte sumare, precizam urmatoarele:

Daca societatea detine active imobilizate sau stocuri, acestea trebuie vindute la pretul pietei. De aici pot rezulta TVA si impozit pe profit de plata.
 
Daca societatea are constituite rezerve legale, asupra lor se va calcula impozit pe profit (in cazul in care au fost constituite intr-o perioada cind societatea era platitoare de astfel de impozit) si impozit pe dividende (in cazul in care societatea are sold creditor la 117 si sold creditor la 121 (articolul contabil este: 1061 = 456 cu suma din balanta si 456=441 cu 16% aplicat pe suma din balanta).
 
Se vor incasa clientii din vinzarea activelor. Se vor plati furnizorii si alti creditori (din casa sau banca).
Daca, spre exemplu, societatea va avea, in final, profit, se va repartiza asociatilor astfel:
- 121=456 cu soldul profitului
- 456=446 cu impozitul pe dividende aferent profitului si rezervelor legale.
 
Se vor plati datoriile la bugetul de stat, care rezulta din operatiunile de lichidare.
Plata catre asociati:
- 456=5311
Inchiderea capitalului social:
- 1012=456
- 456=5311
 
Se intocmesc si se depun la administratia financiara:
- declaratia 100 - cu impozitul pe profit si impozitul pe dividende
- decontul 300
- declaratia 101 privind impozitul pe profit - in care se va bifa ca societatea se lichideaza
- bilantul de lichidare cu solduri si rulaje zero - intocmit in trei exemplare.
- cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala.
 
Baza legala:
- art. 7 alin 1), 27 alin. 5), 28 si 36 alin. 4) din Legea82/1991 a contabilitatii - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- art. 227 si urm. din Legea 31/1990 - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
- functiunea contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" din REGLEMENTARI CONTABILE din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, apobate prin Ordinul  3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radiere societateOrdinul 3055/2009Legea 31/1990inregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2011


Votati articolul "Radiere societate. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Poate renunta la gestiune ? cine va raspunde ?

Intrebare: Buna ziua !

Mai jos va expun situatia in raport cu care
va rugam frumos sa ne dati niste sfaturi cum va trebui sa se procedeze corect:

- un coleg are in gestiune toate bunurile institutiei noastre,
iar fiecare salariat are in subgestiune bunurile pe care le are in Inventarul propriu.
- colegul care are in gestiune toate bunurile institutiei
a fost sef al compartimentului administrativ si
a avut in Fisa postului atributii de administrare
Insa, odata cu OUG 77/2013 pentru stabilirea unor masuri ......
prin care s-a redus numarul de posturi de conducere
pentru reducerea cheltuielilor la institutiile publice,
colegul nu a mai fost sef, ci a devenit un salariat cu functie de executie,
insa a ramas cu gestiunea intreaga.
In tot acest timp, i s-a retinut garantie.

Acum colegul a facut o Cerere catre conducerea institutiei
prin care spune ca renunta la intreaga gestiune.
Inainte, de intreaga gestiune = de intreg patrimoniul institutiei raspundea acest coleg,
iar potrivit Legii /Regulamentului de organizare si functionare
raspundea directorul institutiei.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns:
- colegul poate renunta la intreaga gestiune ?
- cine va mai avea atributii de administrare bunuri ?
- cine va raspunde de intreaga gestiune a institutiei ?
- ce se va intampla cu atributiile pe care le are in Fisa postului ?
- este suficient ca fiecare salariat sa raspunda de bunurile
pe care le are fiecare in Inventarul sau ?

Raspuns: Da, in cazul de fata asa stau lucrurile. De aceea, colegul si directorul institutiei noastre vrea ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Noiembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 - 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Ok, si dupa ce se primeste certificatul de radiere de la Reg Com mai trebuie facut ceva? Depus in copie la Anaf?
Data adaugarii: 26-Ian-2015


Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2021 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X