email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lichidare voluntara si bilant de lichidare in 2017. Un studiu de caz si doua rezolvari propuse de expertul contabil

lichidare voluntarabilant lichidareraportregistrul comertulilichidatorformularul S1039bilant lichidare 2017

In analiza de azi avem doua intrebari la care va raspunde expertul contabil Anca Ivanov:

 1. Pentru un bilant de lichidare (cerut de Registrul Comertului pentru radiere) se intocmeste formularul S1039.  Va trebui intocmit si un bilant normal in care sa apara pe o coloana sumele aferente bilantului de la 31.12.2014, iar pe coloana de la 15.07.2015 (data inregistrarii cererii de radiere) cu suma zero?

2. Puteti furniza un model pentru un "Raport de lichidare"?


    Nu, nu trebuie sa apara si o coloana cu datele comparative. Bilantul de lichidare este pe zero, deoarece el se intocmeste dupa inchiderea tuturor conturilor.
    Raportul de lichidare descrie toate operatiunile care se fac pentru a ajunge cu toate conturile cu sold zero.

Exemplu (presupunand ca nu ati apelat la un Expert contabil sau un lichidator ):
Raport de lichidare
Subsemnatul........................ in calitate de (asociat/administrator) , in urma Hotararii AGA din data de ......... prin care s-a decis dizolvarea si lichidarea societatii.................................................., avand in vedere situatia patrimoniului reflectata in
Bilantul inainte de lichidare
Casa                         25,73 lei
Total Active circulante      25,73


Furnizori D             - 4.301,82 lei
Datorii catre asociati   65.398 lei


Total Active – Datorii 25,73 – (65.398 - 4.301,85) = 25,73 – 61.096,18 = - 61.070,45
Capital social              200 lei
Pierdere reportata  - 53.191,36 lei
Pierdere curenta    -  8.079,09 lei
Total capitaluri proprii   200 – 53.191,36 – 8.079,09 = 61.070,45
 
am intreprins urmatoarele operatiuni de lichidare :

    renuntarea la creanta asupra furnizorilor : 654 = 401 4.301,82
    inchiderea contului 121 : 121 = 654  4.301,82
    reportarea pierderii curente :  117 = 121     12.380,91

 
Bilantul inainte de partaj :
Casa                         25,73 lei
Total Active circulante      25,73
Datorii catre asociati   65.398 lei
Total Active – Datorii 25,73 – 65.398 = - 65.372,27
Capital social              200 lei
Pierdere reportata   53.191,36 + 12.380,91 =  65.572,27
Total capitaluri proprii   200 –  65.572,27 = 65.372,27
 
Din creanta pe care asociatul o detine asupra firmei s-a acoperit pierderea reportata :
455 = 117    65.398
 
S-a distribuit catre asociat capitalul :
1012 = 456    200 lei
 
Asociatul suporta si restul de pierdere si incaseaza din Casa diferenta :
456 = 117     174.27
456 = 5311     25.73.
In urma inregistrarii operatiunilor de lichidare si partaj s-a intocmit Bilantul de lichidare la data............. cu toate soldurile 0.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidare voluntarabilant lichidareraportregistrul comertulilichidatorformularul S1039bilant lichidare 2017


Data aparitiei: 30 Iulie 2015

Votati articolul "Lichidare voluntara si bilant de lichidare in 2017. Un studiu de caz si doua rezolvari propuse de expertul contabil":
Rating:

Nota: 3.68 din 5 din 79 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X