In analiza pe care v-o propunem, subiectul il reprezinta o societate fara activitate care doreste lichidare voluntara. A inceput procedura de lichidare si a depus actele de dizolvare la ONRC pe 05.12.2016. Cererea de dizolvare lichidare fost admisa si acceptata in data de 10.01.2016. ONRC a solicitat bilant de lichidare.
Vom vedea ce bilanturi trebuie depuse pentru societate si daca va depune un bilant la 31.12.2016 si un bilant de lichidare intre 01.01.2017 (inclusiv data depunerii bilantului de lichidare). Societatea mai are o plata de impozit in 2017. Pentru bilantul la 31.12.2016, in cazul in care e obligatoriu, vom vedea daca se va opta pentru raportare anuala - societate aflata in lichidare sau situatii financiare anuale obisnuite, precum si ce situatii trebuie anexate la aceste raportari.
- Oct 2239 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2299 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Lichidarea societatilor comerciale se realizeaza conform prevederilor Legii nr. 31/1990, privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Reflectarea in contabilitate a operatiunilor legate de lichidarea societatilor comerciale este prevazuta in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 897/2015.
Exercitiul financiar al unei persoane juridice care se lichideaza incepe in ziua urmatoare incheierii exercitiului financiar anterior si se incheie in ziua precedenta datei cand incepe lichidarea. Perioada de lichidare este considerata un exercitiu financiar distinct fata de cel precedent, indiferent de durata sa. Potrivit pct. 5 din OMFP 897/2015 in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1¹) din legea contabilitatii, fiecare societate are obligatia sa intocmeasca situatii financiare cu ocazia lichidarii acestora, in conditiile acestei legi, precum si in conformitate cu prevederile legii societatilor.
Aceste situatii financiare se intocmesc pentru data stabilita potrivit legii societatilor, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile, si se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.
Situatiile financiare intocmite in conformitate cu art. 263 alin. (1) si art. 268 alin. (1) din legea societatilor se depun si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, odata cu depunerea acestora la oficiul registrului comertului.
Persoanele juridice au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii.
1. Data inceperii lichidarii este data depunerii hotararii AGA privind lichidarea voluntara la Registrul Comertului.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
La inceperea lichidarii se depun situatii financiare la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.
Aceste situatii financiare au soldurile existente la data respectiva ce stau la baza lichidarii si partajarii capitalului propriu.
Cu ocazia inceperii lichidarii se depune formularul - S 1004 pentru societati in lichidare unde se bifeaza casuta 2 - persoane juridice aflate in lichidare. Situatia financiara astfel intocmita se depune impreuna cu formularul S1039 in care se bifeaza prima casuta situatii financiare anuale in vederea operatiunilor de lichidare..
Pentru stabilirea exacta a datoriilor fata de buget este necesara obtinerea unui certificat de atestare fiscala, document ce sta la baza intocmirii situatiilor financiare de lichidare.
- Pentru data de 31 decembrie 2016 se depun raportari contabile anuale
Potrivit prevederilor art. 9 din OMFP 166/2016 pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, in structura prevazuta in anexa nr. 2 la acest ordin.
La data finalizarii operatiunilor de lichidare se intocmesc situatiile financiare cu solduri finale 0 rezultate in urma achitarii datoriilor, incasarii creantelor si a partajarii capitalului propriu intre asociati.
Finalizarea lichidarii nu are o data fixa. La data incheierii tuturor operatiunilor de repartizare a capitalurilor, partajare a activelor, achitare datorii etc. se intocmesc situatii financiare care vor fi depuse in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre AGA.
Acestea se intocmesc tot pe formatul S1004 cu bifarea casutei 2 - persoane juridice aflate in lichidare.
Soldurile coloanei 2 la bilant vor fi 0. Situatiile financiare astfel intocmite se depun impreuna cu S1039 cu bifarea casutei 2 - situatii financiare dupa terminarea lichidarii. In situatia in care lichidarea se efectueaza fara lichidatori potrivit prevederilor art 235 din Legea nr. 31/1990 privind societatile situatiile financiare se intocmesc de persoanele responsabile (director economic, expert contabil, societate care tine evidenta contabila pe baza de contract de prestari servicii).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar