Prezentam astazi cazul unei societati care nu a avut activitate niciodata. Suma de 200 lei reprezentacapitalul social si nu a fost transferata intr-un cont curent. Exista de la Registrul Comertului o rezolutie din luna mai prin care se admite cererea si, conform hotararii asociatului unic, dispune inregistrarea cu privire la dizolvare si lichidare si publicarea in Monitorul Oficial.
Vom afla in randurile urmatoare de la expert raspunsuri la urmatoarele intrebari.
- Noi 15100 locuri
disponibile - Noi 1899 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
1. Care sunt inregistrarile pentru situatia financiara de lichidare si repartizare a activului?;
2. Societatea are un certificat de atestare fiscala la zi de unde nu rezulta niciun fel de obligatie restanta. In acest caz, formularul S1039 se depune in luna mai insotit doar de declaratia de inactivitate si apoi inca o data dupa radiere?
Bilant de lichidare in cazul unei societati fara activitate: raspunsul specialistului
Singura inregistrare pe care o aveti este de restituire capital social, astfel incat soldurile sa fie zero.
In situatia mentionata, in afara capitalului social, nu aveti ce sa repartizati.
In mod normal etapele sunt:
- Intocmirea bilantului inainte de efectuarea partajului;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
- Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net);
- Intocmirea bilantului de lichidare (toate conturile au solduri zero).
In situatila mentionata aveti in creditul contului 1012 suma de 200 de lei iar in debitul contului 5311 suma de 200 de lei.|
Inregistrarile contabile pentru soldare ar fi retragerea capitalului social prin formula contabila:
1012=456 200 lei si
456=5311 200 lei.
Avand in vedere ca pentru societatile care nu au desfasurat activitate de la constituire, aflate in proces de lichidare, legea nu prevede un tratament special, depuneti Bilantul de lichidare formularul S1039, in care se bifeaza prima casuta “SITUATII FINANCIARE ANUALE INTOCMITE IN VEDEREA EFECTUARII OPERATIUNILOR DE FUZIUNE, DIVIZARE SAU LICHIDARE CONF. ART. 28 SI 36 ALIN. (4) DIN LEGEA CONTABILITATII NR.82/ 1991”, la care se anexeaza, raportul administratorului, notele explicative si hotararea asociatilor de aprobare a bilantului de lichidare), acesta se depune doar la ANAF. Bilantul este insotit de Raportul de lichidare care in situatia dvs. descrie modul in care se distribuie capitalul asociatilor prin articolul contabil mentionat mai sus.
Documentul contabil final care se intocmeste si se depune atat la ANAF, cat si la ONRC este bilantul de radiere (pe zero).
Trebuie intocmit bilantul de radiere pe zero, care presupune completarea formularului S1039, in care s-a bifat casuta a doua “SITUATII FINANCIARE INTOCMITE DUPA TERMINAREA LICHIDARII CONF. ART. 263 SI 268 DIN LEGEA 31/ 1990” si caruia i se anexeaza o arhiva zip care contine toate elementele constitutive ale unor situatii financiare, hotararea AGA de aprobare a radierii si a situatiilor financiare de radiere, raportul administratorului de radiere, notele explicative de radiere si declaratia conform art. 30 in care se specifica faptul ca situatiile financiare sunt intocmite in vederea radierii si ca societatea se radiaza.
Dupa radierea societatii, depuneti declaratia 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.