email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?

Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?
declaratia 010anafbilant

Prezentam astazi cazul unei societati care nu a avut activitate niciodata. Suma de 200 lei reprezentacapitalul social si nu a fost transferata intr-un cont curent. Exista de la Registrul Comertului o rezolutie din luna mai prin care se admite cererea si, conform hotararii asociatului unic, dispune inregistrarea cu privire la dizolvare si lichidare si publicarea in Monitorul Oficial.

Vom afla in randurile urmatoare de la expert raspunsuri la urmatoarele intrebari.

1. Care sunt inregistrarile pentru situatia financiara de lichidare si repartizare a activului?;

2.  Societatea are un certificat de atestare fiscala la zi de unde nu rezulta niciun fel de obligatie restanta. In acest caz, formularul S1039 se depune in luna mai insotit doar de declaratia de inactivitate si apoi inca o data dupa radiere?
 

Bilant de lichidare in cazul unei societati fara activitate: raspunsul specialistului


Singura inregistrare pe care o aveti este de restituire capital social, astfel incat soldurile sa fie zero.

In situatia mentionata, in  afara capitalului social,  nu aveti  ce sa repartizati.
 

In mod normal etapele sunt:

- Intocmirea bilantului inainte de efectuarea partajului;


- Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net);
- Intocmirea bilantului de lichidare (toate conturile au solduri zero).

In situatila mentionata aveti in creditul contului 1012 suma de 200 de lei iar in debitul contului 5311 suma de  200 de lei.|

Inregistrarile contabile pentru soldare ar fi retragerea capitalului social  prin formula contabila:


1012=456  200 lei si
456=5311 200 lei.
 
Avand in vedere ca pentru societatile care nu au desfasurat activitate  de la constituire, aflate in proces de lichidare, legea nu prevede un tratament special, depuneti  Bilantul de lichidare formularul S1039, in care se bifeaza prima casuta “SITUATII FINANCIARE ANUALE INTOCMITE IN VEDEREA EFECTUARII OPERATIUNILOR DE FUZIUNE, DIVIZARE SAU LICHIDARE CONF. ART. 28 SI 36 ALIN. (4) DIN LEGEA CONTABILITATII NR.82/ 1991”, la care se anexeaza, raportul administratorului, notele explicative si hotararea asociatilor de aprobare a bilantului de lichidare), acesta se depune doar la ANAF. Bilantul este insotit de Raportul de lichidare care in situatia dvs. descrie modul in care se distribuie capitalul asociatilor prin articolul contabil mentionat mai sus.
 
Documentul contabil final care se intocmeste si se depune atat la ANAF, cat si la ONRC este bilantul de radiere (pe zero).

 Trebuie intocmit bilantul de radiere pe zero, care presupune completarea formularului S1039, in care s-a bifat casuta a doua “SITUATII FINANCIARE INTOCMITE DUPA TERMINAREA LICHIDARII CONF. ART. 263 SI 268 DIN LEGEA 31/ 1990” si caruia i se anexeaza o arhiva zip care contine toate elementele constitutive ale unor situatii financiare, hotararea AGA de aprobare a radierii si a situatiilor financiare de radiere, raportul administratorului de radiere, notele explicative de radiere si declaratia conform art. 30 in care se specifica faptul ca situatiile financiare sunt intocmite in vederea radierii si ca societatea se radiaza.

Dupa radierea societatii, depuneti declaratia 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 010anafbilant


Data aparitiei: 20 Iulie 2018

Votati articolul "Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?":
Rating:

Nota: 4.09 din 5 din 44 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X