Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Bilant de inchidere pentru ONG. Ce formular de bilant de lichidare veti folosi?

Data aparitiei: 26 Martie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ONGbilant de inchidereimpozit pe venitTVAsituatii financiarebilant lichidare


In ce priveste formularul de bilant de lichidare pentru ONG si bilantul de inchidere, mentionam ca procedura de compensare a creantelor bugetare este reglementata de art. 116 din Codul de Procedura Fiscala.

Creantele fiscale ale debitorului se compenseaza cu obligatii datorate aceluiasi buget, urmand ca din diferenta ramasa sa fie compensate obligatiile datorate altor bugete, in mod proportional, cu conditia ca respectivele creante sa fie administrate de aceeasi autoritate publica, inclusiv unitatile subordonate acesteia.

Pentru creantele fiscale reprezentand impozit pe venit compensarea acestei creante cu alte datorii bugetare ale contribuabilului se face la cerere. Normele Metodologice date in aplicarea Codului de Procedura Fiscala (partea 48) vin cu precizari suplimentare. Astfel, competent in efectuarea compensarii este organul fiscal in a carui raza teritoriala debitorul isi are domiciliul fiscal.

Cererea de compensare trebuie sa cuprinda elementele de identificare a solicitantului, precum si suma si natura creantelor fiscale ce fac obiectul compensarii.

Rezultatul compensarii la cerere sau din oficiu va fi consemnat intr-o nota de compensare care va fi comunicata contribuabilului in termen de 7 zile de la data efectuarii operatiunii.

In consecinta, puteti solicita compensarea creantei reprezentand impozit pe venit achitat in plus cu alte datorii bugetare pe care societatea le inregistreaza la data depunerii cererii sau puteti compensa aceasta suma cu datorii viitoare.

In cazul in care solicitati compensarea cu datorii existente pasii de urmat ar fi:

    Solicitarea organului fiscal unde aveti sediul social a unei fise sintetice pe platitor pentru a detine cu exactitate sumele si natura debitelor ce doriti a se compensa (impozit pe salarii, contributia angajatorului la asigurari sociale, etc.);

    Depunerea unei cereri in care sa mentionati exact sumele pentru care doriti compensarea si natura acestora ( de exemplu: solicitam compensarea sumei de 7697 reprezentand impozit pe venitul microintreprinderilor achitat in plus cu urmatoarele datorii: impozit pe salarii – 4697 lei si CAS angajat – 3000 lei) .Cererea se intocmeste in 2 exemplare si se depune la registratura organului fiscal unde aveti inregistrat sediul social.

Nu se prevede efectuarea unui control fiscal decat in situatia in care se solicita compensarea sau restituirea TVA sau in cazul evaluarii unui risc fiscal specific.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X