email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum intocmim corectiile pentru bonurile fiscale emise eronat?

bon fiscalinregistrari contabileTVA



Intrebare:

O societate comerciala infiintata in octombrie 2011 (este neplatitoare de TVA) a pus in functiune casa de marcat. Dintr-o eroare de setare a operatiunilor in softul casei de marcat apar pe raportul zilnic operatiuni cu TVA. Deoarece aceste erori nu au fost constatate de la inceput, cum va proceda societatea in ceea ce priveste TVA-ul inregistrat in rapoartele zilnice? Cum va arata o monografie in acest caz?

Raspuns:

Potrivit prevederilor art. 34 lit. f) din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este o functie interzisa a aparatelor de marcat electronice fiscale.
 
Dupa emiterea unui bon fiscal, corectarea erorii sau anularea operatiunii se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 36 din norma mentionata. Potrivit acestuia, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

   a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
   b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
   c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
   d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
 
Astfel, pentru corectarea erorilor se va urma procedura mai sus mentionata.
 
Conform art. 152 alin. (8) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , persoana impozabila care aplica regimul special de scutire:
   a) nu are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor, in conditiile art. 145 si 146;
   b) nu are voie sa mentioneze taxa pe factura sau alt document;
 
In cazul prezentat, consideram ca societatea care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderile mici nu avea voie sa mentioneze taxa pe valoare adaugata pe bonurile emise. De aceea, apreciem ca, pentru a corecta operatiunile efectuate cu TVA aceasta trebuie sa emita facturi de corectie (valorile inscrise cu semnul minus).
Corectia efectuata nu se evidentiaza in Raportul Z. In contabilitate se vor inregistra datele eronate cuprinse in Raportul Z si se vor efectua corectiile necesare pe baza notelor contabile.
 
1. Inregistrarea operatiunilor conform raportului Z:
 
 
 
5311 = %
                  "Casa in lei"
707
 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427
  "TVA colectata"
 
2. Corectarea erorilor:
 
5311 = % in rosu
                  "Casa in lei"
 
707 in rosu
 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 in rosu
                                                             "TVA colectata"
 
5311 = 707            in negru
                    "Casa in lei" "Venituri din vanzarea marfurilor"



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bon fiscalinregistrari contabileTVA


Data aparitiei: 09 Decembrie 2011

Votati articolul "Cum intocmim corectiile pentru bonurile fiscale emise eronat?":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X