email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2.3. Solutii fiscale individuale

SOLUTII FISCALE INDIVIDUALE

Potrivit prevederilor art. 6 alin. (5) ale Titlului I din Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, Comisiei fiscale centrale i se atribuie competenta de a emite solutii fiscale individuale anticipate, la solicitarea contribuabililor mari, definiti astfel potrivit legii.

ATENTIE!

De la data de 1 ianuarie 2007, Comisia fiscala centrala poate emite solutii si la solicitarea celorlalte societati, in baza analizelor efectuate asupra documentatiilor depuse de catre acestia.

Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ fiscal emis de Comisia centrala fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului referitoare la reglementarea unor situatii de fapt fiscale viitoare.

IMPORTANT:

Solutia fiscala individuala anticipata este opozabila si obligatorie fata de organele fiscale numai daca situatia de fapt ulterioara coincide cu documentele prezentate spre analiza in vederea emiterii solutiei fiscale individuale anticipate. In caz contrar, solutia fiscala individuala anticipata se considera desfiintata cu efect retroactiv.

Solutia fiscala individuala anticipata nu mai este valabila daca prevederile legale in baza carora a fost luata decizia se modifica.

Potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 2164/2004 privind aprobarea Criteriilor si documentelor necesare pentru obtinerea solutiei fiscale individuale anticipate, cererea pentru emiterea unei astfel de solutii, cuprinde:

a) datele de identificare ale societatii;

b) situatia detaliata privind activitatea acesteia, in prezent si in viitor, vizand pentru contracte sau alte tranzactii viitoare care fac obiectul cererii; emiterea

c) prezentarea completa a starii de fapt viitoare pentru care se solicita solutia fiscala solutiei individuala anticipata, insotita de documente legate de aceasta;

d) obligatiile fiscale pentru care se solicita solutia fiscala individuala anticipata;

e) declaratia societatii ca nu exista nici o procedura fiscala, administrativa sau judiciara in curs pentru cazul descris pentru care se doreste emiterea solutiei fiscale individuale anticipate;

f) mentiunea ca toate datele furnizate sunt conforme cu realitatea.

Solutia fiscala individuala anticipata contine urmatoarele elemente:

a) denumirea emitentului;

b) data la care a fost emisa si data de la care isi produce efectele;

c) datele de identificare ale societatii beneficiare a solutiei fiscale individuale anticipate; d) obiectul solutiei fiscale individuale anticipate;

e) motivele de fapt;

f) temeiul de drept;

g) numele si semnatura persoanelor imputernicite ale emitentului;

h) mentiuni privind audierea societatii;

i) precizari privind categoria obligatiilor fiscale pentru care s-a emis solutia fiscala individuala anticipata si tratamentul fiscal aplicabil acestora.

Solutia fiscala individuala anticipata nu se emite in urmatoarele situatii:

  • cererea societatii nu contine toate elementele prevazute la art. 2 din hotarare, literele (a)-(f);
  • faptele descrise sunt aceleasi cu cele descrise de societate intr-o cerere anterioara pentru care nu s-a emis o solutie fiscala individuala anticipata;
  • daca exista o procedura fiscala, administrativa sau judiciara in curs pentru cazul descris;
  • daca exista informatii ca faptele declarate ascund un alt contract, o alta tranzactie sau actiune;
  • daca necesita interpretarea legislatiei straine.

Cererile depuse de catre societate se solutioneaza de catre organul fiscal, in termen de 45 de zile de la inregistrare, cu exceptia cazurilor in care prin lege se prevede altfel.

In situatiile in care, pentru solutionarea cererii, sunt necesare informatii suplimenta re relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii si data primirii informatiilor solicitate.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>


Data aparitiei: 05 Aprilie 2006

Votati articolul "2.3. Solutii fiscale individuale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X