Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

Finantarea institutiilor publice: ce surse de finantare si proceduri exista?

Data actualizarii: 06 Iunie 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
finantare institutii publicecredite bugetaredeschidere credite

Institutiile publice pot fi finantate pentru cheltuielile curente si de capital aferente acesteia, astfel:

- integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetul fondurilor speciale, dupa caz;
- din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetul asigurarilor sociale de stat, dupa caz;
- integral din venituri proprii.

Institutiile publice finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale au obligatia de a varsa integral veniturile realizate la bugetul din care au fost finantate.

Pot exista si alte surse de finantare a institutiilor publice:

- fonduri externe nerambursabile,
- subventii,
- alocatii bugetare cu destinatie speciala.

Institutiile finantate din venituri proprii si subventii si cele finantate integral din venituri proprii pot primi valori materiale si banesti sub forma de donatii si sponsorizari. Aceste valori vor majora bugetele de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice.

In anexa la contul de executie bugetara trimestriala si anuala se vor prezenta sumele primite si modul de utilizare a acestora. In cazul bunurilor primite de institutiile publice, acestea se reflecta in contabilitatea institutiilor primitoare, ca atare.

Exista institutii publice care, alaturi de creditele bugetare nerambursabile, utilizeaza si venituri proprii, potrivit destinatiilor aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei. Creditele bugetare aferente actiunilor multianuale reprezinta limita superioara a cheltuielilor ce urmeaza a fi ordonantate si platite in cursul exercitiului bugetar. Pentru celelalte credite bugetare, angajarea lor se va face in limita creditelor bugetare aprobate.

Creditele bugetare aprobate prin bugetul de stat, prin bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale pot fi folosite, la cererea ordonatorilor principali de credite, numai dupa deschiderea de credite, repartizarea creditelor bugetare si/sau alimentarea cu fonduri a conturilor deschise pe seama acestora.

Aprobarea deschiderii de credite se face:

- in limita creditelor bugetare aprobate si potrivit destinatiilor bugetare aprobate pe capitole, subcapitole, titluri, articole si alineate, dupa caz;
- in raport cu gradul de folosire a fondurilor puse la dispozitie anterior;
- in raport cu gradul de incasare a veniturilor bugetare si de posibilitatile de finantare a deficitului bugetar.

Deschiderea de credite bugetare se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice prin Directiile Generale ale Finantelor Publice, la cererea ordonatorilor principali de credite si in functie de necesitatile executiei bugetare, cu respectarea destinatiei acestora.

Pentru mentinerea echilibrului bugetar, Guvernul aproba lunar, pana la finele lunii in curs pentru luna urmatoare, limite lunare de cheltuieli, in functie de estimarea in casarilor de venituri bugetare. in cadrul acestora, ordonatorii principali de credite deschid si repartizeaza creditele bugetare proprii si ale institutiilor subordonate. Pentru institutiile publice, operatiile de incasari si plati se efectueaza prin unitatile teritoriale ale trezoreriei statului, in raza carora aceste institutii isi au sediul si au deschise conturile.

Deoarece in cursul unui exercitiu bugetar pot aparea situatii neprevazute prin care este necesara suplimentarea creditelor bugetare, legislatia romaneasca permite suplimentarea acestor credite prin hotarare a Guvernului, ce se va cuprinde intr-o lege rectificativa ce va fi aprobata de catre Parlament pana la 30 noiembrie a anului bugetar in curs.

Institutiile publice finantate integral din venituri proprii isi intocmesc bugete de venituri si cheltuieli pentru activitatile finantate integral din acestea. Bugetele de venituri si cheltuieli pentru activitatile finantate integral din venituri proprii se intocmesc odata cu bugetul institutiei publice de care apartin si se aproba odata cu bugetul acesteia.

Veniturile si cheltuielile activitatilor finantate integral din venituri proprii se grupeaza pe baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice.


Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X