Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Modificari in programul IMM Leasing 2021. Plafonul total al garantiilor este de doua miliarde de lei

Data aparitiei: 19 Martie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Modificari in programul IMM Leasing 2021. Plafonul total al garantiilor este de doua miliarde de lei
imm leasingtaxeschema de ajutor

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a prezentat noile modificari care vor fi aduse programului IMM Leasing. "Pentru anul 2021, plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul Programului este de 2.000.000.000 lei.", reiese din document.

Pentru anul 2021, plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul Programului este de 2.000.000.000 lei, iar echivalentul subventiei brute - ESB al ajutorului sub forma de garantii aferent acestui plafon nu va depasi 50,9 milioane lei. 

Platile in cadrul prezentei scheme se efectueaza pana la data de 31 octombrie 2022.

Dupa aprobarea plafonului anual alocat pentru anul 2020 si 2021, in vederea acordarii de garantii, FNGCIMM formuleaza propuneri de alocare pro-rata a plafonului de garantare finantatorilor participanti in Program, in baza solicitarilor formulate de acestia, pe care le transmite MF in vederea aprobarii. In cazul in care valoarea totala a garantiilor care urmeaza sa fie acordate de finantatori depaseste valoarea plafonului total anual, FNGCIMM este autorizat, cu acordul prealabil al MF, sa efectueze alocari pro-rata in cadrul acestuia.

Avand in vedere timpul foarte scurt de la operationalizarea Programului, respectiv din octombrie 2020 si pana la sfarsitul anului trecut, pentru o implementare optima a acestui program guvernamental de catre finantatorii - institutii financiare nebancare care si-au exprimat intentia de participare in derularea acestuia si implicit pentru crearea unui cadru cat mai larg de accesibilitate a potentialilor beneficiari in cadrul Programului, se propune reglementarea posibilitatii inscrierii si a altor finantatori in cadrul Programului, precum si modificarea alin. (1) de la art. 6 din anexa nr. 1 in sensul ca si pentru anul 2021, FNGCIMM formuleaza propuneri de alocare pro-rata a plafonului de garantare finantatorilor participanti in Program, in baza solicitarilor formulate de catre acestia.

Intrucat perioada de derulare a programului este determinata de alocarea de catre Ministerul Finantelor a plafonului de garantii de stat pentru anul 2021 si de prelungirea perioadei de valabilitate a schemei de ajutor de minimis si avand in vedere prelungirea valabilitatii Cadrului Temporar privind masurile de ajutor de stat pentru a sprijini economia in contextul  pandemiei COVID-19 pana la data de 31 decembrie 2021, precum si a feedback-ului primit de la finantatorii care si-au exprimat intentia de participare in cadrul Programului, prin prezentul proiect de Hotarare de Guvern se propune aprobarea pentru anul 2021 a unui plafon in valoare de 2 mld. lei, precum si prelungirea schemei de minimis aferenta Programului pana la data de 31 decembrie 2021.


Se propune modificarea alin.(4) al articolului 1 de la Anexa 1 prin excluderea din marja a dobanzii aplicate pentru prefinantare avand in vedere faptul ca avansul nu este parte componenta a finantarii garantate de stat.

De asemenea, la solicitarea finantatorilor care si-au exprimat intentia de participare in cadrul Programului, pentru o mai buna explicitare si completare a unei anumite categorii de bunuri mobile eligibile pentru finantare si garantare prin Program, se propune modificarea si completarea art.3, alin (1), lit.a) si lit. b) din Anexa nr.1, in sensul completarii definitiei autoutilitarei prin adaugarea si a  vehiculelor remorci si semiremorci rutiere din categoria O1, O2, O3 si O4, precum si redefinirea, in conformitate cu normativele RAR a bunului mobil – autocar, ca fiind autobuz din categoria M2 si M3, vehicule concepute si construite pentru transportul de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune.

Se propune modificarea art.3, alin (2), din Anexa nr. 1  din avand ca scop indreptarea erorii materiale referitoare la conditionalitatea duratei maxime a finantarii bunurilor mobile second hand, in sensul ca aceasta este cel mult egala cu perioada ramasa din durata normata de functionare a bunurilor mobile care fac obiectul contractului de leasing financiar.

Pentru stabilirea pragului minim incepand cu care o dauna este considerata dauna totala, se propune completarea alin. (5) de la art.14 din Anexa nr. 1, in sensul ca dauna totala este considerata ca fiind dauna care depaseste 50% din suma asigurata.

Modificarea operata la art. 20 alin. (1) din Anexa nr. 1 a avut ca scop corelarea prevederilor art. 20 alin.(1) cu prevederile art. 21 alin. (6), respectiv „Cererea de plata se depune de catre finantator dupa inregistrarea de catre locatar/utilizator a unui numar de 60 de zile consecutive de restanta la plata, conform scadentelor prevazute in contractul de leasing, ulterior rezilierii contractului de leasing si trecerii integrale la restanta a finantarii garantate nerambursate, impreuna cu urmatoarele documente.”


La art. 23,  alin. (8) de la Anexa nr. 1 se impune necesitatea completarii acestui alineat  cu detalierea situatiei in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor provenite din plasarea acestora in leasing,  vor fi virate esalonat, ulterior incasarii fiecarei rate, astfel incat sa fie evitat riscul perceperii de penalitati‚ in conformitate cu prevederile art.11, alin.(9) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.118/2020 .

Prin modificarea art.8, lit.i) de la Anexa nr.2 s-a eliminat notiunea de “inchidere operationala” intrucat aceasta prevedere a fost reglemetata initial prin OUG nr.88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale si ca urmare a abrogarii partiale a acestui act normativ, notiunea nu mai este in vigoare din anul 2002.

Modificarile operate la art. 11, alin. 1, lit.a) si b), precum si alin. (3) din Anexa 2 - Schema de ajutor de minimis, au avut ca scop corelarea cu prevederile art.3, alin. (1), lit.a) si lit. b, respectiv art. 3, alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 766/2020.
Pentru subventionarea dobanzilor aferente finantarilor de tip leasing financiar in procent de pana la 50%, a comisionului de administrare si a comisionului de risc in procent de 100%, in cadrul unei scheme de ajutor de minimis asociata acestui Program, pentru anul 2021, se propune un buget in valoare de 119,505 milioane lei, prin  modificarea alin. (2) al  art.5 din Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 766/2020, a carei componenta este urmatoarea:

  a) credite de angajament aferente perioadei 2020-2022  in suma de 119,505 milioane lei;
  b) credite bugetare pentru plata ajutorului de minimis  aferente perioadei 2020-2022 in suma de 119,505 milioane lei.

Totodata la art. III se stabileste un termen de 7 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari in care institutiile financiare nebancare transmit Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN, solicitarile pentru alocarea de plafoane de garantare in functie de nivelul estimat al finantarilor pe care le vor acorda in anul 2021 in cadrul Programului, precum si cererile de inscriere in Program, insotite de nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul Programului, in cazul noilor inscrieri.



Consulta documentele atasate mai jos:

Proiectul de ordin

Nota de fundamentare 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X