email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Spatiu inchiriat pentru protocol. Sunt cheltuielile deductibile?

TVAinregistrare sediu socialdeductibilitate cheltuielicheltuieli deductibile


Supunem atentiei dumneavoastra cazul unei societati care a inchiriat un apartament pentru utilizarea ca spatiu de protocol. Vom vedea daca sunt deductibile cheltuielile aferente (chirie) si daca mai este necesara inregistrarea acestui spatiu la Registrul Comertului si la Finante ca sediu secundar.

Raspuns:

Definitia cheltuielilor de protocol o regasim, in codul fiscal , doar la punctul 39 din normele date in aplicarea art. 48 ca fiind cheltuieli "ocazionate de acordarea unor cadouri, trataţii şi mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii;".

De aici rezulta ca acordarea unor servicii de genul cazarii unor parteneri de afaceri nu intra in categoria cheltuielilor de protocol, pentru care s-ar aplica regulile de deductibilitate limitata prevazute la art. 21 alin. (3) litera a) din codul fiscal .
 
De asemenea, in ceea ce priveste TVA pentru un astfel de serviciu achizitionat, conform art. 129 alin. (4) litera b) din codul fiscal sint considerate prestari de servicii cu plata urmatoarele: "b) serviciile prestate in mod gratuit de catre o persoana impozabila pentru uzul propriu ori al personalului acesteia, sau pentru uzul altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitaţii sale economice."
 
In aceasta situatie va trebui colectat TVA si intocmita autofactura, conform art. 155 alin. (2) din codul fiscal si punctului 70 alin. (1) din norme.
Daca spatiul este inchiriat in regim de scutire fara drept de deducere (deci primiti factura fara TVA), atunci nu se pune problema deducerii TVA.
 
Ca urmare, conform celor prezentate mai sus chiria respectiva nu poate fi considerata cheltuiala de protocol.
 
Acest spatiu nu trebuie declarat la Registrul Comertului, deoarece nu sint desfasurate activitati economice, dar va sfatuiesc sa-l declarati, totusi, la Administratia Financiara ca sediu secundar.

de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrare sediu socialdeductibilitate cheltuielicheltuieli deductibile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 Iunie 2012


Votati articolul "Spatiu inchiriat pentru protocol. Sunt cheltuielile deductibile?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie nelegala inventar de refacere

Intrebare: Buna dimineata !

Va supun analizei inca o problema care da mari batai de cap
si va rog din suflet sa ma ajutati !

Decizie nelegala
de inlocuire membru /comisie inventar - dispusa de Consiliul Administrativ al institutiei publice
in ultima sedinta,
pentru inlocuire salariatul /membrul comisiei nu a prezentat
o Adeverinta medicala sau Recomandare/Scrisoare medicala a unui medic de medicina muncii
ca nu poate fi presedinte al unei asemenea comisii.

Salariatul se prezinta bine mersi la serviciu.
Pur si simplu refuza sa munceasca si a cerut scoaterea din comisie.
Sustine ca face fizioterapie la coloana pentru ... hernie de disc,
or intr-un asemenea caz nu se fac fizioterapii !

Cum poate fi anulata Hotararea Consiliului Administrativ al institutiei publice ?
1. Va rog sa imi spuneti care sunt cazurile de anulare a unei Horarari a unui Consiliu Administrativ al unei institutii publice ?

2. Daca la sedinta nu au fost convocati oficial
invitatii permanenti ( liderul de Sindicat si juristul institutiei )
Hotararea Consiliului Administrativ este legala sau nu ?

3. Dupa sedinta, Hotararea Consiliului Administrativ a fost comunicata
si juristului.
Juristul institutiei spune ca in Hotarare
sunt 2 puncte de masuri nelegale.
Juristul a facut o Adresa de sesizare nelegalitate
catre Consiliul Administrativ
si a cerut convocarea acestuia pentru a se rediscuta si anula/modifica masurile ....
Este corect ?
...Ce trebuie facut pentru modificarea masurilor nelegale ?
Cum se ataca Hotararea ? ... si de cine ?
Cei/salariatii care vor primi masurile nelegale
ce pot face ?

De ex.: Consiliul Administrativ a dispus prin Hotarare
ca juristul sa refaca o Decizie ! ....
Or, juristul a spus ca orice Decizie se poate anula, modifica sau completa,...
nicidecum "reface" o Decizie !!!.... Este nelegal sa se inlocuiasca cu o alta Decizie, o Decizie data deja in circuit /comunicata celor avizati !!!!!

Or, orice salariat raspunde daca indeplineste o sarcina /masura nelegala ...

Juristul a spus ca, daca nu sesizeaza nelegalitatea, si duce la indeplinire o asemenea Decizie nelegala, va raspunde !

Ce parare aveti ?

Va rog din suflet sa ne dati niste sfaturi.

Raspuns: Pot contesta procesul verbal al CA ca numar dar statutul de invitat poate sa ofere surprize prin...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 2 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X