email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost publicat Ordinul ANAF privind organizarea si functionarea Registrului operatorilor intracomunitari

ROIregistrul operatorilor intracomunitarianafformular 095


Vineri a fost publicat in Monitorul Oficial (nr. 0587 din  17.08.2012) Ordinul ANAF  nr. 1180 din 08 August 2012  pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.101/2010 privind aprobarea Procedurii de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. Actul normativ modifica procedura existenta pe care o va urma un operator economic ce doreste sa efectueze operatiuni economice intracomunitare si trebuie sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) pentru a detine un cod valid de TVA in legatura cu aceste tranzactii.

 Obligatia inregistrarii in ROI este prevazuta de art. 158^2 din Codul fiscal si se aplica persoanelor interesate inainte de efectuarea tranzactiilor intracomunitare.  Procedura detaliaza inregistrarea in ROI pentru societatile comerciale, in sensul modificarii documentatiei pe care acestea o vor depune cu ocazia inregistrarii, explica Adrian Benta de la firma de consultanta Bentaconsult.

Actualul text normativ contine doua sectiuni:
 a) Actualizarea documentelor de depus in cazul solicitarii inregistrarii in ROI;
 b) Actualizarea procedurii radierii din oficiu a persoanelor inregistrate in ROI.
 De asemenea si pentru persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA este actualizata procedura in sensul ca se abroga obligatia prezentarii certificatului de cazier judiciar.

 Inregistrarea se realizeaza prin depunerea formularului 095 “Cerere de inregistrare/radiere in/din registrul operatorilor intracomunitari”.

    Ce documente depune o societate comerciala pentru inregistrarea in Registrul Opratorilor Intracomunitari?

Se depune:
 A) Cerere de inscriere in ROI, formular 095;
 B) Certificate de cazier judiciar pentru administratori, in cazul societatilor pe actiuni si a celor in comandita pe actiuni (numai pentru administratori);
 C) Cazierele judiciare pentru administratori si pentru asociatii ce detin mai mult de 5% din capitalul social pentru celelalte forme de organizare avute de societate (SRL, SNC, SCS etc);
 D) Daca in caziere sunt inregistrate infractiuni se necesita justificarea faptului ca nu sunt infractiuni economice;
 E) Certificat constator de la Registrul Comertului pentru identificarea modului de detinere a capitalului social.

    Cand se radiaza din oficiu, inscrierea in ROI ?

Autoritatile fiscale au acest drept in urmatoarele situatii:
 a) daca codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat de autoritatile fiscale (fie este declarat inactiv, fie nu depune deconturile de TVA, fie nu desfasoara activitate economica, regasita in decontul de TVA) [art. 153 alin. (9) din Codul fiscal]
 b)daca in anul ulterior inregistrarii in ROI, operatorul economic nu efectueaza tranzactii intracomunitare;
 c) ca urmare a solicitarii anularii inregistrarii in scopuri de TVA;
 d) daca administratorii sau asociatii ce detin mai mult de 5% din capitalul social al societatii au comis fapte de natura infractiunilor economice si a inceput urmarirea penala impotriva acestora.

Sursa: Curierul National



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ROIregistrul operatorilor intracomunitarianafformular 095


Data aparitiei: 20 August 2012

Votati articolul "A fost publicat Ordinul ANAF privind organizarea si functionarea Registrului operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X