Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA

documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004


Va prezentam, prin cele ce urmeaza, modalitatea de reconstituire a unor documente financiar-contabile pierdute in cazul unui PFA.

Procedura de reconstituire a documentelor financiar contabile si justificative este stabilita prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004. Potrivit acesteia, in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar-contabile si justificative, contribuabilul va lua masuri de reconstituire a acestora in termen de cel mult 30 de zile de la constatare.

Asadar, persoana fizica autorizata trebuie sa ia masuri de reconstituire a documentelor pierdute, in conformitate cu norma metodologica mai sus redata. Aceasta are obligatia sa incheie un proces-verbal care sa cuprinda:
   - datele de identificare a documentului disparut;
   - numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
   - data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
 
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz. Acesta trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
   - sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda


   - dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
   - copie de pe documentul reconstituit;
   - procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
   - declaratia persoanei responsabile.
 
In cazul in care documentul disparut provine de la un alt contribuabil, reconstituirea se va face de contribuabilul care a emis documentul, la cererea scrisa a PFA. In acest caz unitatea emitenta va trimite, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea "Reconstituit", cu specificarea numarului si a datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea. Documentele reconstituite conform acestor norme constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla.
 
In cazul gasirii ulterioare a originalelor, documentele reconstituite se anuleaza pe baza unui proces-verbal impreuna cu care se ataseaza la dosarul de reconstituire.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Septembrie 2012


Votati articolul "Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sunt obligat la plata impozitului pe constructii?

Intrebare: O societate care se ocupa cu inchirierea spatiilor aflate in patrimoniu, este obligata la plata impozitului pe constructii? Societatea achita anual impozitul de 1,5% catre bugetul local.

Raspuns: Pentru spatiile aflate in patrimoniul societatii, aceasta plateste anual cota de impozit la bugetele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Septembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale in decembrie 2018

    • Cititi in continuare care sunt declaratiile fiscale pe care aveti obligatia sa le depuneti la ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) in luna decembrie 2018 la termenele prezentate.     Iata care este termenul pentru depunerea declaratiilor fiscale in luna decembrie 2018!   Luni, 3 decembrie - Depunerea De...» citeste mai departe aici

  • In atentia distribuitorilor de carburanti, alcool si tutun! Ce trebuie sa depuna pana la 31 decembrie

    • Prin OANAF 1960/2018 publicat in Monitorul Oficial  nr. 700 din 10/08/2018 au fost aduse modificari OANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si OANAF nr. 1.850/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Modificarea vectorului fiscal. Ce trebuie sa comunicati organelor fiscale?

    • Analizam in randurile urmatoare cazul unei societati care are cod CAEN al activitatii preponderente desfasurate 5610 Restaurante. Pana la data de 31.07.2017 a fost inregistrata ca platitoare de impozit specific unor activitati. Dar incepand cu data de 01.08.2017, s-a modificat vectorul fiscal si a devenit platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Este important de mentionat si faptul ca, in urma majorarii capitalului social la 45.000 lei, incepand cu data de 01.10.201...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF: se organizeaza peste 100 de intalniri cu contribuabilii, in luna decembrie

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat de presa, ca organizeaza in intreaga tara, in luna decembrie, 106 intalniri cu contribuabilii. Unele dintre aceste intalniri sunt organizate in colaborare cu organisme profesionale si alte institutii publice. In ceea ce priveste principalele teme abordate in cadrul intalnirilor, iata mai jos cateva dintre subiectele de interes care vor fi abordate:   - &quo...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016