email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA

documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004


Va prezentam, prin cele ce urmeaza, modalitatea de reconstituire a unor documente financiar-contabile pierdute in cazul unui PFA.

Procedura de reconstituire a documentelor financiar contabile si justificative este stabilita prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004. Potrivit acesteia, in caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente financiar-contabile si justificative, contribuabilul va lua masuri de reconstituire a acestora in termen de cel mult 30 de zile de la constatare.

Asadar, persoana fizica autorizata trebuie sa ia masuri de reconstituire a documentelor pierdute, in conformitate cu norma metodologica mai sus redata. Aceasta are obligatia sa incheie un proces-verbal care sa cuprinda:
   - datele de identificare a documentului disparut;
   - numele si prenumele persoanei responsabile cu pastrarea documentului;
   - data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
 
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz. Acesta trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
   - sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;
   - dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a persoanei vinovate, dupa caz;
   - copie de pe documentul reconstituit;
   - procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii;
   - declaratia persoanei responsabile.
 
In cazul in care documentul disparut provine de la un alt contribuabil, reconstituirea se va face de contribuabilul care a emis documentul, la cererea scrisa a PFA. In acest caz unitatea emitenta va trimite, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.

Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea "Reconstituit", cu specificarea numarului si a datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea. Documentele reconstituite conform acestor norme constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla.
 
In cazul gasirii ulterioare a originalelor, documentele reconstituite se anuleaza pe baza unui proces-verbal impreuna cu care se ataseaza la dosarul de reconstituire.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente contabile pierdutereconstituirePFAOMFP 1040/2004

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 13 Septembrie 2012


Votati articolul "Documente financiar-contabile pierdute. Reconstituire in cazul unui PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X