email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie

Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie
mfpcase de marcatA 4200

Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca a adoptat masuri legislative pentru a asigura aplicarea unui tratament preventiv stimulativ si de indrumare a contribuabililor, inclusiv dupa 1 noiembrie 2018, ultimul termen pe care l-au primit firmele mici pentru inlocuirea caselor de marcat.

Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic sa se deruleze fara afectarea activitatii operatorilor economici si fara aplicarea de sanctiuni, daca nu exista elemente de vinovatie ale contribuabililor, dupa cum anunta institutia printr-un comunicat de presa.

Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni, iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca majoritatea operatorilor economici vor fi dotati cu noile aparate cu jurnal electronic.

Pentru asigurarea, pe parcursul periodei de implementare, a unei coordonari unitare a actiunilor desfasurate de institutiile implicate, ministrul finantelor publice a dispus ca eventualele actiuni de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, sa se realizeze cu informarea prealabila a MFP, in baza unei proceduri care trebuie sa respecte urmatoarele repere metodologice:

1.  in situatia in care organele de control deruleaza aceste actiuni de tip preventiv si constata situatii in care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispozitie, iar achizitia aparatului de marcat nu a putut fi realizata din motive independente de vointa acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat in aceasta situatie, nu poate fi sanctionat nici macar cu avertisment (exemplu de astfel de situatii: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activitati economice, nu este disponibil pe piata; termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul incheiat cu utilizatorul, este ulterior datei controlului realizat; alte situatii asemanatoare). Organele de control practica aceasta abordare deoarece aplicarea unei sanctiuni contraventionale presupune existenta unei vinovatii a contribuabilului ori daca aceasta nu exista, nu poate fi aplicata nicio sanctiune, nici macar avertismentul,

2. aplicarea in acest mod a prevederilor legale referitoare la sanctiunile contraventionale in situatia lipsei vinovatiei, pe de o parte, si aplicarea pe de alta parte a avertismentului, in situatia in care exista vinovatie, dar este vorba de prima abatere, nu se raporteaza ca perioada de aplicare la data de 1 noiembrie 2018, aceeasi abordare fiind aplicabila si ulterior acestei date, intotdeauna cand situatia de fapt este cea descrisa anterior, respectiv nu exista vinovatie, sau exista vinovatie, dar este prima abatere a contribuabilului.



3. in situatia in care organele de control constata ca un contribuabil este in culpa, acestea vor analiza situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:

       - este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;
       
       - nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare.

Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.

Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Pana la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declaratie inteligenta pusa deja la dispozitia operatorilor economici ( A 4200).


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpcase de marcatA 4200


Data aparitiei: 30 Octombrie 2018

Votati articolul "Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie":
Rating:

Nota: 3.81 din 5 din 16 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X