email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ati platit bani in plus la stat? Iata cum pot fi recuperati!

Ati platit bani in plus la stat? Iata cum pot fi recuperati!
anaftaxeimpozite 2018

ANAF a supus dezbaterii un proiect de ordin privind procedura de restituire a sumelor care reprezinta taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau in mod necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.
 

Referatul de aprobare

In prezent restituirea sumelor reprezentand impozite, taxe sau alte venituri ale bugetului de stat si pentru care nu exista obligatia de declarare este reglementata de Ordinul ministrului finantelor publice nr.528/2015 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista
obligatia de declarare.

Potrivit prevederilor art.342 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, ”Formularele necesare si instructiunile de utilizare a acestora privind administrarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central, precum si orice norme sau instructiuni necesare aplicarii unitare a prezentului cod se aproba prin
ordin al presedintelui A.N.A.F
.”

In temeiul art. 52 din actul normativ mai sus mentionat, organul fiscal central poate emite solutia fiscala individuala anticipata, respectiv acordul de pret in avans la cererea contribuabilului/platitorului referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare, respectiv stabilirea conditiilor si modalitatilor in care urmeaza sa fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate cu persoane afiliate, astfel cum sunt definite in Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul in care organul fiscal competent respinge emiterea solutiei fiscale individuale anticipate, respectiv emiterea/modificarea acordului de pret in avans, contribuabilul/platitorul solicitant are dreptul la restituirea taxei achitate.

Astfel, elaborarea prezentului proiect de ordin a fost determinata de necesitatea corelarii cu modificarile legislative survenite in ultima perioada, respectiv cu Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si de necesitatea elaborarii unei proceduri de restituire a taxei achitate de contribuabil/platitor in situatia in care organul fiscal central respinge emiterea solutiei fiscale individuale anticipate (SFIA), respectiv emiterea/modificarea acordului de pret in avans (APA).

De asemenea, concomitent cu elaborarea prezentului proiect de ordin se are in vedere si abrogarea Ordinul ministrului finantelor publice nr.528/2015 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.


Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a emis urmatorul ordin:

Art.1 - Se aproba Procedura de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare, prevazuta in anexa nr. 1.

Art.2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:
a) "Cerere de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare", prevazuta in anexa nr. 2;
b) "Dispozitie de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare", prevazuta in anexa nr. 3;
c) "Instiintare de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare", prevazuta in anexa nr. 4.

Art.3 - Anexele nr. 1 – 4 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.4 - Structurile competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si organele fiscale centrale din subordine vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art.5 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.6 - Prezentul ordin intra in vigoare la data la care se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr.528/2015 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 328 din 14 mai 2015.
 

Consultati ANEXA 1 pentru taxele taxele sau veniturile considerate a fi incadrate in acest proiect aici.>>
 

Anexa 2 cuprinde modelul de cerere de restituire a sumelor

DISPOZITIE DE RESTITUIRE a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.

INSTIINTARE DE RESTITUIRE a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare.

Proiectul de Ordin ANAF a fost publicat pe site-ul institutiei pe data de 23 ianuarie, iar dupa implinirea termenului de dezbatere publica, va fi adoptat si aplicat.

 

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularelor pot fi consultate aici. >>


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anaftaxeimpozite 2018


Data aparitiei: 30 Ianuarie 2018

Votati articolul "Ati platit bani in plus la stat? Iata cum pot fi recuperati!":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X