Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Altele Contabilul.ro | Stiri

Romanii din diaspora ar putea fi obligati sa justifice sumele de peste 1000 euro trimise in tara

Data aparitiei: 30 Mai 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii din diaspora ar putea fi obligati sa justifice sumele de peste 1000 euro trimise in tara
amenziproiect de legespalare bani

Romanii care lucreaza in strainatate ar putea fi obligati sa justifice cu documente sumele de bani trimise in tara, daca acestea depasesc suma de 1.000 de euro, conform unui proiect publicat pe site-ul Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.


Anuntul vine de la senatorul PNL Florin Citu  care a posta pe contul lui de Facebook un videoclip in care declara faptul ca acest proiect a fost depus de catre PSD. Conform acestuia, romanii din diaspora ar trebui sa justifice sumele mai mari de 1000 de euro pe care le trimit in tara. Daca nu se vor conforma noilor reguli, romanii vor risca nu doar confiscarea banilor, ci si amenzi de pana la  150.000 de lei.

"In acest moment, la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor exista un proiect de lege care te afecteaza direct pe tine. De acum incolo, daca trimiti bani in Romania, orice suma peste 1.000 de euro trebuie justificata cu documente, de tine sau de cei care primesc bani. In caz contrar, Liviu Dragnea, gasca lui din Teleorman si institutiile pe care le patroneaza iti vor confisca acesti bani. Sfatul meu este sa fii foarte atent ce faci de acum incolo, cum trimiti bani in tara sau daca mai trimiti bani in tara. Si ai grija, anunta-i si pe cei de acasa si anunta toti romanii, ca sa stie si ei ce li se pregateste in tara", a spus senatorul PNL in videoclipul postat pe reteaua de socializare Facebook.

Proiectul de lege mentionat de senatorul Florin Citu este publicat din data de 31 ianuarie pe site-ul onpcsb.ro si poate fi consultat aici. >>


Iata un fragment extras din textul proiectului de lege.

Art. 1 - (1) Prezenta lege instituie sistemul national de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului, care include, fara a se limita la acestea, urmatoarele categorii de autoritati si institutii:

a) organele judiciare, in ceea ce priveste competentele specifice privind infractiunea de spalare a banilor si de finantare a terorismului;

b) autoritati si institutii publice cu atributii de reglementare, informare si control in domeniu, precum unitatea de informatii financiare a Romaniei, autoritati cu atributii de control financiar sau autoritati cu atributii de control fiscal, autoritatea vamala, servicii nationale de informatii;

c) autoritati administrative autonome si institutii cu rol de reglementare si supraveghere sectoriala si control a entitatilor raportoare, precum Banca Nationala a Romaniei, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Oficiul National pentru Jocuri de Noroc.

(2) Unitatea de informatii financiare a Romaniei este Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul.

(3) Oficiul este autoritatea care coordoneaza realizarea evaluarii riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului la nivel national.

(4) Pentru realizarea evaluarii riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului, autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) realizeaza evaluari ale riscului de producere a acestor fenomene infractionale la nivel sectorial si, dupa caz, emit instructiuni cu caracter obligatoriu cu privire la masurile de contracarare si diminuare.

(5) Abordarea pe baza de risc se realizeaza, la nivel national, prin cel putin urmatoarele componente:

a) stabilirea domeniilor si categoriilor de entitati raportoare pe baza analizei riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului la care acestea sunt expuse si stabilirea de obligatii administrative in scopul atenuarii acestor riscuri;

b) indeplinirea obligatiilor impuse la lit. a) prin masuri adoptate si aplicate de entitatile raportoare in functie de riscul individual evaluat.

(6) Evaluarile de risc mentionate la alin. (3) si (4) sunt intocmite tinand cont de concluziile evaluarii privind riscurile de spalare a banilor si de finantare a terorismului realizate de Comisia Europeana, actualizate anual la nivel sectorial si national tinand cont de evolutia riscurilor si de eficacitatea masurilor adoptate in scopul atenuarii lor.

(7) Oficiul asigura publicarea, pe site-ul propriu, a unei sinteze a evaluarii nationale si transmite autoritatilor de supraveghere elementele relevante din evaluarea nationala.

(8) Autoritatile de supraveghere pun la dispozitia entitatilor raportoare, de indata, elementele relevante din evaluarea nationala si sectoriala corespunzatoare domeniului, in scopul realizarii si actualizarii propriilor evaluari ale riscului.

(9) Autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) intocmesc statistici complete privind eficacitatea masurilor de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului in domeniul specific de activitate, care includ:

a) date de masurare a dimensiunii si a importantei diferitelor sectoare care intra in domeniul de aplicare al prezentei legi, inclusiv numarul de entitati si persoane, precum si importanta economica a fiecarui sector;

b) date de masurare a fazelor de raportare, de investigare si judiciare ale regimului national de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului, inclusiv numarul de rapoarte privind activitati suspecte inaintate catre Oficiu, actiunile intreprinse ca urmare a rapoartelor respective si, anual, numarul de cazuri investigate, numarul de persoane urmarite penal, numarul de persoane condamnate pentru infractiuni de spalare a banilor sau de finantare a terorismului, tipul de infractiuni predicat, in cazul in care aceste informatii sunt disponibile, precum si valoarea in euro a bunurilor care au fost inghetate, sechestrate sau confiscate;

c) daca sunt disponibile, date care indica numarul si procentajul de rapoarte care au ca urmare o investigatie suplimentara, impreuna cu raportul anual catre entitatile raportoare in care sunt detaliate utilitatea si urmarile rapoartelor pe care le-au prezentat;

d) date privind numarul de cereri transfrontaliere de informatii care au fost efectuate, primite, respinse partial ori complet solutionate de catre Oficiu.

(10) Autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) transmit Oficiului, in format electronic, statisticile mentionate anterior, in forma stabilita de acesta. Oficiul asigura publicarea anuala a unei versiuni consolidate a statisticilor, pe pagina proprie de internet. (11) Oficiul transmite Comisiei Europene statisticile mentionate la alin. (9) si evaluarea de risc mentionata la alin.(3).






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X