Va reamintim ca la sfarsitul lunii septembrie, partidele politice USR si Forta Dreptei au depus o sesizare la Curtea Constitutionala cu privire la legea care a avut ca obiectiv introducerea unor masuri fiscale semnificative. Aceste masuri fiscale au fost asumate de premierul Marcel Ciolacu in Parlament, insa semnatarii sesizarii au ridicat anumite obiectii.
Unul dintre principalele argumente ale sesizarii a fost faptul ca nu este un proiect de lege unitar. Cu alte cuvinte, masurile fiscale propuse au fost cuprinse intr-un pachet de legi care modificau 22 de acte normative, dar care prevedeau termene diferite de aplicare: de la 1 octombrie 2023, din 2024, iar altele din 2025. De asemenea, semnatarii sesizarii au invocat ca 13 articole din Constitutie au fost incalcate prin acest proiect de lege asumat.
Masuri fiscale 2024: a fost respinsa contestarea la CCR si astfel modificarile din Codul Fiscal vor intra in vigoare
Curtea Constitutionala a respins miercuri sesizarea depusa de USR si Forta Dreptei cu privire la proiectul de lege referitor la masurile fiscale si bugetare. Acest lucru inseamna ca noile masuri fiscale vor intra in vigoare odata ce legea este promulgata de presedintele Klaus Iohannis.
Presedintele CCR: procedura de adoptare a legii a respectat exigentele Constitutiei si a jurisprudentei Curtii Constitutionale
Marian Enache, presedintele Curtii Constitutionale, a explicat ca, in urma analizei efectuate, CCR a concluzionat ca obiectivul principal al asumarii raspunderii Guvernului pentru proiectul de lege a fost de a creste veniturile la bugetul public si de a reduce cheltuielile statului. Mai mult, in cadrul examinarii legii sub aspectul constitutionalitatii, s-a stabilit ca procedura a fost conforma cu prevederile Constitutiei si cu jurisprudenta Curtii Constitutionale.
Presedintele CCR a mai declarat ca judecatorii constitutionali au decis, cu o majoritate de voturi, ca obiectia depusa este neintemeiata si ca legea, in ansamblul ei, este constitutionala. In plus, articolul 3, care se refera la diminuarea contributiei la Pilonul II de pensii administrat privat pentru persoanele implicate in activitati de creare de programe si calculator, a fost declarat constitutional. De asemenea, in unanimitate, au fost respinse ca neintemeiate celelalte peste 30 de critici formulate in sesizare.
"Curtea a constatat ca angajarea raspunderii Guvernului asupra proiectului de lege a vizat un scop unic si unitar, respectiv cresterea veniturilor la bugetul public national si reducerea cheltuielilor statului. In cadrul examenului de constitutionalitate, sub aspect extrinsec, s-a conchis ca procedura de adoptare a legii, prin angajarea raspunderii Guvernului, a respectat exigentele Constitutiei si a jurisprudentei Curtii Constitutionale.
De asemenea, sub aspect intrinsec, Curtea a retinut ca dispozitiile legale, in mod punctual criticate de autorii obiectiei de neconstitutionalitate, au fost adoptate in marja de apreciere si de oportunitate de care legiuitorul dispune in materie financiar fiscala.
Prin urmare, judecatorii constitutionali au decis, cu majoritate de voturi, ca obiectia este neintemeiata, ca legea in ansamblul sau este constitutionala, declarand respingerea obiectiei", a declarat Marian Enache, conform Agerpres.
In urma motivarii deciziei Curtii Constitutionale, seful statului are unda verde pentru promulgare, deschizand astfel calea pentru implementarea masurilor fiscale si bugetare propuse de Guvern.
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Citeste si: DOCUMENT: toate Modificarile Fiscale asa cum au fost trimise spre promulgare >>
Foto: pixabay.com