Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Semnatura digitala este obligatorie pentru contabili?

alfa signsemnatura electronicakitul complet pentru semnatura digitalaaplicatia de semnaretokenul

"De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online". Aceasta este declaratia facuta recent chiar de catre presedintele ANAF, Dragos Doros, prin care se explica fara echivoc faptul ca relatia dintre contribuabil si Ministerul de Finante se va muta online.

In urma acestui anunt, unul dintre cititorii nostri ne-a trimis urmatoarea intrebare. "In aceasta situatie ce facem? Ii obligam pe toti contabilii sa aiba semnatura electronica?". O intrebare cat se poate de pertinenta, la care raspunsul este si el, foarte clar: Da!

Chiar si in acest moment exista o lista extinsa de declaratii fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Acestora li se adauga si obligatiile fiscale ale contribuabililor mari si mijlocii, si sediile secundare ale acestora, care trebuie depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National (http://www.e-guvernare.ro/).

Ce este de facut pentru contabili, in aceste conditii? Solutia este, in fapt, una singura: fiecare contabil trebuie sa aiba, mai devreme sau mai tarziu, un certificat digital care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica. Mai ales ca acesta va putea fi utilizat pentru toti clientii pe care ii are contabilul nostru, un avantaj destul de mare.

Cum ne putem achizitiona semnatura electronica? La ce costuri? Cat timp este ea valabila? Procesul este relativ simplu si aproximativ intr-o saptamana va poate aduce in birou kitul de semnatura.

Pasul 1: alegeti firma de la care doriti sa achizitionati certificatul digital. Alfa Sign, spre exemplu, este unul dintre furnizorii certificati pentru semnatura electronica, fiind in top 3 firme din Romania in acest domeniu. Puteti intra pe pagina lor de prezentare (...click aici pentru detalii>>) si veti gasi Formularul pe care trebuie sa il completati.

Pasul 2: Transmiteti actele necesare, semnati ce este de semnat si ...gata! Kitul complet pentru Semnatura digitala va fi al dvs. in cateva zile (...click aici pentru a vedea ce acte sunt necesare>>)

Cat costa? Promotia celor de la AlfaSign face ca intreg kitul pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Veti primi Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica (...click aici pentru a vedea cat costa)

Cat este valabil acest certificat digital? Conform legii, el poate fi folosit timp de un an. Apoi va trebui sa il reinnoiti. Oferta propusa de AlfaSign pentru reinnoire este de doar 27 de euro. Un avantaj considerabil este faptul ca puteti face reinnoirea exclusiv online, fara sa va deplasati undeva sau sa trebuiasca sa trimiteti/primiti acte prin curier. (...click aici pentru a vedea cum se reinnoieste certificatul>>)

Atentie: puteti sa reinnoiti semnatura digitala si la alta firma decat la cea de la care ati achizitionat initial semnatura electronica. Altfel spus, daca oferta de la Alfa Sign pentru reinnoire este mai buna decat altele, puteti sa apelati la ea fara probleme.

In mod cert, detinerea unui certificat digital reprezinta un avantaj pentru contabili. Respectati rigorile legii in vigoare fara sa va angajati la costuri foarte mari, profitand, in schimb, de beneficiile oferite de acesta. In plus, il puteti reinnoi rapid si usor, chiar si printr-o procedura exclusiv online.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Asa cum se poate observa, avantajele sunt multiple. Indepliniti obligativitatea depunerii online pentru anume declaratii, scapati de cozi si deplasari pentru altele si il puteti folosi pentru toti clientii. Atentie, insa, la procurile notariale prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Acestea trebuie sa fie valabile pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.

In concluzie, va sfatuim sa achizitionati cat mai repede Kitul pentru Semnatura Digitala. Este ceea ce orice profesionist ar trebui sa aiba incepand cu 1 ianuarie 2017.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "Semnatura digitala este obligatorie pentru contabili?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reguli anulare contract, neplata ?

Intrebare: Recent a fost incheiat un Contract intre institutia noastra si
o societate de prestari servicii.
Contractul inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii.

Fiindca s-a gresit Contractul,
directorul vrea sa il anuleze.
Consilierul juridic este in concediu.

1. Contractul se va considera anulat
doar daca va fi semnat de toti cei care l-au semnat ?
Pe acel Contract trebuiesc scrise:
data, stampila si semnatura de anulare a tuturor celor care l-au semnat ?

2. Directorul a spus ca nu trebuie sa se puna stampila,
intrucat este un act intern
care nu s-a comunicat.
Este corect ?

3. Contractul se va taia cu o linie pe diagonala,
pe fiecare pagina, se va semna, se va data
si se va da numar de inregistrare de anulare ?

4. Contabilul trebuie sa anunte prestatorul ca
nu s-a facut nici o plata si motivul ?

Raspuns: Contractul nu este semnat de cealalta parte pentru ca inca nu s-a trimis la prestatorul de servicii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

    • Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991. Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modifica...» citeste mai departe aici

  • 16 august termen depunere raportari contabile la 30 iunie 2017. Care sunt exceptiile

    • Regasiti mai jos principalele aspecte privind sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici sunt reglementate prin OMFP 895/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 463/2017.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica de catre urmatoarele entitati care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri peste 220.000 lei: ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli cu cedarea constructiei. Ce regim fiscal se aplica?

    • Avem in analiza de mai jos situatia in care in decembrie 2015 societatea achizitioneaza un teren cu constructie in valoare de 9.800.000 lei (terenul - 7.000.000 lei si constructia - 1.800.000 lei). Din 2015 pana in prezent societatea s-a aflat in litigiu pentru aceasta tranzactie pana in luna mai 2017 cand a obtinut hotarare definitiva si irevocabila favorabila. In luna iunie 2017 vinde terenul cu constructiile aferente la o valoare de 7.800.000 lei fara a avea valori pentru fiecare. Vom vede...» citeste mai departe aici

  • Acordare imprumut unei societati afiliate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate A care presteaza servicii stomatologice intr-un cabinet. Societatea detine 50% dintr-o societate B care se ocupa cu dezvoltare imobiliara. Se doreste sa se obtina un credit pentru activitatea curenta pe societatea A in valoare de 100.000 euro. Banii se vor imprumuta societatii B (sub forma de creditare firma) in vederea dezvoltarii unui bloc. Vom vedea in ce masura e corect si legal ca dobanda si comisioanele creditului sa fi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X