Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Semnatura digitala este obligatorie pentru contabili?

alfa signsemnatura electronicakitul complet pentru semnatura digitalaaplicatia de semnaretokenul

"De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online". Aceasta este declaratia facuta recent chiar de catre presedintele ANAF, Dragos Doros, prin care se explica fara echivoc faptul ca relatia dintre contribuabil si Ministerul de Finante se va muta online.

In urma acestui anunt, unul dintre cititorii nostri ne-a trimis urmatoarea intrebare. "In aceasta situatie ce facem? Ii obligam pe toti contabilii sa aiba semnatura electronica?". O intrebare cat se poate de pertinenta, la care raspunsul este si el, foarte clar: Da!

Chiar si in acest moment exista o lista extinsa de declaratii fiscale care pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Acestora li se adauga si obligatiile fiscale ale contribuabililor mari si mijlocii, si sediile secundare ale acestora, care trebuie depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National (http://www.e-guvernare.ro/).

Ce este de facut pentru contabili, in aceste conditii? Solutia este, in fapt, una singura: fiecare contabil trebuie sa aiba, mai devreme sau mai tarziu, un certificat digital care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica. Mai ales ca acesta va putea fi utilizat pentru toti clientii pe care ii are contabilul nostru, un avantaj destul de mare.

Cum ne putem achizitiona semnatura electronica? La ce costuri? Cat timp este ea valabila? Procesul este relativ simplu si aproximativ intr-o saptamana va poate aduce in birou kitul de semnatura.

Pasul 1: alegeti firma de la care doriti sa achizitionati certificatul digital. Alfa Sign, spre exemplu, este unul dintre furnizorii certificati pentru semnatura electronica, fiind in top 3 firme din Romania in acest domeniu. Puteti intra pe pagina lor de prezentare (...click aici pentru detalii>>) si veti gasi Formularul pe care trebuie sa il completati.

Pasul 2: Transmiteti actele necesare, semnati ce este de semnat si ...gata! Kitul complet pentru Semnatura digitala va fi al dvs. in cateva zile (...click aici pentru a vedea ce acte sunt necesare>>)

Cat costa? Promotia celor de la AlfaSign face ca intreg kitul pentru semnatura electronica sa coste doar 30 de euro. Veti primi Certificatul digital, Aplicatia de semnare si Tokenul, practic tot ceea ce va trebuie pentru a putea folosi semnatura electronica (...click aici pentru a vedea cat costa)

Cat este valabil acest certificat digital? Conform legii, el poate fi folosit timp de un an. Apoi va trebui sa il reinnoiti. Oferta propusa de AlfaSign pentru reinnoire este de doar 27 de euro. Un avantaj considerabil este faptul ca puteti face reinnoirea exclusiv online, fara sa va deplasati undeva sau sa trebuiasca sa trimiteti/primiti acte prin curier. (...click aici pentru a vedea cum se reinnoieste certificatul>>)

Atentie: puteti sa reinnoiti semnatura digitala si la alta firma decat la cea de la care ati achizitionat initial semnatura electronica. Altfel spus, daca oferta de la Alfa Sign pentru reinnoire este mai buna decat altele, puteti sa apelati la ea fara probleme.

In mod cert, detinerea unui certificat digital reprezinta un avantaj pentru contabili. Respectati rigorile legii in vigoare fara sa va angajati la costuri foarte mari, profitand, in schimb, de beneficiile oferite de acesta. In plus, il puteti reinnoi rapid si usor, chiar si printr-o procedura exclusiv online.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


Asa cum se poate observa, avantajele sunt multiple. Indepliniti obligativitatea depunerii online pentru anume declaratii, scapati de cozi si deplasari pentru altele si il puteti folosi pentru toti clientii. Atentie, insa, la procurile notariale prin care sunteti imputerniciti sa semnati in numele administratorilor. Acestea trebuie sa fie valabile pentru toata perioada in care aveti in grija contabilitatea respectivului client.

In concluzie, va sfatuim sa achizitionati cat mai repede Kitul pentru Semnatura Digitala. Este ceea ce orice profesionist ar trebui sa aiba incepand cu 1 ianuarie 2017.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Noiembrie 2016


Votati articolul "Semnatura digitala este obligatorie pentru contabili?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilitate imobilizari corporale

Intrebare: Cum se inregistrare in contabilitatea societatii imobilizarile corporale preluate in baza unui contract de concesiune prin delegare de gestiune a unui serviciu comunitar de utilitati publice ?
NOTA: Imobilizarile sunt in proprietatea autoritatii locale, care este si actionar unic si sunt inregistrate in evidentele acestei autoritati, facand parte din patrimoniu public cat si din patrimoniul privat al localitatii.
Multumesc anticipat pentru lamuriri !

Raspuns: 205=167 amortizati pe durata contract 6811=2805 redeventa 167=5121/5311 la sfarsit contract 2805=205... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X