Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum va functiona CECCAR din 2017?

ceccarproiect regulament organizare si functionaremembrii corpuluiConferinta nationala ordinara

Va prezentam prin cele ce urmeaza proiectul noului Regulament de organizare si functionare a C.E.C.C.A.R., publicat de institutie cu precizarea ca eventualele propuneri si sugestii de completare sau modificare a prevederilor acestuia sa fie transmise pana miercuri, 30 noiembrie 2016, spre a fi inaintate Consiliului Superior al Corpului.

Proiectul CECCAR - R.O.F.

Hotararea nr. 1/1995, Republicata
Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

Act de baza
Hotararea Conferintei Nationale a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania nr. 1/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 601 din 12 august 2008

Acte modificatoare
Hotararea Consiliului Superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania nr. 294/2013

CAP. 1
Dispozitii generale

1. Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in continuare Corpul, este persoana juridica de utilitate publica si autonoma, din care fac parte expertii contabili si contabilii autorizati, precum si societatile comerciale de expertiza contabila si societatile comerciale de contabilitate, in conditiile prevazute de lege.

2. Corpul, prin delegatia primita din partea autoritatii publice, acorda si retrage dreptul de exercitare a profesiei de expert contabil si de contabil autorizat si are dreptul sa controleze competenta si moralitatea membrilor sai, precum si calitatea serviciilor prestate de acestia.


Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii



Membrii Corpului, potrivit actului normativ de infiintare, isi aleg organele de conducere care sa ii reprezinte in fata autoritatii publice, precum si in raporturile cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate.

CAP. 2
Organele de conducere si de control ale Corpului

3. Organele centrale de conducere ale Corpului sunt: Conferinta nationala a expertilor contabili si contabililor autorizati (denumita in continuare Conferinta nationala), Consiliul superior al Corpului (denumit in continuare Consiliul superior) si Biroul permanent al Consiliului superior (denumit in continuare Biroul permanent).

4. Conferinta nationala este organul superior de conducere si de control al Corpului.

Conferinta nationala este constituita din membrii Consiliului superior, membrii consiliilor filialelor Corpului, membrii Comisiei superioare de disciplina, ai comisiilor de disciplina ale filialelor, precum si din reprezentanti ai membrilor din fiecare filiala a Corpului, desemnati de adunarile generale ale filialelor conform normei de reprezentare de 1 la 100 de membri inscrisi in Tabloul Corpului in vigoare la 31 decembrie a anului expirat.

Conferinta nationala este ordinara si extraordinara

5. Conferinta nationala ordinara este legal constituita daca este asigurata participarea majoritatii membrilor prevazuti la pct. 4 paragraful 2, iar hotararile sunt valabil adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti. Daca la prima convocare nu se intruneste numarul necesar, este convocata din nou Conferinta nationala ordinara , care este legal constituita cu participarea a cel putin 30% din numarul membrilor si reprezentantilor prevazuti la pct. 4 paragraful 2, iar hotararile sunt valabil adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti. In actul de convocare a Conferintei Nationale ordinare, se poate preciza data si ora la care va avea loc cea de a doua conferinta. Aceasta poate avea loc in aceeasi zi, la un interval de cel putin 3 ore.si in acelasi loc in care a fost convocata prima conferinta

6. Conferinta nationala ordinara se intruneste anual prin grija Consiliului superior, care alege locul si stabileste data; convocarea Conferintei nationale ordinare se face cu cel putin 20 de zile inaintea datei de desfasurare a acesteia.

7. Conferinta nationala ordinara are atributiile prevazute de art. 31 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In exercitarea atributiilor sale legale, Conferinta nationala ia si urmatoarele masuri:

a) dezbaterea si aprobarea prin vot deschis, a raportului de activitate al Consiliului Superior , situatiile financiare anuale, raportul cenzorilor sau auditorilor statutari, executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar incheiat.

b) dezbaterea si aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar urmator;
c) aproba prin vot deschis organigrama Corpului la nivel central si teritorial, sistemul de salarizare pentru anul urmator, precum si principiile si criteriile de organizare si de salarizare a personalului angajat al Corpului;

d) aproba prin vot deschis sistemul de acordare si cuantumul cheltuielilor de deplasare si reprezentare;
e) alege si revoca Presedintele si membrii Consiliului superior si ai comisiei de cenzori/auditor statutar ; alege si revoca presedintele si membrii Comisiei superioare de disciplina;
f) aproba raportul Consiliului superior referitor la rezultatul alegerilor privind reinnoirea mandatelor membrilor consiliilor filialelor Corpului;

g) aproba prin vot deschis nivelul indemnizatiilor pentru organele alese ale Corpului;
h) aproba Regulamentul de organizare si functionare a comisiilor de disciplina de pe langa consiliile filialelor si Consiliului Superior al Corpului

I) stabileste cotizatiile datorate de membrii Corpului si taxele de inscriere in evidentele Corpului;
J) confirma lista cuprinzand membrii de onoare ai Corpului, in conformitate cu anexa nr. 3 la prezentul regulament;
k) stabileste masurile necesare si urmareste indeplinirea altor atributii prevazute de actele normative, precum si a propriilor hotarari

 8. Conferinta nationala extraordinara are loc numai in cazuri deosebite si se convoaca cu cel putin 15 zile inaintea datei fixate pentru desfasurarea ei, de catre Consiliul superior, pe baza ordinii de zi stabilite de acesta din proprie initiativa sau la propunerea filialelor reprezentand peste o cincime din totalul membrilor Corpului.

La conferinta nationala extraordinara vor participa reprezentatii membrilor desemnati de adunarile generale ale filialelor conform normei de reprezentare de 1/100 pentru participarea la ultima conferinta nationala ordinara.

9. Cu ocazia Conferintei nationale extraordinare pot fi organizate "zile de studii" (seminarii, colocvii etc.), ca urmare a unor lucrari executate si expuse de experti contabili si contabili autorizati si, eventual, cu concursul unor persoane si personalitati din afara Corpului, sub conducerea unui raportor general, desemnat de Consiliul superior dintre membrii sai.

10. Consiliul superior exercita drepturile Corpului, aferente statutului sau de persoana juridica de utilitate publica; in mod esential, are ca atributie reprezentarea profesiunii in fata autoritatilor publice prin presedintele sau si coordonarea actiunilor consiliilor filialelor judetene.

Consultati AICI proiectul integral!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Noiembrie 2016


Votati articolul "Cum va functiona CECCAR din 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Fiind vorba despre un gestionar in a carui gestiune s-au gasit lipsuri, este vorba despre o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 30 mai 2017: termen pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2016

    • In Monitorul Oficial nr. 86 din 1 februarie 2017, a fost publicat Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 166/25.01.2017, privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si raportarilor contabile anuale aferente exercitiului financiar 2016.   ...» citeste mai departe aici

  • Anunt oficial ANAF: Modificari de ultima ora ale formularelor 010, 091 si 098

    • Regasiti mai jos cele mai importante modificari efectuate de ANAF in ce priveste formularul 010, formularul 091 si formularul 098.  * Intrucat incepand cu data de 1 ianuarie 2017 in Codul fiscal a fost introdus art.3151 care reglementeaza regimul special pentru agricultori, in situatia in care agricultorul care aplica acest regim realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri, ac...» citeste mai departe aici

  • Ce mijloace de identificare electronica folosim in relatia cu ANAF?

    • Prin Ordinul M.F.P. nr.660/2017, publicat in M.O. nr.368/17.05.2017 s-a aprobat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/ organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Astfel, incepand cu luna iunie 2017, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica vor putea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de tr...» citeste mai departe aici

  • ANAF: 30 mai e ultima zi pentru anumite obligatii fiscale

    • Va reamintim ca pana marti, 30 mai, trebuie sa depuneti la unitatile fiscale, dupa caz, documentele precizate mai jos:  - situatiile financiare, pentru anul 2016- se depun de catre societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor de societati rezidente in s...» citeste mai departe aici

  • Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

    • Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna sch...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea in bunuri. Exemplu model monografie contabila si explicatii

    • Va oferim prin cele ce urmeaza atat explicatii esentiale privin tratamentul contabil si fiscal aferent sponsorizarii in bunuri, precum si un model de monografie contabila.  Avem astfel o societate comerciala platitoare de impozit pe profit care a incheiat un contract de sponsorizare in bunuri. Societatea poate sa vanda en-gross si en-detail. Stabilim ce valoare trece pe contractul de sponsorizare, cu mentiunea ca societatea face sponsorizare din bunurile achizitionate pentru vanzare. Ach...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X