Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Romanii din diaspora ar putea fi obligati sa justifice sumele de peste 1000 euro trimise in tara

Romanii din diaspora ar putea fi obligati sa justifice sumele de peste 1000 euro trimise in tara
amenziproiect de legespalare bani

Romanii care lucreaza in strainatate ar putea fi obligati sa justifice cu documente sumele de bani trimise in tara, daca acestea depasesc suma de 1.000 de euro, conform unui proiect publicat pe site-ul Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.


Anuntul vine de la senatorul PNL Florin Citu care a posta pe contul lui de Facebook un videoclip in care declara faptul ca acest proiect a fost depus de catre PSD. Conform acestuia, romanii din diaspora ar trebui sa justifice sumele mai mari de 1000 de euro pe care le trimit in tara. Daca nu se vor conforma noilor reguli, romanii vor risca nu doar confiscarea banilor, ci si amenzi de pana la 150.000 de lei.

"In acest moment, la Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor exista un proiect de lege care te afecteaza direct pe tine. De acum incolo, daca trimiti bani in Romania, orice suma peste 1.000 de euro trebuie justificata cu documente, de tine sau de cei care primesc bani. In caz contrar, Liviu Dragnea, gasca lui din Teleorman si institutiile pe care le patroneaza iti vor confisca acesti bani. Sfatul meu este sa fii foarte atent ce faci de acum incolo, cum trimiti bani in tara sau daca mai trimiti bani in tara. Si ai grija, anunta-i si pe cei de acasa si anunta toti romanii, ca sa stie si ei ce li se pregateste in tara", a spus senatorul PNL in videoclipul postat pe reteaua de socializare Facebook.

Proiectul de lege mentionat de senatorul Florin Citu este publicat din data de 31 ianuarie pe site-ul onpcsb.ro si poate fi consultat aici. >>


Iata un fragment extras din textul proiectului de lege.

Art. 1 - (1) Prezenta lege instituie sistemul national de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului, care include, fara a se limita la acestea, urmatoarele categorii de autoritati si institutii:

a) organele judiciare, in ceea ce priveste competentele specifice privind infractiunea de spalare a banilor si de finantare a terorismului;

b) autoritati si institutii publice cu atributii de reglementare, informare si control in domeniu, precum unitatea de informatii financiare a Romaniei, autoritati cu atributii de control financiar sau autoritati cu atributii de control fiscal, autoritatea vamala, servicii nationale de informatii;

c) autoritati administrative autonome si institutii cu rol de reglementare si supraveghere sectoriala si control a entitatilor raportoare, precum Banca Nationala a Romaniei, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Oficiul National pentru Jocuri de Noroc.

(2) Unitatea de informatii financiare a Romaniei este Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii


(3) Oficiul este autoritatea care coordoneaza realizarea evaluarii riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului la nivel national.

(4) Pentru realizarea evaluarii riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului, autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) realizeaza evaluari ale riscului de producere a acestor fenomene infractionale la nivel sectorial si, dupa caz, emit instructiuni cu caracter obligatoriu cu privire la masurile de contracarare si diminuare.

(5) Abordarea pe baza de risc se realizeaza, la nivel national, prin cel putin urmatoarele componente:

a) stabilirea domeniilor si categoriilor de entitati raportoare pe baza analizei riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului la care acestea sunt expuse si stabilirea de obligatii administrative in scopul atenuarii acestor riscuri;

b) indeplinirea obligatiilor impuse la lit. a) prin masuri adoptate si aplicate de entitatile raportoare in functie de riscul individual evaluat.

(6) Evaluarile de risc mentionate la alin. (3) si (4) sunt intocmite tinand cont de concluziile evaluarii privind riscurile de spalare a banilor si de finantare a terorismului realizate de Comisia Europeana, actualizate anual la nivel sectorial si national tinand cont de evolutia riscurilor si de eficacitatea masurilor adoptate in scopul atenuarii lor.

(7) Oficiul asigura publicarea, pe site-ul propriu, a unei sinteze a evaluarii nationale si transmite autoritatilor de supraveghere elementele relevante din evaluarea nationala.

(8) Autoritatile de supraveghere pun la dispozitia entitatilor raportoare, de indata, elementele relevante din evaluarea nationala si sectoriala corespunzatoare domeniului, in scopul realizarii si actualizarii propriilor evaluari ale riscului.

(9) Autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) intocmesc statistici complete privind eficacitatea masurilor de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului in domeniul specific de activitate, care includ:

a) date de masurare a dimensiunii si a importantei diferitelor sectoare care intra in domeniul de aplicare al prezentei legi, inclusiv numarul de entitati si persoane, precum si importanta economica a fiecarui sector;

b) date de masurare a fazelor de raportare, de investigare si judiciare ale regimului national de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului, inclusiv numarul de rapoarte privind activitati suspecte inaintate catre Oficiu, actiunile intreprinse ca urmare a rapoartelor respective si, anual, numarul de cazuri investigate, numarul de persoane urmarite penal, numarul de persoane condamnate pentru infractiuni de spalare a banilor sau de finantare a terorismului, tipul de infractiuni predicat, in cazul in care aceste informatii sunt disponibile, precum si valoarea in euro a bunurilor care au fost inghetate, sechestrate sau confiscate;

c) daca sunt disponibile, date care indica numarul si procentajul de rapoarte care au ca urmare o investigatie suplimentara, impreuna cu raportul anual catre entitatile raportoare in care sunt detaliate utilitatea si urmarile rapoartelor pe care le-au prezentat;

d) date privind numarul de cereri transfrontaliere de informatii care au fost efectuate, primite, respinse partial ori complet solutionate de catre Oficiu.

(10) Autoritatile si institutiile prevazute la alin. (1) transmit Oficiului, in format electronic, statisticile mentionate anterior, in forma stabilita de acesta. Oficiul asigura publicarea anuala a unei versiuni consolidate a statisticilor, pe pagina proprie de internet. (11) Oficiul transmite Comisiei Europene statisticile mentionate la alin. (9) si evaluarea de risc mentionata la alin.(3).

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
amenziproiect de legespalare bani

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Mai 2018


Votati articolul "Romanii din diaspora ar putea fi obligati sa justifice sumele de peste 1000 euro trimise in tara":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Indemnizatie asociat unic

Intrebare: Buna ziua,

Asociatul unic, care este si administrator al societatii (S.R.L.), este angajat la propria societate, cu contract de munca pe perioada nedeterminata, conform Legii 31/1990.
Asociatul vrea sa renunte la contractul individual de munca pe propria societate. In aceste conditii, ce obligatii ii revin societatii, al carui asociat unic este, din punct de vedere al indemnizatiei asociatului unic? Societatea este obligata sa plateasca aceasta indemnizatie, cu toate contributiile aferente, sau este suficient ca asociatul unic sa-si faca o asigurare ca persoana fizica? Indemnizatia asociatului unic, impreuna cu contributiile obligatorii (care mai sunt acelea in 2013? ), fiind venituri de natura salariala, sunt sume deductibile la calculul impozitului pe profit, sau trebuie suportate de catre asociatul unic?

Va multumesc.

Raspuns: Daca merge pe varianta contractelor, atunci cheltuiala cu CAS si CASS nu sunt deductibile la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X