Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare. Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate.
Lista de inventariere: intocmire si arhivare
Se intocmeste intr-un exemplar, la locurile de depozitare, anual sau in situatiile prevazute de dispozitiile legale, de catre comisia de inventariere.
Se semneaza de catre membrii comisiei de inventariere si de catre gestionar.
In cazul bunurilor primite in custodie si/sau consignatie, pentru prelucrare etc., se intocmeste in doua exemplare, iar copia se inainteaza unitatii in a carei evidenta se afla bunurile respective.
Se completeaza de catre comisia de inventariere, cu stabilirea minusurilor, plusurilor si a deprecierilor constatate la inventar.
Se semneaza de catre gestionar, mentionand pe ultima fila a listei de inventariere ca toate cantitatile au fost stabilite in prezenta sa, ca bunurile respective se afla in pastrarea si raspunderea sa.
Se preda compartimentului financiar-contabil, pentru calcularea diferentelor valorice si se semneaza pentru exactitatea soldului scriptic, precum si pentru verificarea calculelor efectuate.
Se preda la compartimentul juridic, impreuna cu procesele-verbale cuprinzand cauzele degradarii sau deteriorarii bunurilor, inclusiv persoanele vinovate, precum si cu procesul-verbal al rezultatelor inventarierii pentru avizarea propunerilor facute de catre comisia de inventariere.
Se preda conducatorului unitatii, impreuna cu procesul-verbal al rezultatelor inventarierii, pentru a decide asupra solutionarii propunerilor facute.
Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
Formulare obligatorii pentru Departamentul Contabilitate: modele in format EDITABIL
Vreti sa scapati de bataia de cap privind orice document justificativ pe care il aveti de intocmit? Comandati acum lucrarea dvs.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea verde a contabilitatii
Gandita si realizata pentru a veni in intampinarea neclaritatilor si nevoilor dvs., lucrarea va pune la dispozitie:
--> Continut editabil: modele de documente financiar-contabile gata de personalizat si tiparit
--> Nomenclatorul documentelor financiar-contabile: contine toate documentele de care aveti nevoie dvs., contabilii, in activitatea dvs. zilnica, grupate pe categorii de activitati: productie, incasari si plati, achizitii, vanzari, drepturi de personal, deplasari interne si externe, donatii acordate
--> Regimul intern pentru circuitul documentelor financiar-contabile privind: mijloacele fixe, bunurile de natura stocurilor, avizele de insotire, mijloacele banesti si decontarile salariile si drepturile de personal
--> Recomandari privind intocmirea si utilizarea acestor documente
--> Noutati privind regimul de pastrare si arhivare a documentelor, arhivarea electronica
--> Sfaturi privind rezolvarea unor situatii sensibile: corectarea si reconstituirea documentelor
Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Foto: pexels.com