Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedura de recodificare a CAEN-ului

PROCEDURA DE RECODIFICARE A CAEN-ULUI

Incepand cu 01 Ianuarie 2008, agentii economici vor trebui sa-si preschimbe certificatele de inregistrare fiscala si sa-si actualizeze obiectul de activitate, conform noului cod CAEN. Astfel, documentele depuse de comercianti in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 2. Noul cod CAEN a fost aprobat printr-un ordin al presedintelui INS si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.293 din 3 mai 2007. Modificarea CAEN a fost ne­ce­­sara pentru ca Romania sa respecte prevederile legista­tiei comunitare in ceea ce priveste clasificarile statistice. Prin urmare, firmele care se vor infiinta incepand cu ianuarie 2008, vor intocmi documentatia in conformitate cu noile CAEN-uri. Cele existente la 01 ianuarie, vor trebui sa-si actualizeze actul constitutiv si sa-si preschimbe certificatul de inregistrare la ONRC.

1.Ce trebuie sa cuprinda dosarul pe care il ducem la registrul comertului pentru recodificarea CAEN-ului?

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificare obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate principala, schimbarea domeniului si activitatii principale, recodificare CAEN):

1. Cererea de inregistrare (original);

2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv (original);

3. Actul constitutiv reactualizat;

ATENTIE! Nu uitati sa introduceti in actul constitutiv reactualizat un paragraf cu atributiunile directorilor socitatii Dvs, in conformitatea cu Legea 31/1990 modificata si actualizata.

4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original;

5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:


Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar

Vezi detalii

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal

Vezi detalii

Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101
Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101

Vezi detalii


- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);

6. Daca este cazul:

- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);

- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

- taxa judiciara de timbru, in original;

- timbre judiciare;

- taxe de registru;

- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.

8. Un dosar cu sina;

9. Doua timbre juridice de 0,15 lei.

Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.

In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In declaratia-tip model 3 (o gasim pe http://www.onrc.ro/ ) se vor inscrie toate activitatile care se desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaratiei-tip model

Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Este bine de retinut!

1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.

2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.

3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 601/2002 al Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati. Daca anterior datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la actul constitutiv;

4. In cazul modificarii obiectului de activitate la RA si OC, se vor depune, dupa caz:

- hotararea consiliului de administratie, aprobata de ministerul de resort, pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea administratiei publice locale (original);

- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);

- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori sau actul aditional modificator cu viza organelor abilitate potrivit legii, daca este cazul (original).

5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;

2.Unde gasim formularele?

Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet ( http://www.registrulcomertului.ro/ sau http://www.onrc.ro/ ).

3.Unde depunem dosarul cu documentatia pentru recodificarea CAEN?

Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

4.Ce probleme avem daca nu preschimbam certificatele de inregistrare / recodificam CAEN-ul?

1. Orice modificare la ONRC implica recodificarea CAEN obligatoriu!

2. Incadrarea fiscala pentru bilanturi nu mai corespunde realitatii!

3. Bancile nu mai accepta codurile vechi pe documentele de incasare/plata!

4. Garda financiara poate oricand “sa faca figuri” la codurile vechi!

5.Sanctiuni

In momentul de fata, legislatia nu prevede nici un fel de sanctiune pentru nepreschimbarea certificatului de inregistrare.

6.Cat ne costa preschimbarea certificatului de inregistrare?

1. Taxele la ONRC

-Pentru preschimbarea certificatului de inregistrare ca urmare a modificarilor la CAEN, firmele vor trebui sa plateasca o taxa de 10 lei.

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii din cadrul ONRC. Serviciul se furnizeaza contra cost tuturor solicitantilor, tariful fiind de 22 de lei/ora.

Taxele percepute de ONRC se gasesc pe site-ul institutiei , www.onrc.ro, la sectiunea taxe si tarife.

2.Taxele la Monitorul Oficial

-Publicarea integrala sau in extras a incheierilor judecatorului-delagat pentru autorizarea constituirii firmelor si de inmatriculare a acestora, precum si publicarea incheierilor de rectificare, in extras = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea in extras a incheierii de rectificare, a incheierii de autorizare si inmatriculare a firmelor = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea convocarilor AGA, hotararilor AGA, alte acte a caror publicare e pravazuta de lege pentru societatile comerciale = 100 lei/pg.manuscris (2000 de caractere/pg.manuscris).

3.Onorariile avocatilor

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii avocati. Serviciul se furnizeaza contra cost, iar tarifele variza intre 100 lei si cateva mii de euro, in functie de la caz la caz!!!!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Ianuarie 2008


Votati articolul "Procedura de recodificare a CAEN-ului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intrerupere activitate

Intrebare: Buna ziua.
Cand se intrerupe activitatea unui magazin, pe o perioada de maxim 3 ani, dupa ce se elibereaza decizia de la Registrul Comertului,ce documente trebuie prezentate la Fisc pentru a se inregistra suspendarea activitatii? Forma de organizare -II,PFA sau IF -contabilitate in partida simpla.
Cum se procedeaza cu stocul de marfa din magazin -in majoritate produse alimentare, carora pe perioada suspendarii le va expira termenul de valabilitate. Stocul de marfa este evidentiat in Raportul de gestiune zilnic. Trebuie trecut si in Registrul jurnal de incasari si plati sau pe casa de marcat, pentru a se plati impozit ?
Ce declaratii se depun la Fisc pe perioada suspendarii activitatii?
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc. ... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X