Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Procedura de recodificare a CAEN-ului

PROCEDURA DE RECODIFICARE A CAEN-ULUI

Incepand cu 01 Ianuarie 2008, agentii economici vor trebui sa-si preschimbe certificatele de inregistrare fiscala si sa-si actualizeze obiectul de activitate, conform noului cod CAEN. Astfel, documentele depuse de comercianti in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 2. Noul cod CAEN a fost aprobat printr-un ordin al presedintelui INS si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.293 din 3 mai 2007. Modificarea CAEN a fost ne­ce­­sara pentru ca Romania sa respecte prevederile legista­tiei comunitare in ceea ce priveste clasificarile statistice. Prin urmare, firmele care se vor infiinta incepand cu ianuarie 2008, vor intocmi documentatia in conformitate cu noile CAEN-uri. Cele existente la 01 ianuarie, vor trebui sa-si actualizeze actul constitutiv si sa-si preschimbe certificatul de inregistrare la ONRC.

1.Ce trebuie sa cuprinda dosarul pe care il ducem la registrul comertului pentru recodificarea CAEN-ului?

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificare obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate principala, schimbarea domeniului si activitatii principale, recodificare CAEN):

1. Cererea de inregistrare (original);

2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv (original);

3. Actul constitutiv reactualizat;

ATENTIE! Nu uitati sa introduceti in actul constitutiv reactualizat un paragraf cu atributiunile directorilor socitatii Dvs, in conformitatea cu Legea 31/1990 modificata si actualizata.

4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original;

5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii


- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);

6. Daca este cazul:

- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);

- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

- taxa judiciara de timbru, in original;

- timbre judiciare;

- taxe de registru;

- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.

8. Un dosar cu sina;

9. Doua timbre juridice de 0,15 lei.

Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.

In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In declaratia-tip model 3 (o gasim pe http://www.onrc.ro/ ) se vor inscrie toate activitatile care se desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaratiei-tip model

Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Este bine de retinut!

1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.

2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.

3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 601/2002 al Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati. Daca anterior datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la actul constitutiv;

4. In cazul modificarii obiectului de activitate la RA si OC, se vor depune, dupa caz:

- hotararea consiliului de administratie, aprobata de ministerul de resort, pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea administratiei publice locale (original);

- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);

- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori sau actul aditional modificator cu viza organelor abilitate potrivit legii, daca este cazul (original).

5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;

2.Unde gasim formularele?

Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet ( http://www.registrulcomertului.ro/ sau http://www.onrc.ro/ ).

3.Unde depunem dosarul cu documentatia pentru recodificarea CAEN?

Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

4.Ce probleme avem daca nu preschimbam certificatele de inregistrare / recodificam CAEN-ul?

1. Orice modificare la ONRC implica recodificarea CAEN obligatoriu!

2. Incadrarea fiscala pentru bilanturi nu mai corespunde realitatii!

3. Bancile nu mai accepta codurile vechi pe documentele de incasare/plata!

4. Garda financiara poate oricand “sa faca figuri” la codurile vechi!

5.Sanctiuni

In momentul de fata, legislatia nu prevede nici un fel de sanctiune pentru nepreschimbarea certificatului de inregistrare.

6.Cat ne costa preschimbarea certificatului de inregistrare?

1. Taxele la ONRC

-Pentru preschimbarea certificatului de inregistrare ca urmare a modificarilor la CAEN, firmele vor trebui sa plateasca o taxa de 10 lei.

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii din cadrul ONRC. Serviciul se furnizeaza contra cost tuturor solicitantilor, tariful fiind de 22 de lei/ora.

Taxele percepute de ONRC se gasesc pe site-ul institutiei , www.onrc.ro, la sectiunea taxe si tarife.

2.Taxele la Monitorul Oficial

-Publicarea integrala sau in extras a incheierilor judecatorului-delagat pentru autorizarea constituirii firmelor si de inmatriculare a acestora, precum si publicarea incheierilor de rectificare, in extras = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea in extras a incheierii de rectificare, a incheierii de autorizare si inmatriculare a firmelor = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea convocarilor AGA, hotararilor AGA, alte acte a caror publicare e pravazuta de lege pentru societatile comerciale = 100 lei/pg.manuscris (2000 de caractere/pg.manuscris).

3.Onorariile avocatilor

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii avocati. Serviciul se furnizeaza contra cost, iar tarifele variza intre 100 lei si cateva mii de euro, in functie de la caz la caz!!!!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Procedura de recodificare a CAEN-ului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Un contabil sef - poate raspunde si poate avea obligatia gestionarii entitatii ?

Intrebare: - cf. Legii contabilitatii actualizata 2014 - Legea 82/1991,
ART. 10
(1) Răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) - (4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării entităţii respective.

directorul institutiei publice vrea sa treaca in ROF faptul ca:
- contabilul sef - raspunde si are obligatia gestionarii entitatii.

- este legal acest lucru ? Nu directorul are aceste atributii ?
Daca vrea sa faca acest lucru, cum poate deveni legal acest lucru ?

Raspuns: Fiind vorba despre o institutie publica, atributiile directorului pot fi preluate de catre persoane...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce nu stiati despre Codul fiscal din 2016. Bonus: Lista taxe si impozite majorate

    • Daca multe dintre masurile despre care s-a discutat in ultima vreme, in contextul includerii lor in noul Cod fiscal, sunt in sfera TVA-ului si a unor impozite mai cunoscute, exista si unele prevederi pe care Guvernul nu le-a adus la fel de mult in prim plan. Vorbim astfel de reglementari deloc favorabile si care vor influenta negativ atat activitatea unor cateva sute de mii de profesionisti, dar si veniturile romanilor incepand cu anul 2016. Daca pana nu demult ne grabeam ...» citeste mai departe aici

  • Cazierul fiscal in 2015. Acestea sunt noile reguli

    • Am prezentat recent cele 15 modificari pregatite pentru cazierul fiscal. Recent a fost publicata  procedura privind cazierul fiscal, fiind clarificate noile reguli de care va trebui sa tinem cont in aceasta privinta. In primul rand, cand vorbim de cazierul fiscal, discutam despre "un mijloc de evidenta si urmarire a...» citeste mai departe aici

  • ZOOM CONTABIL: Regimul de declarare derogatoriu

    • Va informam ca in Monitorul Oficial 634/20.08.2015 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei de Administrare Fiscala 2097/11.08.2015 prin care se modifica Ordinul presedintelui ANAF 1221/2009 privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Retineti astfel urmatoarele aspecte: >>> In caz de INACTIVITATE TEMPORARA inscrisa la Registrul Comertului, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, aplicarea regimului...» citeste mai departe aici

  • Ecotaxa pe bon fiscal. Ce obligatii aveti?

    • Exista obligatia ca pe casa de marcat sa existe ca articol "Ecotaxa"? In conformitate cu art. 9 alin. 1 lit. q teza finala din OUG 196/2005 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile ulterioare, ecotaxa de 0,1 lei/bucata aplicata pungilor si cadourilor se evidentiaza distinct pe documentele de vanzare. Pe de alta parte, potrivit art. 4 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu mo...» citeste mai departe aici

  • Documente utilizate la achizitia produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice

    • Incepand cu 01 mai 2015 conform prevederilor introduse prin Legea 145/2014 se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:    a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b), prevazut la nr. IV, nr. crt. 39 - Mijloace banesti si deconturi - din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar- contabile, publicata i...» citeste mai departe aici

  • PFA si venituri realizate din exploatarea bunurilor din patrimoniul de afectatiune. Ce obligatii aveti?

    • In randurile de mai jos, analizam cazul unei persoane fizice neautorizate care a vandut in 2014 masa lemnoasa din padure proprie in doua tranzactii, prima in valoare de 200.000 lei in luna 3.2014, cealalta in valoare de 150.000 lei in luna 9.2014. Depasind plafonul, are persoana in cauza obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA? S-a depus pentru anul 2014 declaratie de venit si a platit 16% si 5.5% din profit. In 3.2015 a cumparat padure pe care doreste sa o exploate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X