Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Procedura de recodificare a CAEN-ului

PROCEDURA DE RECODIFICARE A CAEN-ULUI

Incepand cu 01 Ianuarie 2008, agentii economici vor trebui sa-si preschimbe certificatele de inregistrare fiscala si sa-si actualizeze obiectul de activitate, conform noului cod CAEN. Astfel, documentele depuse de comercianti in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 2. Noul cod CAEN a fost aprobat printr-un ordin al presedintelui INS si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.293 din 3 mai 2007. Modificarea CAEN a fost ne­ce­­sara pentru ca Romania sa respecte prevederile legista­tiei comunitare in ceea ce priveste clasificarile statistice. Prin urmare, firmele care se vor infiinta incepand cu ianuarie 2008, vor intocmi documentatia in conformitate cu noile CAEN-uri. Cele existente la 01 ianuarie, vor trebui sa-si actualizeze actul constitutiv si sa-si preschimbe certificatul de inregistrare la ONRC.

1.Ce trebuie sa cuprinda dosarul pe care il ducem la registrul comertului pentru recodificarea CAEN-ului?

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificare obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate principala, schimbarea domeniului si activitatii principale, recodificare CAEN):

1. Cererea de inregistrare (original);

2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv (original);

3. Actul constitutiv reactualizat;

ATENTIE! Nu uitati sa introduceti in actul constitutiv reactualizat un paragraf cu atributiunile directorilor socitatii Dvs, in conformitatea cu Legea 31/1990 modificata si actualizata.

4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original;

5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

Vezi detalii

Noul Cod fiscal 2016: lucrare actualizata permanent
Noul Cod fiscal 2016: lucrare actualizata permanent

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii


- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);

6. Daca este cazul:

- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);

- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

- taxa judiciara de timbru, in original;

- timbre judiciare;

- taxe de registru;

- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.

8. Un dosar cu sina;

9. Doua timbre juridice de 0,15 lei.

Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.

In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In declaratia-tip model 3 (o gasim pe http://www.onrc.ro/ ) se vor inscrie toate activitatile care se desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaratiei-tip model

Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Este bine de retinut!

1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.

2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.

3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 601/2002 al Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati. Daca anterior datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la actul constitutiv;

4. In cazul modificarii obiectului de activitate la RA si OC, se vor depune, dupa caz:

- hotararea consiliului de administratie, aprobata de ministerul de resort, pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea administratiei publice locale (original);

- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);

- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori sau actul aditional modificator cu viza organelor abilitate potrivit legii, daca este cazul (original).

5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;

2.Unde gasim formularele?

Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet ( http://www.registrulcomertului.ro/ sau http://www.onrc.ro/ ).

3.Unde depunem dosarul cu documentatia pentru recodificarea CAEN?

Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

4.Ce probleme avem daca nu preschimbam certificatele de inregistrare / recodificam CAEN-ul?

1. Orice modificare la ONRC implica recodificarea CAEN obligatoriu!

2. Incadrarea fiscala pentru bilanturi nu mai corespunde realitatii!

3. Bancile nu mai accepta codurile vechi pe documentele de incasare/plata!

4. Garda financiara poate oricand “sa faca figuri” la codurile vechi!

5.Sanctiuni

In momentul de fata, legislatia nu prevede nici un fel de sanctiune pentru nepreschimbarea certificatului de inregistrare.

6.Cat ne costa preschimbarea certificatului de inregistrare?

1. Taxele la ONRC

-Pentru preschimbarea certificatului de inregistrare ca urmare a modificarilor la CAEN, firmele vor trebui sa plateasca o taxa de 10 lei.

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii din cadrul ONRC. Serviciul se furnizeaza contra cost tuturor solicitantilor, tariful fiind de 22 de lei/ora.

Taxele percepute de ONRC se gasesc pe site-ul institutiei , www.onrc.ro, la sectiunea taxe si tarife.

2.Taxele la Monitorul Oficial

-Publicarea integrala sau in extras a incheierilor judecatorului-delagat pentru autorizarea constituirii firmelor si de inmatriculare a acestora, precum si publicarea incheierilor de rectificare, in extras = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea in extras a incheierii de rectificare, a incheierii de autorizare si inmatriculare a firmelor = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea convocarilor AGA, hotararilor AGA, alte acte a caror publicare e pravazuta de lege pentru societatile comerciale = 100 lei/pg.manuscris (2000 de caractere/pg.manuscris).

3.Onorariile avocatilor

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii avocati. Serviciul se furnizeaza contra cost, iar tarifele variza intre 100 lei si cateva mii de euro, in functie de la caz la caz!!!!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Ianuarie 2008


Votati articolul "Procedura de recodificare a CAEN-ului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratia 221

Intrebare: Buna seara.

Daca am o intreprindere individuala , neplatitoare de tva si fara angajati trebuie sa completez declaratia 221???? Sau procedez cum am facut pana acum... Din cate am inteles doar persoanele fizice trebuie sa completeze 221! Odata ce platesc 16% din profit de ce sa mai platesc iar norma de venit? Inchid intreprindere individuala! Va rog lamuriti.ma

Va multumesc

Raspuns: se depun anual urmatoarele declaratii: d600 (termen la 31.01.2014), d392 b (termen 25.02.2014), d220...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii fiscale au termen in luna iunie 2016?

    • Informam contribuabilii, prin cele ce urmeaza, cu privire la principalele obligatii declarative ºi de plata cu termene in luna iunie 2016, dupa cum urmeaza: TERMEN: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate Formular 604 Se depune pentru inregistr...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2016 - termen limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale

    • Va reamintim ca 30 mai 2016 este termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2015, potrivit OMFP nr. 123/2016, de catre societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare. Categorii de contribuabili In functie de criteriile de marime, prevazute la pct. 9 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.802...» citeste mai departe aici

  • Mijloc fix achizitionat. Care va fi abordarea contabila si fiscala?

    • In analiza de mai jos, discutam despre situatia in care s-au intregistrat mijloace fixe in anul 2015 sub valoarea de 2.500 lei si s-au amortizat conform catalogului cu duratele de functionare ale mijloacelor fixe (laptopuri). Vom vedea care sunt implicatiilie fiscale si contabile. Din punct de vedere contabil: Activele imobilizate sunt active generatoare de beneficii economice viitoare si detinute pe o perioadă mai mare de un an, conform pct.138 OMFP 1802/2014. ...» citeste mai departe aici

  • Bilant microentitate in cazul reducerii semnificative a activitatii. Cum procedam?

    • In cazul urmator, avem situatia in care societatea si-a redus semnificativ activitatea in anul 2015 (nu mai are niciun salariat si toti indicatorii au scazut). Ea se incadreaza in categoria microentitatilor la data de 31.12.2015. Ce trebuie sa prezentam in anexa la bilant referitor la acest aspect: "reducerea semnificativa a activitatii"? Cei doi asociati nu intentioneaza la acest moment sa inchida firma. Potrivit principiului continuitatii activitarii prevazut la pct. 49 ...» citeste mai departe aici

  • MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice

    •     Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor.     Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze acti...» citeste mai departe aici

  • Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

    • Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X