Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Procedura de recodificare a CAEN-ului

PROCEDURA DE RECODIFICARE A CAEN-ULUI

Incepand cu 01 Ianuarie 2008, agentii economici vor trebui sa-si preschimbe certificatele de inregistrare fiscala si sa-si actualizeze obiectul de activitate, conform noului cod CAEN. Astfel, documentele depuse de comercianti in sustinerea cererii de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal trebuie sa fie intocmite potrivit CAEN Rev. 2. Noul cod CAEN a fost aprobat printr-un ordin al presedintelui INS si a fost publicat in Monitorul Oficial nr.293 din 3 mai 2007. Modificarea CAEN a fost ne­ce­­sara pentru ca Romania sa respecte prevederile legista­tiei comunitare in ceea ce priveste clasificarile statistice. Prin urmare, firmele care se vor infiinta incepand cu ianuarie 2008, vor intocmi documentatia in conformitate cu noile CAEN-uri. Cele existente la 01 ianuarie, vor trebui sa-si actualizeze actul constitutiv si sa-si preschimbe certificatul de inregistrare la ONRC.

1.Ce trebuie sa cuprinda dosarul pe care il ducem la registrul comertului pentru recodificarea CAEN-ului?

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind modificare obiectului de activitate (completare, extindere, reformulare, precizare domeniu si activitate principala, schimbarea domeniului si activitatii principale, recodificare CAEN):

1. Cererea de inregistrare (original);

2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului sau actul aditional la actul constitutiv (original);

3. Actul constitutiv reactualizat;

ATENTIE! Nu uitati sa introduceti in actul constitutiv reactualizat un paragraf cu atributiunile directorilor socitatii Dvs, in conformitatea cu Legea 31/1990 modificata si actualizata.

4. Daca este cazul, certificatul de inregistrare si anexa/anexele, in original;

5. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);

- persoanele juridice indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2), sau, dupa caz, declaratia-tip (model 3);

6. Daca este cazul:

- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);

- imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).

7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

- taxa judiciara de timbru, in original;

- timbre judiciare;

- taxe de registru;

- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV –a.

8. Un dosar cu sina;

9. Doua timbre juridice de 0,15 lei.

Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.

In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.

In declaratia-tip model 3 (o gasim pe http://www.onrc.ro/ ) se vor inscrie toate activitatile care se desfasoara la sediul social sau la sediul secundar, inclusiv cele care au fost autorizate conform declaratiei-tip model

Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Este bine de retinut!

1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA/directoratului va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.

2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.

3. Toate activitatile inscrise in actul modificator vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat prin Ordinul nr. 601/2002 al Presedintelui Institutului National de Statistica, iar obiectul de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati. Daca anterior datei solicitarii inscrierii mentiunii nu s-a declarat domeniul si activitatea principala, acestea vor fi precizate in actul modificator la actul constitutiv;

4. In cazul modificarii obiectului de activitate la RA si OC, se vor depune, dupa caz:

- hotararea consiliului de administratie, aprobata de ministerul de resort, pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea administratiei publice locale (original);

- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);

- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori sau actul aditional modificator cu viza organelor abilitate potrivit legii, daca este cazul (original).

5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;

2.Unde gasim formularele?

Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet ( http://www.registrulcomertului.ro/ sau http://www.onrc.ro/ ).

3.Unde depunem dosarul cu documentatia pentru recodificarea CAEN?

Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

4.Ce probleme avem daca nu preschimbam certificatele de inregistrare / recodificam CAEN-ul?

1. Orice modificare la ONRC implica recodificarea CAEN obligatoriu!

2. Incadrarea fiscala pentru bilanturi nu mai corespunde realitatii!

3. Bancile nu mai accepta codurile vechi pe documentele de incasare/plata!

4. Garda financiara poate oricand “sa faca figuri” la codurile vechi!

5.Sanctiuni

In momentul de fata, legislatia nu prevede nici un fel de sanctiune pentru nepreschimbarea certificatului de inregistrare.

6.Cat ne costa preschimbarea certificatului de inregistrare?

1. Taxele la ONRC

-Pentru preschimbarea certificatului de inregistrare ca urmare a modificarilor la CAEN, firmele vor trebui sa plateasca o taxa de 10 lei.

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii din cadrul ONRC. Serviciul se furnizeaza contra cost tuturor solicitantilor, tariful fiind de 22 de lei/ora.

Taxele percepute de ONRC se gasesc pe site-ul institutiei , www.onrc.ro, la sectiunea taxe si tarife.

2.Taxele la Monitorul Oficial

-Publicarea integrala sau in extras a incheierilor judecatorului-delagat pentru autorizarea constituirii firmelor si de inmatriculare a acestora, precum si publicarea incheierilor de rectificare, in extras = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea in extras a incheierii de rectificare, a incheierii de autorizare si inmatriculare a firmelor = 31.5 lei/pg .manuscris;

-Publicarea convocarilor AGA, hotararilor AGA, alte acte a caror publicare e pravazuta de lege pentru societatile comerciale = 100 lei/pg.manuscris (2000 de caractere/pg.manuscris).

3.Onorariile avocatilor

-In cazul in care este nevoie de asistenta pentru realizarea tuturor modificarilor necesare care urmare a schimbarii codului CAEN se poate apela la specialistii avocati. Serviciul se furnizeaza contra cost, iar tarifele variza intre 100 lei si cateva mii de euro, in functie de la caz la caz!!!!

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Ianuarie 2008


Votati articolul "Procedura de recodificare a CAEN-ului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bilete avion TVA

Intrebare: Buna ziua,

Imi puteti spune va rog daca biletele de avion pentru cursele interne, facturate in lei, sunt purtatoare de TVA ?
Multumesc

Raspuns: Daca sunt la curse externe nefiind purtatoare de TVA va rog sa ma ajutati in decontul de TVA unde se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale APRILIE 2015

    • In lista urmatoare sunt prezentate pe scurt toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, in calitate de contribuabili, in luna aprilie 2015. Marti 7 aprilie      Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fi...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF cu privire la informarile din mass-media referitoare la actiunile de control

    • ANAF a transmis un comunicat prin care anunta ca, in ce priveste materialele aparute in mass-media in care actiunile de control desfasurate de Directia Antifrauda Fiscala, in vederea asigurarii respectarii disciplinei fiscale, sunt prezentate drept "abuzuri" asupra micilor comerciani, in timp ce marea evaziune nu este abordata de actiunile ANAF. ANAF reia comunicatul de presa prin care a prezentat principalele rezultate ale raportului de activitate desfasurate de Directia ...» citeste mai departe aici

  • Comert cu amanuntul. Clarificari in ce priveste evidenta stocurilor

    • In cazul unei activitati de retail, o societate comerciala vinde prin mai multe magazine proprii diferite marfuri. Magazinele sunt prevazute cu casa de marcat si soft de gestiune a stocurilor/retail. La magazine se listeaza zilnic din softul de retail: borderou de vanzari si raport de gestiune. Se observa in borderoul de vanzari apar numai vanzarile pe bon fiscal, fara cele cu factura, iar in raportul de gestiune se regasesc datele din borderoul de vanzari + intrari si iesiri...» citeste mai departe aici

  • Pierdere din reevaluare. Ce inregistrari contabile facem?

    • In cazul urmator, societatea X detine o cladire val. achizitie 7.100.286 lei, amortizare calculata pana la 31.12.2014 in suma de 156.937 lei. Cladirea este evaluata. Conform raportului de reevaluare valoarea contabila bruta actualizata este de 7.013.409 lei si amortizarea actualizata in suma de 155017 lei. Stabilim care vor fi inregistrarile contabile. Inainte de reevaluare situatia in conturi este: D 212     7.100.286 lei C 2812   &n...» citeste mai departe aici

  • Analiza consultantului: Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

    • Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului  nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntara

    • Ca urmare a intensificarii activitatii de informare a contribuabililor, cat si a actiunilor de control desfasurate de Directia Antifrauda, numarul caselor de marcat fiscalizate a crescut cu 24,32%, in primele 3 luni din 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Daca intre 1.01-31.03.2014 au fost fiscalizate, la nivel national, 22.329 case de marcat, in aceeasi perioada a anului curent, s-a inregistrat o crestere cu 5.441 de unitati, ajungandu-se la un total de 27.740 uni...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X