email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF - comunicat de presa privind Garda Financiara

anafgarda financiaracomunicat presa

 

COMUNICAT DE PRESA

Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza ca, in perioada 18 – 24 ianuarie 2010, Garda Financiara a desfasurat 4.177 actiuni de control operativ si inopinat. In urma acestor actiuni au fost aplicate amenzi in valoare totala de 5.818.910 lei, fiind incasate 3.139.000 lei. De asemenea, au fost confiscate bunuri in valoare de 935.590 lei.

Dintre actele de control incheiate, 90 de dosare au fost inaintate organelor de urmarire penala, pentru un prejudiciu in suma totala de 24.569.295 lei.

Actiunile de control desfasurate de comisarii Garzii Financiare au vizat respectarea disciplinei financiar-fiscale, a normelor de comert, realitatea si legalitatea operatiunilor comerciale, precum si monitorizarea achizitiilor intracomunitare.

Urmare controlului care a vizat activitatea unei firme aradene, comisarii Garzii Financiare au stabilit in sarcina acestui operator economic un prejudiciu de peste 1.930.000 lei.

Din verificari a rezultat ca reprezentantii legali ai societatii se sustrag sistematic controlului, nedand curs invitatiilor inaintate in acest sens, iar societatea nu functioneaza efectiv la adresa de sediu social declarata. Totodata, s-a stabilit ca, in vederea mascarii operatiunilor comerciale si financiare derulate in mod real si nedeclarate organelor fiscale, constand in principal in achizitii/ livrari de cereale, firma a fost cesionata catre un administrator de “fatada”, functionand practic in tandem cu alte patru societati controlate in fapt de acelasi grup de persoane.

In acest context, prin verificari incrucisate efectuate la partenerii comerciali ai acestui operator economic, identificati prin intermediul informatiilor din baza de date privind “declaratiile informative 394 - achizitii si livrari de bunuri si servicii efectuate pe teritoriul national”, comisarii Garzii Financiare au stabilit ca aferent tranzactiilor efectuate in cursul anului 2008, firma controlata a eludat la plata catre bugetul de stat obligatii fiscale (TVA si impozit pe profit) totalizand 1.936.269 lei.

Motivat de natura aspectelor constatate, pentru continuarea cercetarilor si stabilirea persoanelor vinovate, cazul a fost sesizat Parchetului.
Totodata, in vederea calcularii in intregime a impozitelor si taxelor datorate bugetului de acest operator economic, o copie a actului de control a fost transmisa operativ Directiei Generale a Finantelor Publice a judetului Arad.

Un caz similar a fost relevat prin verificarile efectuate la o societate din judetul Arad, controlul stabilind in sarcina acestui operator economic un prejudiciu de peste 1.830.000 lei.

Comisarii Garzii Financiare au constatat ca, aferent activitatii desfasurate in trimestrele IV 2007 si I 2008, reprezentantii societatii in cauza, au declarat in mod fictiv organului fiscal achizitii de bunuri si servicii, totalizand valoric 6.223.450 lei, scopul vizat fiind majorarea artificiala a TVA deductibile.

Un argument in favoarea acestei concluzii il reprezinta si faptul ca prin extinderea verificarilor a rezultat ca aferent aceleiasi perioade, firma supusa controlului nu a efectuat plati prin circuitul bancar care sa justifice aprovizionarile raportate, iar incasarile efectuate de la clienti prin contul bancar au fost ridicate in numerar de la ghiseele bancii, de catre o persoana care avea drept de semnatura. In acest context, comisarii Garzii Financiare au calculat in sarcina societatii in cauza un prejudiciu de 1.830.337 lei.

Pentru continuarea cercetarilor, aspectele constatate au fost sesizate in mod operativ Parchetului.

Un control inopinat efectuat asupra unor spatii de depozitare detinute de o firma din judetul Ilfov, a condus la confiscarea unor marfuri a caror valoare a fost estimata la 1.000.000 lei.

Urmare unei monitorizari a activitatii comerciale desfasurate in cadrul complexului comercial “Casa de Vis“ din judetul Ilfov, comisarii au decis inventarierea spatiilor de depozitare si a stocurilor de marfa detinute in aceste locatii de societatea vizata. Intrucat reprezentantul acesteia s-a sustras in mod constant controlului, nedand curs invitatiilor repetate inaintate in acest sens, s-a procedat la inventarierea stocului de marfa, identificat in cadrul depozitului detinut de firma in cauza, constatandu-se existenta a 400.000 bucati sosete, 4.500 perechi incaltaminte de dama la care se adauga 120 de baxuri continand role de autocolant.

In contextul in care provenienta acestor marfuri, a caror valoare a fost estimata la suma totala de 1.000.000 lei, nu a putut fi probata in conditile legii, s-a luat masura confiscarii acestora.


Din randul actiunilor tematice de control care vizeaza operatiunile comerciale cu marfuri intracomunitare exemplificam cateva cazuri recente:

I. O echipa de control a Garzii Financiare, deplasata la Punctul de trecere a frontierei Nadlac, a oprit pentru verificari un autotren inmatriculat (cap tractor) in judetul Arges, apartinand unei firme locale. Urmare verificarii incarcaturii, s-a constatat ca aceasta consta in cantitatea de 21,1 tone ceapa provenind din Olanda, beneficiarul inscris in documentele de transport fiind “Platforma Logistica A.C.T – Bucuresti”

Intrucat conform datelor furnizate de site-ul oficial RECOM, acest operator economic nu figureaza inregistrat in Romania, s-a concluzionat ca in fapt marfa este destinata, in mod ilicit, altui beneficiar, fapt ce a motivat confiscarea incarcaturii in baza prevederilor Legii nr.12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, republicate si sanctionarea contraventionala a transportatorului cu amenda in cuantum de 30.000 lei.


II. Constatarea unei situatii similare, in care un transport de 21 tone de cartofi provenind din Olanda era destinat unei firme beneficiare interne, care in fapt, s-a dovedit a fi radiata, s-a soldat cu confiscarea incarcaturii, a carei valoare a fost estimata la suma de 21.000 lei si sanctionarea contraventionala a firmei transportatoare.


Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).

DIRECTIA DE COMUNICARE, RELATII PUBLICE SI MASS-MEDIA

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafgarda financiaracomunicat presa


Data aparitiei: 28 Ianuarie 2010

Votati articolul "ANAF - comunicat de presa privind Garda Financiara":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X