email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completare declaratia 200. Venituri din inchiriere

declaratia 200

 

de Irina Coma, valabil la 12-Mar-2010

Intrebare: Cum completez declaratia 200?
La sfarsitul anului 2009 persoana fizica detine in derulare 5 contracte de inchiriere. Pe parcursul anului unele din contracte au fost reziliate dar i-a luat locul alte contracte, asa ca in cursul anului am 8 contracte, dar niciodata nu au fost mai mult de cinci in derulare in timpul anului. Va rog sa-mi exemplificati cum completez declaratia 200.

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Inteleg ca in anul 2009 nu determinati venitul din cedarea folosintei bunurilor in sistem real. Neavand mai mult de 5 contracte de inchieriere la sfarsitul anului fiscal si in 2010 veti determina venitul net tot in baza cotelor forfetare de cheltuieli, conform art 61 alin 2 din CF “(2) Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, incepand cu anul fiscal urmator califica aceste venituri in categoria venituri din activitati independente si le supun regulilor de stabilire a venitului net pentru aceasta categorie.”

In aceste conditii, pentru fiecare imobil inchiriat vi s-a emis de catre organul fiscal cate o decizie de impunere privid platile anticipate in cursul anului 2009. Astfel, pana la data de 25 mai trebuie sa depuneti Declaratia 200 la administratia financiara completata pentru fiecare contract de inchiriere in parte. Asa stipuleaza instructiunile de completarea  a acesteia:” Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, depun cate o declaratie pentru fiecare sursa.”
Astfel, daca obtineti venituri din mai multe contracte de inchiriere, veti completa in Declaratia 200  cate un cartus pentru fiecare sursa, respectiv pentru fiecare contract (veti completa cartusul 1A  1B pentru un contract, 2A  2B pentru al alt contract, si asa mai departe). In fiecare din cartusele respective veti completa astfel:  
-    la  1 A “Date privind activitatea desfasurata” veti bifa:


o    din categoria: “Natura veniturilor”  - Venituri din cedarea folosintei bunurilor
o    din categoria: Determinarea venitului net: - Cote forfetare de cheltuieli  
o    la rd 6 veti completa datele de identificare ale imobilului care face obiectul inchirierii (adresa)
o    la rd 7 veti inscrie numarul contractului de inchiriere si data acestuia
-    la 1 B “Venit net /Castig net anual” veti completa:
o    la rd 1 Venit brut : venitul din chirie realizat in cursul anului
o    la rd. 2 Cheltuieli deductibile = rd 2.2 “Cheltuieli forfetare” reprezentand 25 % din valoarea venitului brut
o    la rd 3 Venit net = diferenta dintre rd.1 si rd.2
Asa veti proceda pentru fiecare contract in parte.

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 200


Data aparitiei: 12 Martie 2010

Votati articolul "Completare declaratia 200. Venituri din inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X