Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Ajustarea TVA in conditiile anularii inregistrarii in scopuri de TVA si inregistrarile contabile aferente

Intrebare:
In contul 371 se afla marfuri in valoare de 15.545 lei, adaos comerial de 2.588 lei si TVA ne-exigibil 2.815 lei. Mai avem si obiecte de inventar in valoare de 9.400 lei. Va rugam sa ne precizati cum se face ajustarea taxei pe valoarea adaugata in conditiile anularii inregistrarii in scopuri de TVA incepand cu data de 01.02.2011 si care sunt inregistrarile contabile aferente?


Raspuns:
In situatia in care stocul se refera doar la marfuri pentru care se aplica cota standard TVA de 24%, structura contului 371 este urmatoarea:

cost marfuri - 10.142
adaos - 2.588
TVA neexigibila - 3.055
Total sold cont 371 - 15.785

Deoarece ati depus cererea de retragere din evidentele platitorilor de TVA, din valoarea stocului de marfa existent la data de 31.01.2011 trebuie eliminata valoarea TVA neexigibila prin formula contabila:

Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare
Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare

Vezi detalii

Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016

Vezi detalii



4428 = 371 3.055 lei
„TVA neexigibila” „Marfuri”

Practic, are loc stornarea sumei TVA din valoarea stocului inregistrat initial prin formula contabila 371 „Marfuri” = 4428 „TVA neexigibila”.

Cu ocazia iesirii din evidentele platitorilor de TVA aveti posibilitatea sa majorati adaosul comercial al marfurilor in stoc astfel incat pretul de vanzare al fiecarui bun in luna februarie 2011 sa fie identic cu cel din luna ianuarie 2011. In acest caz, majorarea se efectueaza prin formula contabila 371 „Marfuri” = 378 „Diferente de pret la marfuri” pentru suma de 3.055 lei. Toate aceste modificari trebuie efectuate pe baza listelor de inventariere intocmite de catre o comisie desemnata in acest scop.

Suma TVA ajustata se inscrie in decontul de TVA cod 300 aferent lunii ianuarie 2011 care se depune in calitate de platitor de TVA cel mai tarziu pana pe data de 25 februarie 2011.

Pentru stocurile de marfuri, bunuri si servicii neconsumate ajustarea se efectueaza in baza prevederilor art. 148 „Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" lit. c) „persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere” si punctul 53 din normele de aplicare.

Ajustarea sumei TVA deduse trebuie efectuata, de asemenea, pe baza listelor de inventariere a bunurilor aflate in stoc si a bunurilor de capital existente in patrimoniul firmei la data de 31 ianuarie 2011, inclusiv pe baza unor situatii operative de calcul a sumei TVA care trebuie ajustata. Din listele de inventariere trebuie sa rezulte cota de TVA in vigoare la momentul exercitarii dreptului de deducere a TVA, astfel incat suma TVA ajustata determinata pe baza situatiilor operative sa fie egala cu suma TVA dedusa anterior, la momentul intrarii in patrimoniu. Suma TVA dedusa trebuie delimitata diferentiat, pe cote: co-ta de 19% si cota de 24%.

In situatia in care marfurile din stoc nu pot fi identificate in istoric, respectiv bunuri aprovizionate cu cota de 19% si bunuri aprovizionate cu cota de 24%, ajustarea se efectueaza global, pentru cota in vigoare la data de 31 ianuarie a anului in care are loc ajustarea. Astfel, suma TVA ajustata va fi mai mica decat suma TVA neexigibila eliminata din valoarea stocului de marfa.

D.p.d.v. contabil, ajustarea taxei se evidentiaza prin formula contabila:
635 = 4426
„Cheltuieli cu alte impozite, „TVA deductibila”
taxe si varsaminte asimilate”
sau
6588
„Alte cheltuieli de exploatare”

Consider ca pentru obiectele de inventar in folosinta in valoare de 9.400 lei nu mai trebuie efectuata ajustarea deoarece au fost inregistrate pe costuri si valoarea acestora nu se mai regaseste in soldul debitor al contului 303. Ajustarea trebuie efectuata numai daca obiectele de inventar se afla in stoc urmare inregistrarii contabile 303 = 401 si concomitent 4426 = 401, fara a fi date in folosinta. Chiar si pentru a-ceste bunuri neconsumate, ajustarea se efectueaza doar la nivelul taxei deduse la momentul achizitiei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Martie 2011


Votati articolul "Ajustarea TVA in conditiile anularii inregistrarii in scopuri de TVA si inregistrarile contabile aferente":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PFA declaratie 112

Intrebare: Buna ziua, am preluat contabilitatea unei PFA TAXI, avand un angajat.
Contabila care a tinut contabilitatea veche nu este comunicativa .
Problema este ca am primit declaratiile tarziu si nu am vazut cum este inregistrata PFA pentru declaratia 112.
Declaratiile au fost facute toate la trimestru si achitate.
Din pacate nu am stiut si am trimis declaratia pe aprilie care s-a si achitat.
Este cumva o greseala majora?Ce se poate intampla? Dar nu era obligatoriu sa se faca declaratie si sa se treaca la luna?

Raspuns: Declaratiile 112 nu se fac trimestrial, ci se fac lunar doar ca trebuie depuse pana cel mai tarziu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X