email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?

carti de muncaITMregistru electronic

Odata cu desfiintarea cartilor de munca, accesul la datele care privesc vechimea de angajare poate sa para mai putin accesibil unora dintre cetateni. Cu toate acestea, informatiile se regasesc in registrul electronic al angajatilor, un sistem online completat de catre angajatori, prin semnatura electronica sau prin aducerea datelor pe suport electronic la inspectoratele teritoriale de munca.

Sistemul permite o mai buna si eficienta actualizare a datelor, precum si o operare facila a verificarilor. Se evita astfel si situatiile in care unii angajatori nu legalizeaza relatiile de munca, fiind pierdute sume importante la calculul pensiei.

Angajatorul este obligat sa elibere o copie a datelor din registrul electronic la cererea fiecarui angajat. Prin comparatie cu cartea de munca, noul sistem electronic include toate veniturile, indiferent de sursa acestora.

Chiar daca aceste informatii sunt pastrate in siguranta in sistemul electronic, nu dispare obligatia de a pastra contractul de munca si orice alt document aferent separat de aceste date in format electronic.

In baza unei cereri facute de angajat, acesta poate avea acces la informatiile incluse in noul sistem.
Datele existente inainte pe cartea de munca au fost astfel prelucrate prin transferul in baza de date online, iar aceasta procedura se desfasoara in continuare deoarece volumul de informatii este destul de mare.

Deoarece pot aparea greseli la scanare sau la introducerea datelor, toti cei care au carti de munca dinainte de luna aprilie 2011 sunt sfatuiti sa isi pastreze in continuare aceste documente pentru a putea face dovada efectuarii unor ore de munca in cazul unei erori aferente transferului de date.

In prezent, dintr-un total de aproximativ 4 milioane de carti de munca, doar 1.700.000 se afla in posesia angajatorilor chiar daca pana saptamana trecuta acestea ar fi trebuit deja predate titularilor. Cele care nu au fost inca ridicate se afla in continuare la arhivele Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM). Legea nu prevede sanctiuni pentru cei care nu si-au ridicat cartile de munca pana la aceasta data.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
carti de muncaITMregistru electronic


Data aparitiei: 07 Iulie 2011

Votati articolul "Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?":
Rating:

Nota: 3.86 din 5 din 397 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X