Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?

Odata cu desfiintarea cartilor de munca, accesul la datele care privesc vechimea de angajare poate sa para mai putin accesibil unora dintre cetateni. Cu toate acestea, informatiile se regasesc in registrul electronic al angajatilor, un sistem online completat de catre angajatori, prin semnatura electronica sau prin aducerea datelor pe suport electronic la inspectoratele teritoriale de munca.

Sistemul permite o mai buna si eficienta actualizare a datelor, precum si o operare facila a verificarilor. Se evita astfel si situatiile in care unii angajatori nu legalizeaza relatiile de munca, fiind pierdute sume importante la calculul pensiei.

Angajatorul este obligat sa elibere o copie a datelor din registrul electronic la cererea fiecarui angajat. Prin comparatie cu cartea de munca, noul sistem electronic include toate veniturile, indiferent de sursa acestora.

Chiar daca aceste informatii sunt pastrate in siguranta in sistemul electronic, nu dispare obligatia de a pastra contractul de munca si orice alt document aferent separat de aceste date in format electronic.

In baza unei cereri facute de angajat, acesta poate avea acces la informatiile incluse in noul sistem.
Datele existente inainte pe cartea de munca au fost astfel prelucrate prin transferul in baza de date online, iar aceasta procedura se desfasoara in continuare deoarece volumul de informatii este destul de mare.

Deoarece pot aparea greseli la scanare sau la introducerea datelor, toti cei care au carti de munca dinainte de luna aprilie 2011 sunt sfatuiti sa isi pastreze in continuare aceste documente pentru a putea face dovada efectuarii unor ore de munca in cazul unei erori aferente transferului de date.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016

Vezi detalii

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile
Manual de Politici Contabile

Vezi detalii




In prezent, dintr-un total de aproximativ 4 milioane de carti de munca, doar 1.700.000 se afla in posesia angajatorilor chiar daca pana saptamana trecuta acestea ar fi trebuit deja predate titularilor. Cele care nu au fost inca ridicate se afla in continuare la arhivele Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM). Legea nu prevede sanctiuni pentru cei care nu si-au ridicat cartile de munca pana la aceasta data.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iulie 2011


Votati articolul "Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 134 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Caz unic Servicii Medicale la Domiciliu

Intrebare: Buna ziua, am si eu ceva mai multe neclaritati in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat daca este obligatorie, tinand cont de intrebarile adresate in continuare .
O societate care presteaza servicii medicale la domiciliu de tip * Ingrijiri medicale la domiciliu, trebuei sa detina casa de marcat ?
Va dau doua variante daca exista in acelasi timp doua solicitari la pacienti acasa cum distribui casa de marcat pe teren ? iar al doilea exemplu: daca exista o solicitare pe teren si una la sediul (punct de lucru) asta inseamna ca trebuie sa am doua case de marcat ?
Dar daca iau banii in transe sau fac pachete speciale a tratamentelor cum incasez in casa ?

Cu Stima



Raspuns: Pentru incasarea numerar in cazul in care clientii sunt persoane fizice, utilizarea casei de marcat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iulie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
cartea de munca a tatalui meu este pierduta de unde isi poate scoacate ani de vechime???
Data adaugarii: 18-Nov-2015
Postat de: user
cartea de munca a tatalui meu este pierduta de unde isi poate scoacate ani de vechime???
Data adaugarii: 18-Nov-2015
Postat de: ol*****
majoritatea angajatorilor sunt tepari, pastreaza abuziv cartea de munca pentru a nu plati taxele care oricum sunt ineficiente..sunt nenumarati angajatori care nu inapoiaza cartea de munca si voi sustineti ca poti face o cerere si gata ? pe ce lume traiti ? suntem in Romania, cererea ta e buna de folosit la wc. cei mai multi "patroni" daca au cartea de munca nu o mai inapoiaza..despre sisteme de lucru de cate 3 luni cu 4 ore fara drepturi chiar daca in realitate nu se intampla asta nu mai spun..statul nu protejeaza angajatul..nici patronul..suntem intr-o mare abureala in care hotia si incompetenta e la putere.
Data adaugarii: 19-Apr-2014
Postat de: tr*****
am inteles ca pot renunta la plata ,,cartii de munca",adica fond de pensie....este adevarat??
Data adaugarii: 15-Feb-2014
Postat de: ka*****
cartea mea de munca
Data adaugarii: 13-Ian-2014
Postat de: ma*****
as vre sa ma angajez sh vreau sa lucrez legal cu,,carte de munca'' ce ar trebui sa fac ca sa stau fara grija ca as putea sa nu imi primesc banii la luna si care ar fi optiunile. va multumesc!
Data adaugarii: 31-Oct-2013
Postat de: ro*****
ma numesc Ionica maria fosta Calin am lucrat in Petrila dar firma era din Devasarmis , mobila anul1990si nu mai dau de cartea de munca ,cu toate ca am cautato si la Deva.Ce pot face sa nu pierd vechimea?
Data adaugarii: 10-Aug-2012
Postat de: wa*****
Care stie,sistemul cooperatist a avut carti de munca inainte de 1970 si daca da unde d r a c se afla ?
Data adaugarii: 11-Mai-2012
Postat de: en*****
Va rog sa ma ajutati am lucrat la un hotel din data 07.11.2008 pana an data 15.01.2012 mi-am dat demisia dar cartea de munca nu mi-au dat-o nici dupa ce am facut nota de lichidare .Ce pot face sa-mi dea cartea de munca?Ei imi spun ca este la scanat. Va multumesc
Data adaugarii: 19-Apr-2012
Postat de: te*****
vreau un loc de munca in italia cu un salariu1000
Data adaugarii: 15-Mar-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Seful ANAF anunta cum se va modifica Formularul 088

    • Declaratia 088 va suferi noi modificari, in contextul unor controversate dezbateri, inclusv cele exprimate prin intermediul platformei Maisimplu.gov.ro. Daca in cele din urma declaratia 394 nu a avut parte de un traseu de eficientizare, exista sperante cu privire la formularul 088. Asa cum arata unele declaratii facute recent de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Dragos Doros, noul formular 088 este cu adevarat simplificat, iar firmele obligate sa il com...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale cu termen in luna MAI 2016

    • Va aducem la cunostinta ca, prin cele ce urmeaza, puteti consulta lista integrala cu declaratiile fiscale pe care le avem de depus in calitate de contribuabili, dupa caz, pana la termenele stabilite de ANAF, conform celor de mai jos: TERMEN: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri OBLIGATIE:    Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obliga...» citeste mai departe aici

  • Explicatii CECCAR: OMFP 529/2016 - Norme privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice

    • Va reamintim ca OMFP 529/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2016, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1...» citeste mai departe aici

  • Noutati si recomandari fiscal-contabile: Conferinta Nationala 2016

    • Pregatiti-va sa participati la cel mai important eveniment dedicat fiscalitatii si contabilitatii, la nivel national. Seria de Conferinte “Modificari ale Codului Fiscal si a Reglementarilor Contabile in 2016” se desfasoara anual si este sustinuta de specialisti renumiti in domeniu. Beneficiati de 4 ore intearactive cu experti fiscali renumiti si aveti ocazia de a realiza noi contacte p...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X