Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?

carti de muncaITMregistru electronic
Odata cu desfiintarea cartilor de munca, accesul la datele care privesc vechimea de angajare poate sa para mai putin accesibil unora dintre cetateni. Cu toate acestea, informatiile se regasesc in registrul electronic al angajatilor, un sistem online completat de catre angajatori, prin semnatura electronica sau prin aducerea datelor pe suport electronic la inspectoratele teritoriale de munca.

Sistemul permite o mai buna si eficienta actualizare a datelor, precum si o operare facila a verificarilor. Se evita astfel si situatiile in care unii angajatori nu legalizeaza relatiile de munca, fiind pierdute sume importante la calculul pensiei.

Angajatorul este obligat sa elibere o copie a datelor din registrul electronic la cererea fiecarui angajat. Prin comparatie cu cartea de munca, noul sistem electronic include toate veniturile, indiferent de sursa acestora.

Chiar daca aceste informatii sunt pastrate in siguranta in sistemul electronic, nu dispare obligatia de a pastra contractul de munca si orice alt document aferent separat de aceste date in format electronic.

In baza unei cereri facute de angajat, acesta poate avea acces la informatiile incluse in noul sistem.
Datele existente inainte pe cartea de munca au fost astfel prelucrate prin transferul in baza de date online, iar aceasta procedura se desfasoara in continuare deoarece volumul de informatii este destul de mare.

Deoarece pot aparea greseli la scanare sau la introducerea datelor, toti cei care au carti de munca dinainte de luna aprilie 2011 sunt sfatuiti sa isi pastreze in continuare aceste documente pentru a putea face dovada efectuarii unor ore de munca in cazul unei erori aferente transferului de date.

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii




In prezent, dintr-un total de aproximativ 4 milioane de carti de munca, doar 1.700.000 se afla in posesia angajatorilor chiar daca pana saptamana trecuta acestea ar fi trebuit deja predate titularilor. Cele care nu au fost inca ridicate se afla in continuare la arhivele Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM). Legea nu prevede sanctiuni pentru cei care nu si-au ridicat cartile de munca pana la aceasta data.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Iulie 2011


Votati articolul "Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?":
Rating:

Nota: 3.71 din 5 din 217 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Numerar in casierie

Intrebare: Buna ziua!

Din casieria unitatii s-a dat o suma sefului de magazin ca fiind numerar disponibil la inceputul programului de lucru in casieria magazinului.
Va rog sa-mi spuneti ce document sa fac sa justific aceasta suma si ce nota contabila. Acum in casieria unitatii sunt lipsa acesti bani.

Multumesc!

Maria

Raspuns: Buna ziua. Intocmiti o dispozitie de plata cu suma respectiva pe numele sefului. Aveti 2 variante:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Iulie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Buna ziua am incercat sa iau legatura cu cineva de la arhivele nationale brasov am trimis scris dar nu am primit nici un raspus.daca cineva ma poate ajuta am nevoie de niste documente de acolo de unde am muncit.am dosarul de pensie si imi trebuie un act de acolo si nimeni nu mia trimis nimic.daca cineva ma poate ajuta.0720967964.acesta este numarul meu de tel.va rog daca cineva poate sa se puna in contact cu mine.eu am tot sunat dar nu am primiy Un raspuns.va multumesc
Data adaugarii: 27-Ian-2017
Postat de: user
Cum imi pot verifica vechimea totala in munca?
Data adaugarii: 25-Iul-2016
Postat de: user
cartea de munca a tatalui meu este pierduta de unde isi poate scoacate ani de vechime???
Data adaugarii: 18-Nov-2015
Postat de: user
cartea de munca a tatalui meu este pierduta de unde isi poate scoacate ani de vechime???
Data adaugarii: 18-Nov-2015
Postat de: ol*****
majoritatea angajatorilor sunt tepari, pastreaza abuziv cartea de munca pentru a nu plati taxele care oricum sunt ineficiente..sunt nenumarati angajatori care nu inapoiaza cartea de munca si voi sustineti ca poti face o cerere si gata ? pe ce lume traiti ? suntem in Romania, cererea ta e buna de folosit la wc. cei mai multi "patroni" daca au cartea de munca nu o mai inapoiaza..despre sisteme de lucru de cate 3 luni cu 4 ore fara drepturi chiar daca in realitate nu se intampla asta nu mai spun..statul nu protejeaza angajatul..nici patronul..suntem intr-o mare abureala in care hotia si incompetenta e la putere.
Data adaugarii: 19-Apr-2014
Postat de: tr*****
am inteles ca pot renunta la plata ,,cartii de munca",adica fond de pensie....este adevarat??
Data adaugarii: 15-Feb-2014
Postat de: ka*****
cartea mea de munca
Data adaugarii: 13-Ian-2014
Postat de: ma*****
as vre sa ma angajez sh vreau sa lucrez legal cu,,carte de munca'' ce ar trebui sa fac ca sa stau fara grija ca as putea sa nu imi primesc banii la luna si care ar fi optiunile. va multumesc!
Data adaugarii: 31-Oct-2013
Postat de: ro*****
ma numesc Ionica maria fosta Calin am lucrat in Petrila dar firma era din Devasarmis , mobila anul1990si nu mai dau de cartea de munca ,cu toate ca am cautato si la Deva.Ce pot face sa nu pierd vechimea?
Data adaugarii: 10-Aug-2012
Postat de: wa*****
Care stie,sistemul cooperatist a avut carti de munca inainte de 1970 si daca da unde d r a c se afla ?
Data adaugarii: 11-Mai-2012
Postat de: en*****
Va rog sa ma ajutati am lucrat la un hotel din data 07.11.2008 pana an data 15.01.2012 mi-am dat demisia dar cartea de munca nu mi-au dat-o nici dupa ce am facut nota de lichidare .Ce pot face sa-mi dea cartea de munca?Ei imi spun ca este la scanat. Va multumesc
Data adaugarii: 19-Apr-2012
Postat de: te*****
vreau un loc de munca in italia cu un salariu1000
Data adaugarii: 15-Mar-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Operatiuni in numerar pe teritoriul Romaniei

    • Potrivit Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele care desfasoara acte si fapte de comert au obligatia sa realizeze operatiunile de incasari si plati in lei sau in valuta numai prin instrumente de plata fara numerar. In mod specific, aceste persoane sunt: persoanele...» citeste mai departe aici

  • PFA-urile platesc impozit specific in 2017?

    • Tema sesiunii ANAF de asistenta online de saptamana aceasta a fost IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit,...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

    • Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015. Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la...» citeste mai departe aici

  • Premierul Grindeanu a semnat decizia de demitere a sefului Antifrauda

    • Premierul Sorin Grindeanu a semnat miercurea aceasta eliberarea din functia de sef al Directiei Generale Antifrauda Fiscala a lui Petre-Dragos Voinescu si numirea lui Marin-Marius Florea, decizia fiind publicata in Monitorul Oficial. Totodata, de la Ministerul Tineretului si Sportului, va ocupa functia de secretar general ANAF,  Ion Cristinel Rujan:  "Decizie privind aplicarea mobilitatii lui Ion Cristinel Rujan din functia publica de secretar general adjunc...» citeste mai departe aici

  • Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

    • Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit.  Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat pu...» citeste mai departe aici

  • Vanzare imobile din patrimoniul personal. Obligatii de indeplinit in 2017 pentru a nu fi amendati!

    • Aveti obligatia de a declara la Fisc tranzactiile derulate si castigurile incasate. Pentru a nu incalca prevederile in vigoare, atunci cand depasiti plafonul de TVA, la vanzarea unor imobile, aveti de respectat o procedura distincta, pe care v-o prezentam mai jos pornind de la urmatorul studiu de caz: "O persoana fizica vinde locuinta personala, imobil vechi, inregistrand un venit de 300.000 lei. Conform Codului fiscal, pentru aceasta operatiune nu se considera ca persoana fizi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X