email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement

Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement
declaratie beneficiar realongbirocratie

Claudiu Nasui, ministrul Economiei, a anuntat pe pagina sa de Facebook ca va reveni declaratia de beneficiar real. Aceasta a fost reintrodusa printr-un amendament adoptat de Parlament. 

"Un pas inainte, doi pasi inapoi in lupta contra birocratiei. Revine declaratia inutila de beneficiar real. Anul trecut am avut o mare victorie pentru antreprenorii romani si ONG-urile romanesti. Am reusit sa eliminam inutila declaratie de beneficiar real, prin care statul ne intreba informatii pe care le stie deja.", a scris Claudiu Nasui in postare.

"Ce este declaratia de beneficiar real? Este o declaratie cu toate datele de identificare ale persoanei care detine o firma sau exercita controlul asupra ei. Are cateva pagini care trebuie completate. Fireste, ea nu se depune pur si simplu, ci trebuie insotita de o alta „cerere pentru depunerea declaratiei de beneficiar real” de doua pagini. In total, sunt cel putin 6 pagini de completat, iar asta fara faimoasa si eterna copie CI, conforma cu originalul.", a mai specifica ministrul Economiei.

Conform lui Nasui, in 2020, statul roman solicita tuturor firmelor si ONG-urilor din Romania sa completeze declaratia fie in fata unui functionar public, fie la notar (si apoi, evident, sa o depuna). Mai mult, trebuiau si sa re-declare aceleasi lucruri an de an, chiar daca nu se schimba nimic fata de ultima declaratie. In fiecare an. Romanii erau pusi pe drumuri si sa stea la cozi ca sa declare informatii pe care statul le avea deja, si apoi sa mai declare inca o data ca nu s-a schimbat nimic.

"Ore pierdute, bani irositi si multa hartogaraie inutila. Cat de multa? In Romania, sunt peste un milion de firme detinute doar de persoane fizice, peste 99% din SRL-uri. Doar pentru acestea, trebuiau depuse 6 milioane de foi. Pentru absolut fiecare dintre ele, statul are deja datele pe care le cere. Iar asta in fiecare an, chiar daca nu se schimba nimic. Daca nu, amenda minim 5.000 de lei, maxim 10.000 de lei.

De ce se intamplau lucrurile astea? Pentru ca statul a transpus in cel mai birocratic si greoi mod posibil o directiva europeana. O directiva prin care statul are obligatia sa mentina un „registru al beneficiarilor reali”. Din lene si dorinta de a evita responsabilitatea, cei care ar fi trebuit sa se ocupe de acest registru au ales sa puna povara pe umerii romanilor din mediul privat. De ce sa muncim cand putem sa ii obligam pe altii sa o faca
?", a mai precizat ministrul.



"Drept dovada, dupa ce a intrat in vigoare eliminarea acestei declaratii inutile si statul devenea obligat sa completeze registrul pe baza datelor pe care le detinea deja, acesta nu s-a prea sinchisit sa o faca. Ghiciti cate firme a completat statul in jumatate de an in registru? Doar 45.000. Date pe care deja le detine intr-un registru electronic.

Ieri (ref. 31 martie 2021) am aflat cu stupoare ca s-a strecurat un amendament in parlament prin care s-a reintrodus aceasta declaratie inutila. Practic mediului privat i se transfera inapoi birocratia. Suntem toti pusi pe drumuri ca sa aiba statul mai putina munca si responsabilitate.

Cum s-a intamplat asta? Cei care ar trebui sa aplice legea au trimis 277 de amendamente in comisia de la camera deputatilor intre care au strecurat un amendament care reintroduce declaratia de beneficiar real. Acesta a trecut pe sub radar.
", a mai precizat Nasui.

Una dintre explicatiile pentru care va fi reintrodusa declaratia privind beneficiarii reali este o eventuala procedura de infringement, insa nici aceasta nu este intemeiata momentan.

"Motivatia oficiala? Sunt "ingrijorari” de infringement. Comisia insa nu ne-a cerut sa reintroducem declaratia de beneficiar real, ci doar ne cere explicatii despre aplicarea legii. Cum stim ca nu ne cere Uniunea Europeana aceasta declaratie inutila? Pentru ca nu suntem singuri in Uniunea Europeana si vedem si noi cum se aplica fix aceeasi directiva si in alte parti. De exemplu, in Austria, este fix ca la noi, sau cum era ca la noi. Adica nu se cere nici la firme, nici la ONG-uri aceasta declaratie, daca sunt alcatuite exclusiv din persoane fizice. Adica fix cum era si la noi. Si nici li nu se cere anual austriecilor sa declare la notar sau in fata unui functionar ca nu s-a schimbat nimic." a mai specificat ministrul.

Claudiu Nasui a venit si cu o solutie in aceasta situatie. 

"Ce putem face? Fie presedintele Iohannis retrimite legea la parlament ca sa o reparam. Fie dam un OUG. Fie facem o interventie legislativa in parlament care sa elimine supra-birocratizarea.", a incheiat Nasui postarea publica.

 

Un pas înainte, doi pași înapoi în lupta contra birocrației. Revine declarația inutilă de beneficiar real. Anul trecut...

Publicată de Claudiu Nasui pe Miercuri, 31 martie 2021

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratie beneficiar realongbirocratie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Aprilie 2021


Votati articolul "Claudiu Nasui: Revine declaratia inutila de beneficiar real. Sunt ingrijorari de infringement":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Numerotarea paginilor la registrele pfa

Intrebare: Am inteles ca registrele de incasari si plati, precum si cele de inventar si vanzari/cumparari trebuie sa fie numerotate. In cazul in care le cumpar si le completez de mana, paginile acestora fie sunt numerotate din tipar, fie le numerotez eu manual, insa ce fac in situatia in care le listez din programul de contabilitate? De exemplu, registrul de vanzari il listez la fiecare sfarsit de luna si imi printeaza intr-adevar paginile numerotate din program (de ex daca sunt 12 pag, am 1/12, 2/12, 3/12 ?. 12/12), insa la sfarsitul lunii urmatoare cand listez, imi printeaza de asemenea numarul paginilor, numai ca incepe iar de la 1 ... (daca aici am de ex 7 pag, voi avea 1/7, 2/7 ? 7/7) si tot asa in fiecare luna. Nu am continuitate in numerotare. Cum sa procedez?
Va multumesc!

Raspuns: Fiecare registru trebuie numerotat, pe verso fiind trecute numarul de file data stampila si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Aprilie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X