email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va fi infiintat un singur registru electronic. Angajatii platiti din bani publici vor fi impreuna cu cei din sistemul privat

Va fi infiintat un singur registru electronic. Angajatii platiti din bani publici vor fi impreuna cu cei din sistemul privat
revisalcontract individual de muncaregistru electronic

Ministerul Muncii propune infiintarea unui singur registru electronic de evidenta a fortei de munca angajate din Romania, in care vor fi trecuti si angajatii platiti din bani publici. 

"Tot ce inseamna salariu, indemnizatie, de fapt toti cei platiti din bani publici, trebuie sa fie, alaturi de angajatii din sistemul privat, intr-un singur registru electronic. Propun REFORMA, o varianta completa a evidentei angajatilor/a celor care lucreaza in Romania, inclusiv a persoanelor platite din bani publici. Dezvoltam Revisal.", a scris Violeta Alexandru pe Facebook.

Potrivit ministrului muncii, "registrul va include salariatii din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, din cadrul regiilor autonome si a societatilor nationale, companiilor nationale si a societatilor comerciale cu capital social detinut integral sau majoritar de stat." Dar in noul proiect de OUG sunt incluse si cateva exceptii - "cei care lucreaza in cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala; aici evidenta personalului se tine prin registre proprii."

Pe site-ul Ministerului Muncii, la rubrica "Transparenta decizionala", se afla un proiect de OUG pentru infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania. 

Potrivit notei de fundamentare, prin acest proiect de act normativ se urmareste o evidenta a tuturor categoriilor de personal care desfasoara activitati intr-o alta forma de contract decat contractul individual de munca. 

Iata care sunt schimbarile preconizate!

Prezentul proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare centralizarea si gestionarea evidentelor tuturor formelor de desfasurare a activitati intr-o relatie de munca prin infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania. 



Registrul cuprinde intreg personalul platit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, atat personalul contractual, functionarii publici, cat si personalul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si personalul din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, precum si personalul incadrat cu contract individual de munca din mediul privat.

Categoriile de personal avute in vedere isi pot desfasura activitate prin: 

a) contractul individual de munca; b) contractul de mandat; c) contractul de management; d)contractul de activitate sportiva; e) conventie individuala de munca prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; f) decizie/ordin de numire in functie, raport de serviciu sau in baza actului de numire.
 

Consultati proiectul de OUG atasat. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisalcontract individual de muncaregistru electronic


Data aparitiei: 07 August 2020

Votati articolul "Va fi infiintat un singur registru electronic. Angajatii platiti din bani publici vor fi impreuna cu cei din sistemul privat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X