Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private

modificare legea proprietatii privateevacuare abuziviregim juridic proprietateproprietate privataocupare abuziva
Modificarile aduse legii proprietatii private au fost aprobate de Senat si au fost trimise catre Biroul Permanent al Camerei Deputatilor. Proiectul de lege a fost constituit pentru completarea art. 5 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si aduce o serie de modificari in ceea ce priveste ocuparea abuziva a fondului imobiliar.

Expunerea de motive sustine punctual fiecare modificare adusa de initiatorii acestui proiect de lege si aminteste ca autoritatea publica locala a intampinat recent mai multe cazuri de ocupare abuziva a fondului imobiliar, aflat fie in proprietatea privata a statului si administrarea consiliului local, fie in proprietatea privata a municipalitatii. In consecinta, proiectul are ca obiectiv limitarea acestor situatii de ocupare abuziva, fenomen considerat ca fiind prejudicios pentru bugetul local.

Astfel, etapa dintai in intocmirea modificarilor consta in definirea celor trei situatii de ocupare abuziva pentru a nu permite ulterioare interpretari ale legii. Una dintre modificari implica introducerea la articolul (5) z unui nou alineat (4) care prevede ca prin ocupare abuziva se intelege situatia in care o persoana fizica sau juridica ocupa, fara niciun titlu (contract de inchiriere sau asociere valabil incheiat o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta), sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu o alta destinatie decat aceea de locuinta in temeiul unui titlu valabil, insa acesta a expirat, iar autoritatea publica locala a decis neprelungirea acestuia, sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu alta destinatie decat cea stabilita in contract de subinchiriere/cesiune incheiat cu titularul initial, fara ca autoritatea publica locala sa isi fi exprimat acordul in acest sens.

Consecintele unor astfel de situatii au condus la imposibilitatea autoritatii publice locale de a gestiona in mod eficient fondul imobiliar, in conditiile in care, in actualele reglementari legislative, evacuarea unei persoane fizice sau juridice care ocupa abuziv o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu este posibila decat pe calea unei actiuni formulata in fata instantelor judecatoresti.

Pont: Modificarile efectuate si cuprinse in forma adoptata de Senat pot fi consultate AICI.

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii




O astfel de solutie impiedica autoritatea publica de a administra si valorifica pentru o perioada de timp resursele pe care le presupune utilizarea eficienta a fondului imobiliar de stat, respectiv imposibilitatea de a le colecta la bugetul local venituri cu titlu de chirie.

Actuala forma a legii nr. 213/1998 stabileste etapele pe care trebuie sa le parcurga autoritatile locale pentru deblocarea acestor situatii de ocupare abuziva. Primul pas este intocmirea unei fise de ocupare abuziva la tarifele stabilite de catre autoritatea oublica locala prin acte administrative normative si, pe cale de consecinta promovarea de actiuni in fata instantelor judecatoresti pentru evacuarea abuzivului si pentru recuperarea debitelor rezultate din ocuparea abuziva. De cele mai multe ori, actiunile in evacuare se finalizeaza, prinhotarare irevocabila, in cel mai fericit caz, dupa 2-3 ani, insa pretentiile financiare rezultate din ocuparea abuziva sunt imposibil de recuperat pe motivul ca persoana fizica sau juridica abuziva se afla in incapacitate de plata. In acest fel, bugetul local este prejudiciat pe parcursul a 2-3 ani de incasarea unor venituri bugetare cu titlu de despagubiri, rezultate din ocuparea abuziva a fondului imobiliar de stat aflat in proprietatea privata a statului sau a municipalitatii.

Un alt argument al necesitatii modificarii actualei legi privind proprietatea publica si regimul acesteia este legat de respingerea de catre instantele judecatoresti in mod repetat a solicitarilor autoritatilor publice locale pe calea ordonantei presedintiale, de evacuare neconditionata in regim de urgenta a abuzivilor. Instantele judecatoresti au considerat ca evacuarea este inadmisibila pe calea ordonantei presedintiale, o solutie de admitere a unei astfel de cereri presupunand analizarea fondului cererii, ceea ce contravine disp. art. 581 C. pr. Civ. - aceasta pe de-o part,e, iar pe de alta parte, s-a statuat ca o astfel de masura nu ar avea caracter vremelnic - in sensul normelor procesuale mentionate - ci unul permanent.

In aceste conditii, apreciem ca se impune ca autoritatilor publice locale sa le fie conferita prerogativa de a dispune, pe baza unor regulamente riguros stabilite si adoptate de catre autoritatea deliberativa, ca evacuarea abuzivilor sa se faca in baza dispozitiei emise de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale, pentru fiecare locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta.

In plus, avand in vedere faptul ca legislatia in acest domeniu nu prevede in mod expres care sunt sanctiunile ocuparii abuzive, se impune clarificarea legislativa a unor astfel de situatii, cu atat mai mult cu cat la nivelul oricarui municipiu, tarifele la chirie se apropie de valoarea practicata pe piata imobiliara si reprezinta o parte importanta a veniturilor la bugetul local.

Vezi aici documentul integral al proiectului de lege adoptat de Senat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2011


Votati articolul "Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Refacturare cheltuieli intracomunitare

Intrebare: O societate platitoare de TVA inchiriaza autovehiculele altei firme din Romania pentru a efectua transport intracomunitar.
Prima societate achizitioneaza carburant din spatiu intracomunitar, pe baza de card carburant DKV . Urmeza sa refactureze aceasta cheltuiala cu carburant catre societatea ce utilizeaza de fapt mijloacele de transport .

Intrebarea este: daca se refacureaza carburantul cu TVA sau fara TVA , asa cum primeste situatiile de la DKV?
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc pentru raspuns, am optat si eu pentru acest raspuns , dar o a doua parere era necesara....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X