Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private

Modificarile aduse legii proprietatii private au fost aprobate de Senat si au fost trimise catre Biroul Permanent al Camerei Deputatilor. Proiectul de lege a fost constituit pentru completarea art. 5 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si aduce o serie de modificari in ceea ce priveste ocuparea abuziva a fondului imobiliar.

Expunerea de motive sustine punctual fiecare modificare adusa de initiatorii acestui proiect de lege si aminteste ca autoritatea publica locala a intampinat recent mai multe cazuri de ocupare abuziva a fondului imobiliar, aflat fie in proprietatea privata a statului si administrarea consiliului local, fie in proprietatea privata a municipalitatii. In consecinta, proiectul are ca obiectiv limitarea acestor situatii de ocupare abuziva, fenomen considerat ca fiind prejudicios pentru bugetul local.

Astfel, etapa dintai in intocmirea modificarilor consta in definirea celor trei situatii de ocupare abuziva pentru a nu permite ulterioare interpretari ale legii. Una dintre modificari implica introducerea la articolul (5) z unui nou alineat (4) care prevede ca prin ocupare abuziva se intelege situatia in care o persoana fizica sau juridica ocupa, fara niciun titlu (contract de inchiriere sau asociere valabil incheiat o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta), sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu o alta destinatie decat aceea de locuinta in temeiul unui titlu valabil, insa acesta a expirat, iar autoritatea publica locala a decis neprelungirea acestuia, sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu alta destinatie decat cea stabilita in contract de subinchiriere/cesiune incheiat cu titularul initial, fara ca autoritatea publica locala sa isi fi exprimat acordul in acest sens.

Consecintele unor astfel de situatii au condus la imposibilitatea autoritatii publice locale de a gestiona in mod eficient fondul imobiliar, in conditiile in care, in actualele reglementari legislative, evacuarea unei persoane fizice sau juridice care ocupa abuziv o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu este posibila decat pe calea unei actiuni formulata in fata instantelor judecatoresti.

Pont: Modificarile efectuate si cuprinse in forma adoptata de Senat pot fi consultate AICI.

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz

Vezi detalii




O astfel de solutie impiedica autoritatea publica de a administra si valorifica pentru o perioada de timp resursele pe care le presupune utilizarea eficienta a fondului imobiliar de stat, respectiv imposibilitatea de a le colecta la bugetul local venituri cu titlu de chirie.

Actuala forma a legii nr. 213/1998 stabileste etapele pe care trebuie sa le parcurga autoritatile locale pentru deblocarea acestor situatii de ocupare abuziva. Primul pas este intocmirea unei fise de ocupare abuziva la tarifele stabilite de catre autoritatea oublica locala prin acte administrative normative si, pe cale de consecinta promovarea de actiuni in fata instantelor judecatoresti pentru evacuarea abuzivului si pentru recuperarea debitelor rezultate din ocuparea abuziva. De cele mai multe ori, actiunile in evacuare se finalizeaza, prinhotarare irevocabila, in cel mai fericit caz, dupa 2-3 ani, insa pretentiile financiare rezultate din ocuparea abuziva sunt imposibil de recuperat pe motivul ca persoana fizica sau juridica abuziva se afla in incapacitate de plata. In acest fel, bugetul local este prejudiciat pe parcursul a 2-3 ani de incasarea unor venituri bugetare cu titlu de despagubiri, rezultate din ocuparea abuziva a fondului imobiliar de stat aflat in proprietatea privata a statului sau a municipalitatii.

Un alt argument al necesitatii modificarii actualei legi privind proprietatea publica si regimul acesteia este legat de respingerea de catre instantele judecatoresti in mod repetat a solicitarilor autoritatilor publice locale pe calea ordonantei presedintiale, de evacuare neconditionata in regim de urgenta a abuzivilor. Instantele judecatoresti au considerat ca evacuarea este inadmisibila pe calea ordonantei presedintiale, o solutie de admitere a unei astfel de cereri presupunand analizarea fondului cererii, ceea ce contravine disp. art. 581 C. pr. Civ. - aceasta pe de-o part,e, iar pe de alta parte, s-a statuat ca o astfel de masura nu ar avea caracter vremelnic - in sensul normelor procesuale mentionate - ci unul permanent.

In aceste conditii, apreciem ca se impune ca autoritatilor publice locale sa le fie conferita prerogativa de a dispune, pe baza unor regulamente riguros stabilite si adoptate de catre autoritatea deliberativa, ca evacuarea abuzivilor sa se faca in baza dispozitiei emise de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale, pentru fiecare locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta.

In plus, avand in vedere faptul ca legislatia in acest domeniu nu prevede in mod expres care sunt sanctiunile ocuparii abuzive, se impune clarificarea legislativa a unor astfel de situatii, cu atat mai mult cu cat la nivelul oricarui municipiu, tarifele la chirie se apropie de valoarea practicata pe piata imobiliara si reprezinta o parte importanta a veniturilor la bugetul local.

Vezi aici documentul integral al proiectului de lege adoptat de Senat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2011


Votati articolul "Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum scad in contabilitate consumul de carburant pentru o II de transport marfa

Intrebare: Socrul meu detine o firma de transport rutier de marfuri.Este proprietarul unui camion pentru care are contract de comodat cu firma .Intrebarea mea este cum pot scadea consumul de combustibil avand in vedere ca masina nu se deplaseaza zilnic,iar cand o face este condusa de sotul meu care nu este salariat al firmei.Mentionez de asemenea ca mare parte din curse sunt efectuate pentru persoane fizice carora le dam factura deci nu au cum stampila o eventuala foaie de parcurs

Raspuns: Multumesc!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112. Ultima versiune 3.0.5 din 26 Ian 2015

    • Va informam ca Declaratia 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate a fost actualizata in data de 26 ianuarie 2015 ajungand la versiunea 3.0.5. Declaratia 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 220 se depune pana la 2 februarie

    • Declaratia 220 se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din: a) activitati independente; b) cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda; c) activitati agricole impuse in sistem real; d) silvicultura si piscicultura. Formularul se utilizeaza pentru declararea veniturilor si...» citeste mai departe aici

  • In atentia contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente. Formularul 600

    •   Potrivit prevederilor art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) din Titlul IX^2 "Contributii sociale obligatorii" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii: - intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale; - membrii intreprinderii familiale; - persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare a...» citeste mai departe aici

  • OG 4/2015 pentru modificarea Codului fiscal. Alerta fiscala

    • In Monitorul Oficial nr. 0074 din 28 ianuarie 2015 a fost publicat OG nr. 4 din 21 Ianuarie 2015. Consultati aici Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal!      Prin actul normativ analizat astazi legiuitorul pune in aplicare o decizie recenta a Curtii Constitutionale prin care se extinde scutirea la impozit pentru ve...» citeste mai departe aici

  • Noutati despre Codul fiscal, legea redeventelor si legea minelor. Saptamana viitoare incep discutiile

    • Noi informatii referitoare la Codul fiscal si noul Cod de procedura fiscala au fost aduse in discutie saptamana aceasta, fiind anuntate noi dezbateri si o prima lectura, in cursul lunii februarie, in cadrul Parlamentului, potrivit declaratiilor facute de premierul Victor Ponta. In acelasi timp, in afara de prioritatile Guvernului legate de cele doua coduri, vor fi anuntate si intentiile referitoare la Legea redeventelor si a Legea Minelor. Mai exact, premierul Pont...» citeste mai departe aici

  • Inchiriere bun imobil si TVA. Ce declaratii se depun?

    • In randurile urmatoare, facem referire la societatea A care realizeaza venituri din inchirierea unui bun imobil si care, pana in prezent, a optat pentru regimul de taxare, aceasta fiind singura activitate a firmei. Totodata, achizitiile sunt numai pentru aceasta activitate. Din anul 2015 intentioneaza sa opteze pentru regimul de scutire de taxa a activitatii de inchiriere. Stabilim ce presupune acest lucru din punct de vedere al declaratiilor care trebuie depuse si al inregistrarii ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X