Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
HoReCa

Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private

Modificarile aduse legii proprietatii private au fost aprobate de Senat si au fost trimise catre Biroul Permanent al Camerei Deputatilor. Proiectul de lege a fost constituit pentru completarea art. 5 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si aduce o serie de modificari in ceea ce priveste ocuparea abuziva a fondului imobiliar.

Expunerea de motive sustine punctual fiecare modificare adusa de initiatorii acestui proiect de lege si aminteste ca autoritatea publica locala a intampinat recent mai multe cazuri de ocupare abuziva a fondului imobiliar, aflat fie in proprietatea privata a statului si administrarea consiliului local, fie in proprietatea privata a municipalitatii. In consecinta, proiectul are ca obiectiv limitarea acestor situatii de ocupare abuziva, fenomen considerat ca fiind prejudicios pentru bugetul local.

Astfel, etapa dintai in intocmirea modificarilor consta in definirea celor trei situatii de ocupare abuziva pentru a nu permite ulterioare interpretari ale legii. Una dintre modificari implica introducerea la articolul (5) z unui nou alineat (4) care prevede ca prin ocupare abuziva se intelege situatia in care o persoana fizica sau juridica ocupa, fara niciun titlu (contract de inchiriere sau asociere valabil incheiat o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta), sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu o alta destinatie decat aceea de locuinta in temeiul unui titlu valabil, insa acesta a expirat, iar autoritatea publica locala a decis neprelungirea acestuia, sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu alta destinatie decat cea stabilita in contract de subinchiriere/cesiune incheiat cu titularul initial, fara ca autoritatea publica locala sa isi fi exprimat acordul in acest sens.

Consecintele unor astfel de situatii au condus la imposibilitatea autoritatii publice locale de a gestiona in mod eficient fondul imobiliar, in conditiile in care, in actualele reglementari legislative, evacuarea unei persoane fizice sau juridice care ocupa abuziv o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu este posibila decat pe calea unei actiuni formulata in fata instantelor judecatoresti.

Pont: Modificarile efectuate si cuprinse in forma adoptata de Senat pot fi consultate AICI.

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Noului Cod Fiscal

Vezi detalii




O astfel de solutie impiedica autoritatea publica de a administra si valorifica pentru o perioada de timp resursele pe care le presupune utilizarea eficienta a fondului imobiliar de stat, respectiv imposibilitatea de a le colecta la bugetul local venituri cu titlu de chirie.

Actuala forma a legii nr. 213/1998 stabileste etapele pe care trebuie sa le parcurga autoritatile locale pentru deblocarea acestor situatii de ocupare abuziva. Primul pas este intocmirea unei fise de ocupare abuziva la tarifele stabilite de catre autoritatea oublica locala prin acte administrative normative si, pe cale de consecinta promovarea de actiuni in fata instantelor judecatoresti pentru evacuarea abuzivului si pentru recuperarea debitelor rezultate din ocuparea abuziva. De cele mai multe ori, actiunile in evacuare se finalizeaza, prinhotarare irevocabila, in cel mai fericit caz, dupa 2-3 ani, insa pretentiile financiare rezultate din ocuparea abuziva sunt imposibil de recuperat pe motivul ca persoana fizica sau juridica abuziva se afla in incapacitate de plata. In acest fel, bugetul local este prejudiciat pe parcursul a 2-3 ani de incasarea unor venituri bugetare cu titlu de despagubiri, rezultate din ocuparea abuziva a fondului imobiliar de stat aflat in proprietatea privata a statului sau a municipalitatii.

Un alt argument al necesitatii modificarii actualei legi privind proprietatea publica si regimul acesteia este legat de respingerea de catre instantele judecatoresti in mod repetat a solicitarilor autoritatilor publice locale pe calea ordonantei presedintiale, de evacuare neconditionata in regim de urgenta a abuzivilor. Instantele judecatoresti au considerat ca evacuarea este inadmisibila pe calea ordonantei presedintiale, o solutie de admitere a unei astfel de cereri presupunand analizarea fondului cererii, ceea ce contravine disp. art. 581 C. pr. Civ. - aceasta pe de-o part,e, iar pe de alta parte, s-a statuat ca o astfel de masura nu ar avea caracter vremelnic - in sensul normelor procesuale mentionate - ci unul permanent.

In aceste conditii, apreciem ca se impune ca autoritatilor publice locale sa le fie conferita prerogativa de a dispune, pe baza unor regulamente riguros stabilite si adoptate de catre autoritatea deliberativa, ca evacuarea abuzivilor sa se faca in baza dispozitiei emise de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale, pentru fiecare locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta.

In plus, avand in vedere faptul ca legislatia in acest domeniu nu prevede in mod expres care sunt sanctiunile ocuparii abuzive, se impune clarificarea legislativa a unor astfel de situatii, cu atat mai mult cu cat la nivelul oricarui municipiu, tarifele la chirie se apropie de valoarea practicata pe piata imobiliara si reprezinta o parte importanta a veniturilor la bugetul local.

Vezi aici documentul integral al proiectului de lege adoptat de Senat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2011


Votati articolul "Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Investitie

Intrebare: Buna ziua!


Societatea unde lucrez a inchiriat un spatiu comercial in vederea deschiderii unui magazin. A fost instalata o centrala termica. Va rog sa-mi spuneti cum inregistrez centrala termica respectiva!


Multumesc!
Maria

Raspuns: %=404 2132 4426 amortizarea lunara 6811=2813... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 20 de criterii noi de la ANAF pentru inregistrarea unei firme in scopuri de TVA

    • ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de crae tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA. Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". De retinut ca formularul 088 se depune de catre soc...» citeste mai departe aici

  • Unele modificari privind cota redusa de TVA se aplica din august 2015

    • In ce priveste extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 9 la suta, reluam o parte din prevederile potrivit carora, de la 1.06.2015, se aplica cota redusa de TVA de 9% si pentru livrarea urmatoarelor bunuri: - alimente, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice, destinate consumului uman si animal, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau inlocui...» citeste mai departe aici

  • Securitatea sociala a lucratorilor detasati in Romania din spatiul comunitar

    • Securitatea sociala a lucratorilor detasati in Romania din spatiul comunitar este supusa  prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 si Regulamentul de punere in aplicare (CE) nr. 987/2009. Potrivit acestor regulamente, lucratorii care se deplaseaza pe teritoriul Uniunii Europene trebuie sa faca obiectul unei singure legislatii in materie de securitate sociala respectiv, locul unde se desfasoara activitatea. Prin urmare, in cazul u...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru inregistrarea in scopuri de TVA la depasirea plafonului de 220.000 lei. Ce declaratii se depun?

    • In cazul urmator, o societate cu datele de mai sus la 30.06.2015 are o cifra de afaceri de 28.000 lei depasind plafonul de TVA.  In perioada 1-10 iulie s-a depus declaratia 010 pentru depasire plafon si inregistrare ca platitor de TVA incepand cu 01.08.2015. S-a procedat corect? Depunerea declaratiei cod 010 nu este suficienta pentru inregistrarea in scopuri de TVA, fiind necesara completarea si depunerea formularului cod 088. Astfel, incepand cu anul 2015, pentru inr...» citeste mai departe aici

  • Retragere de la plata TVA. In ce conditii se poate efectua?

    • Analiza de mai jos aduce in prim-plan un P.F platitor de TVA din 2014 prin optiune, care in anii 2014-2015 a avut achizitii intracomunitare pentru care a beneficiat de taxare inversa. Vom vedea daca poate depune cerere de scoatere de la TVA, in cursul anului 2015, intrucat nu depaseste 220.000 lei. Potentialii clienti vor fi persoane fizice care nu-si deduc TVA-ul. Se mentioneaza ca in patrimoniul PF-ului sunt mijloace fixe (echipamente agricole achizionate cu subventii prin fo...» citeste mai departe aici

  • Scurte declaratii privind rectificarea bugetara si investitiile publice. Cum arata viitorul?

    • Comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Cretu, a facut recent mai multe declaratii referitoare la administratia publica, programele finantate prin fonduri europene si investitiile publice eficiente si necesare. Astfel, intr-un interviu acordat recent, comisarul a fost intrebat cum vede parcursul european al Romaniei, cu actualul ritm de dezvoltare a infrastructurii, in contextul in care, potrivit Agerpres, "Consiliul Fiscal a avizat pozitiv rectificarea bugetara in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X