Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private

modificare legea proprietatii privateevacuare abuziviregim juridic proprietateproprietate privataocupare abuziva
Modificarile aduse legii proprietatii private au fost aprobate de Senat si au fost trimise catre Biroul Permanent al Camerei Deputatilor. Proiectul de lege a fost constituit pentru completarea art. 5 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si aduce o serie de modificari in ceea ce priveste ocuparea abuziva a fondului imobiliar.

Expunerea de motive sustine punctual fiecare modificare adusa de initiatorii acestui proiect de lege si aminteste ca autoritatea publica locala a intampinat recent mai multe cazuri de ocupare abuziva a fondului imobiliar, aflat fie in proprietatea privata a statului si administrarea consiliului local, fie in proprietatea privata a municipalitatii. In consecinta, proiectul are ca obiectiv limitarea acestor situatii de ocupare abuziva, fenomen considerat ca fiind prejudicios pentru bugetul local.

Astfel, etapa dintai in intocmirea modificarilor consta in definirea celor trei situatii de ocupare abuziva pentru a nu permite ulterioare interpretari ale legii. Una dintre modificari implica introducerea la articolul (5) z unui nou alineat (4) care prevede ca prin ocupare abuziva se intelege situatia in care o persoana fizica sau juridica ocupa, fara niciun titlu (contract de inchiriere sau asociere valabil incheiat o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta), sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu o alta destinatie decat aceea de locuinta in temeiul unui titlu valabil, insa acesta a expirat, iar autoritatea publica locala a decis neprelungirea acestuia, sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu alta destinatie decat cea stabilita in contract de subinchiriere/cesiune incheiat cu titularul initial, fara ca autoritatea publica locala sa isi fi exprimat acordul in acest sens.

Consecintele unor astfel de situatii au condus la imposibilitatea autoritatii publice locale de a gestiona in mod eficient fondul imobiliar, in conditiile in care, in actualele reglementari legislative, evacuarea unei persoane fizice sau juridice care ocupa abuziv o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu este posibila decat pe calea unei actiuni formulata in fata instantelor judecatoresti.

Pont: Modificarile efectuate si cuprinse in forma adoptata de Senat pot fi consultate AICI.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii




O astfel de solutie impiedica autoritatea publica de a administra si valorifica pentru o perioada de timp resursele pe care le presupune utilizarea eficienta a fondului imobiliar de stat, respectiv imposibilitatea de a le colecta la bugetul local venituri cu titlu de chirie.

Actuala forma a legii nr. 213/1998 stabileste etapele pe care trebuie sa le parcurga autoritatile locale pentru deblocarea acestor situatii de ocupare abuziva. Primul pas este intocmirea unei fise de ocupare abuziva la tarifele stabilite de catre autoritatea oublica locala prin acte administrative normative si, pe cale de consecinta promovarea de actiuni in fata instantelor judecatoresti pentru evacuarea abuzivului si pentru recuperarea debitelor rezultate din ocuparea abuziva. De cele mai multe ori, actiunile in evacuare se finalizeaza, prinhotarare irevocabila, in cel mai fericit caz, dupa 2-3 ani, insa pretentiile financiare rezultate din ocuparea abuziva sunt imposibil de recuperat pe motivul ca persoana fizica sau juridica abuziva se afla in incapacitate de plata. In acest fel, bugetul local este prejudiciat pe parcursul a 2-3 ani de incasarea unor venituri bugetare cu titlu de despagubiri, rezultate din ocuparea abuziva a fondului imobiliar de stat aflat in proprietatea privata a statului sau a municipalitatii.

Un alt argument al necesitatii modificarii actualei legi privind proprietatea publica si regimul acesteia este legat de respingerea de catre instantele judecatoresti in mod repetat a solicitarilor autoritatilor publice locale pe calea ordonantei presedintiale, de evacuare neconditionata in regim de urgenta a abuzivilor. Instantele judecatoresti au considerat ca evacuarea este inadmisibila pe calea ordonantei presedintiale, o solutie de admitere a unei astfel de cereri presupunand analizarea fondului cererii, ceea ce contravine disp. art. 581 C. pr. Civ. - aceasta pe de-o part,e, iar pe de alta parte, s-a statuat ca o astfel de masura nu ar avea caracter vremelnic - in sensul normelor procesuale mentionate - ci unul permanent.

In aceste conditii, apreciem ca se impune ca autoritatilor publice locale sa le fie conferita prerogativa de a dispune, pe baza unor regulamente riguros stabilite si adoptate de catre autoritatea deliberativa, ca evacuarea abuzivilor sa se faca in baza dispozitiei emise de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale, pentru fiecare locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta.

In plus, avand in vedere faptul ca legislatia in acest domeniu nu prevede in mod expres care sunt sanctiunile ocuparii abuzive, se impune clarificarea legislativa a unor astfel de situatii, cu atat mai mult cu cat la nivelul oricarui municipiu, tarifele la chirie se apropie de valoarea practicata pe piata imobiliara si reprezinta o parte importanta a veniturilor la bugetul local.

Vezi aici documentul integral al proiectului de lege adoptat de Senat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2011


Votati articolul "Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil sef - subordonare si Organigrama ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca este corect sau nu
1. - ca un contabil sef sa aibe in subordine si compartimentul achizitii publice ?
2. - ca in Organigrama institutiei sa se treaca o asemenea subordonare ?
3. - exista sau nu o stare de incompatibilitate in ceea ce priveste
o asemenea subordonare ? Ce legislatie /prevederi legale prevad acest lucru ?

Raspuns: Departamentul de contabilitate nu poate avea in subordine departamentul de achizitii publice. Acesta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • 31 martie - termen de plata pentru impozitele si taxele locale

    • Vineri - 31 martie 2017 - este primul termen pentru plata impozitelor si taxelor locale, respectiv impozitul si taxa pe cladiri, impozitul si taxa pe teren si impozitul pe mijloacele de transport. In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, atat persoanele fizice cat si persoanele juridice care au obligatii de plata trebuie sa achite impozitul in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie, inclusiv. Impozitele pe teren si mijloacele d...» citeste mai departe aici

  • Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice. Cum va proceda corect un nerezident?

    • Pentru a nu incalca legea in ce priveste stabilirea rezidentei fiscale, exista mai multe etape obligatorii pe care va trebui sa le parcurgeti. In raspunsul de mai jos, analiza ofera in mod detaliat procedura in vigoare si pasii pe care trebuie sa ii urmati. Astfel, in analiza de mai jos, pornim de la urmatoarea situatie: "Administratorul societatii, cetatean strain si nerezident pana in data de 30.09.2016, se inregistreaza incepand cu 01.10.2016 cu drept de rezidenta pe teritor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X