Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private

modificare legea proprietatii privateevacuare abuziviregim juridic proprietateproprietate privataocupare abuziva
Modificarile aduse legii proprietatii private au fost aprobate de Senat si au fost trimise catre Biroul Permanent al Camerei Deputatilor. Proiectul de lege a fost constituit pentru completarea art. 5 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia si aduce o serie de modificari in ceea ce priveste ocuparea abuziva a fondului imobiliar.

Expunerea de motive sustine punctual fiecare modificare adusa de initiatorii acestui proiect de lege si aminteste ca autoritatea publica locala a intampinat recent mai multe cazuri de ocupare abuziva a fondului imobiliar, aflat fie in proprietatea privata a statului si administrarea consiliului local, fie in proprietatea privata a municipalitatii. In consecinta, proiectul are ca obiectiv limitarea acestor situatii de ocupare abuziva, fenomen considerat ca fiind prejudicios pentru bugetul local.

Astfel, etapa dintai in intocmirea modificarilor consta in definirea celor trei situatii de ocupare abuziva pentru a nu permite ulterioare interpretari ale legii. Una dintre modificari implica introducerea la articolul (5) z unui nou alineat (4) care prevede ca prin ocupare abuziva se intelege situatia in care o persoana fizica sau juridica ocupa, fara niciun titlu (contract de inchiriere sau asociere valabil incheiat o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta), sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu o alta destinatie decat aceea de locuinta in temeiul unui titlu valabil, insa acesta a expirat, iar autoritatea publica locala a decis neprelungirea acestuia, sau situatia in care persoana fizica ori juridica utilizeaza locuinta sau spatiul cu alta destinatie decat cea stabilita in contract de subinchiriere/cesiune incheiat cu titularul initial, fara ca autoritatea publica locala sa isi fi exprimat acordul in acest sens.

Consecintele unor astfel de situatii au condus la imposibilitatea autoritatii publice locale de a gestiona in mod eficient fondul imobiliar, in conditiile in care, in actualele reglementari legislative, evacuarea unei persoane fizice sau juridice care ocupa abuziv o locuinta sau un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu este posibila decat pe calea unei actiuni formulata in fata instantelor judecatoresti.

Pont: Modificarile efectuate si cuprinse in forma adoptata de Senat pot fi consultate AICI.

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii




O astfel de solutie impiedica autoritatea publica de a administra si valorifica pentru o perioada de timp resursele pe care le presupune utilizarea eficienta a fondului imobiliar de stat, respectiv imposibilitatea de a le colecta la bugetul local venituri cu titlu de chirie.

Actuala forma a legii nr. 213/1998 stabileste etapele pe care trebuie sa le parcurga autoritatile locale pentru deblocarea acestor situatii de ocupare abuziva. Primul pas este intocmirea unei fise de ocupare abuziva la tarifele stabilite de catre autoritatea oublica locala prin acte administrative normative si, pe cale de consecinta promovarea de actiuni in fata instantelor judecatoresti pentru evacuarea abuzivului si pentru recuperarea debitelor rezultate din ocuparea abuziva. De cele mai multe ori, actiunile in evacuare se finalizeaza, prinhotarare irevocabila, in cel mai fericit caz, dupa 2-3 ani, insa pretentiile financiare rezultate din ocuparea abuziva sunt imposibil de recuperat pe motivul ca persoana fizica sau juridica abuziva se afla in incapacitate de plata. In acest fel, bugetul local este prejudiciat pe parcursul a 2-3 ani de incasarea unor venituri bugetare cu titlu de despagubiri, rezultate din ocuparea abuziva a fondului imobiliar de stat aflat in proprietatea privata a statului sau a municipalitatii.

Un alt argument al necesitatii modificarii actualei legi privind proprietatea publica si regimul acesteia este legat de respingerea de catre instantele judecatoresti in mod repetat a solicitarilor autoritatilor publice locale pe calea ordonantei presedintiale, de evacuare neconditionata in regim de urgenta a abuzivilor. Instantele judecatoresti au considerat ca evacuarea este inadmisibila pe calea ordonantei presedintiale, o solutie de admitere a unei astfel de cereri presupunand analizarea fondului cererii, ceea ce contravine disp. art. 581 C. pr. Civ. - aceasta pe de-o part,e, iar pe de alta parte, s-a statuat ca o astfel de masura nu ar avea caracter vremelnic - in sensul normelor procesuale mentionate - ci unul permanent.

In aceste conditii, apreciem ca se impune ca autoritatilor publice locale sa le fie conferita prerogativa de a dispune, pe baza unor regulamente riguros stabilite si adoptate de catre autoritatea deliberativa, ca evacuarea abuzivilor sa se faca in baza dispozitiei emise de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale, pentru fiecare locuinta sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta.

In plus, avand in vedere faptul ca legislatia in acest domeniu nu prevede in mod expres care sunt sanctiunile ocuparii abuzive, se impune clarificarea legislativa a unor astfel de situatii, cu atat mai mult cu cat la nivelul oricarui municipiu, tarifele la chirie se apropie de valoarea practicata pe piata imobiliara si reprezinta o parte importanta a veniturilor la bugetul local.

Vezi aici documentul integral al proiectului de lege adoptat de Senat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2011


Votati articolul "Senatul a aprobat modificarea legii proprietatii private":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Compensare amenzi si penalitati

Intrebare: Buna ziua

Va contactez pentru urmatoarea speta:

Ministerul Finantelor blocheaza contul unei societati pe motivul neplatii in anul 2007 a doua amenzi de circulatie. Ignorand faptul ca instiintarea pentru blocarea contului bancar a sosit cu 2 saptamani intarziere fata de ziua cand afost blocat contul, am depus la registratura documentele care atestau plata la timp a celor 2 amenzi de circulatie care nu depaseau 2000 RON.

Amenda + penalitatile pretinse de MF sunt in suma de 11000RON.

Deoarece cu toate actele doveditoare, la care s-au adaugat pe parcurs si toate declaratiile din 2006 pana in prezent, nu au reusit in decurs de 3 saptaamni sa deblocheze contul si sa ne lasa sa ne platim furnizorii , azi au gasit solutia:

MF sugereaza sa platim cei 11000 RON pentru care s-a facut blocarea contului urmand ca societatea sa-i recupereze pe parcurs din impozitele si taxele datorate catre stat .


Intrebarea la care va rog sa ma ajutati este:


Se pot compensa amenzile si penalitatile cu impozitele si TVA-ul lunar platite de societate?

Daca da, este corect sa plateasca societatea acesti bani in avans, in condittile in care s-au prezentat toate actele doveditoare cum ca aceste amenzi au fost platite la timo iar eroarea provine din sistemul Ministerului Finantelor?


Sugerati ca ar fi corect sa le trimit o adresa prin care sa le semnalez nemultumirea si ce a atras actiunea lor asupra activitatii societatii prin blocare contului bancar?

Multumesc


Raspuns: -... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Unde platiti daca aplicati Split TVA de la 1 octombrie?

    • In ce priveste sistemul de split TVA, trebuie retinut, inainte de toate, ca daca nu ati aplicat de la 1 octombrie, pentru acest sistem se poate opta si in lunile noiembrie si inclusiv decembrie. Vazut de catre unii specialisti ca o suprasecurizare a sistemului actual de plata a TVA, mecanismul face ca banii aflati in conturile de TVA sa nu mai poata fi folositi circa 55 de zile ca in prezent, ci doar 7 zile..  ATENTIE! Nu aplica acest sistem persoanele fizice impoza...» citeste mai departe aici

  • Split TVA va bloca Inspectia Fiscala: Este o lovitura data Inspectiei Fiscale, spune Sindicatul Finantistilor

    • Sistemul de Split TVA reprezinta "inca o lovitura data Inspectiei Fiscala", precizeaza Dan Bucur, presedintele Sindicatul Finantistilor din Administratia Fiscala. "Solutionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA (restituiri de TVA) se va face de catre structurile de inspectie fiscala.  Cred ca facto...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Obligatia de raportare pentru firmele care fac parte din grupuri international. Country by country report

    • Pe plan european si mondial se incearca din ce in ce mai mult ca firmele sa fie obligate sa declare profitul si sa plateasca impozitul pe profit in jurisdictia unde el este realizat. In ultima vreme a aparut o intreaga legislatie in acest sens, iar organismele specializate din majoritatea tarilor lumii intaresc cooperarea in vederea realizarii obiectivului anterior mentionat. Ca parte a Uniunii Europene, tara noastra are obligatia de a transpune la ...» citeste mai departe aici

  • Creditarea contului de TVA. Informare MFP

    • Ministerul de Finante a oferit, in cadrul unui nou material informativ, o serie de precizari privind creditarea contului de TVA in cadrul mecanismului de plata defalcata a TVA: 1. TVA incasata, aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, inclusiv taxa aferenta avansurilor: - sume din alte conturi de TVA ale clientilor platitori de TVA   - sume din contul curent al clientilor neplatitori de TVA 2. Transferuri de sume din contul curent a...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei 311. Ce se declara la pozitia 2 din D311?

    • Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a a formularului (311) – "Coloana "Baza impozabila" - se completeaza cu baza de impozitare, exclusiv taxa, aferenta tuturor achiziţiilor de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, in conditiile legii, efectuate dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) -e) sau h) din Codul fiscal si a caror exigibilitate intervi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".