email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CECCAR reclama un abuz politic! Se urmareste nationalizarea patrimoniului membrilor institutiei

CECCAR reclama un abuz politic! Se urmareste nationalizarea patrimoniului membrilor institutiei
ceccarfinanteprofesia contabila

CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania) reclama noi amendamente, depuse sub protectia anonimatului, care propun modificari ce pot avea un caracter abuziv si neconstitutional, reiese dintr-un comunicat de presa al institutiei.ย 

CECCAR atrate atentia asupra faptului ca i๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐˜ฬฆ๐—ฎ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ณ๐—ฒ๐˜€๐—ถ๐—ฒ๐—ถ ๐—ฐ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—ฏ๐—ถ๐—น๐—ฒ, o profesie liberala, este ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐—ถ๐—ป๐˜ฬฆ๐—ฎ๐˜๐—ฎฬ†, solicitand public ๐—ฎ๐˜‚๐˜๐—ผ๐—ฟ๐—ถ๐˜๐—ฎฬ†๐˜ฬฆ๐—ถ๐—น๐—ผ๐—ฟ ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—ฝ๐—ฒ๐˜๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฒ sa ia masurile necesare pentru ๐—ผ๐—ฝ๐—ฟ๐—ถ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ acestuia ๐—ฎ๐—ฏ๐˜‚๐˜‡.ย  "Se urmareste ๐—ป๐—ฎ๐˜ฬฆ๐—ถ๐—ผ๐—ป๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜‡๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ ๐—ฝ๐—ฎ๐˜๐—ฟ๐—ถ๐—บ๐—ผ๐—ป๐—ถ๐˜‚๐—น๐˜‚๐—ถ membrilor CECCAR prin preluarea controlului acestuia de catre stat, printr-o autoritate din domeniul finantelor publice.", precizeaza institutia.ย 

Iata comunicatul CECCAR mai jos:ย 

"CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA (CECCAR), in conformitate cu prevederile OG nr. 65/1994, este o persoana juridica romana de utilitate publica si autonoma, cu sediul in Bucuresti, din care fac parte expertii contabili si contabilii autorizati.ย 

Organizatia profesionala fara scop patrimonial si apolitica CECCAR prezinta urmatorul COMUNICATย 

Referitor la aparitia informatiilor in mass-media, in data de 30.03.2022, cu privire la โ€žSpolierea Patrimoniului CECCAR โ€“ 45 milioane de euro โ€“ miza unui abuz fara precedentโ€.

CECCAR este o organizatie supusa normelor generale de functionare privind persoanele juridice de drept privat.

Cu toate acestea, fara o consultare reala cu cei care practica aceasta profesie, cu o rapiditate greu de inteles, este reactivata si deturnata de la scopul initial o initiativaย  legislativa, un proiect care โ€ža zacut in adormireโ€ aproape 4 ani la Comisia pentru buget, finante. Precizam ca forma initiala a proiectului de lege continea strict articole in concordanta cu necesitatile profesiei, pentru a servi mai bine interesul public.ย  ย 

Noile amendamente, depuse sub protectia anonimatului, propun modificari ce pot avea un caracter abuziv si neconstitutional.ย 

In principal, acestea vizeaza:ย 

PIERDEREA INDEPENDENTEI EXPERTULUI CONTABIL JUDICIAR
Restrangerea nejustificata, printr-o masura pur administrativa, a activitatilor pe care expertii contabili le pot desfasura din anul 1994 (anul reinfiintarii corpului profesional) in materie de expertiza contabila judiciara, fara a exista o modificare la nivelul competentelor necesare.ย 

Are loc introducerea in lege a unei modificari care afecteaza competenta expertului contabil de a face expertize privind latura fiscala. Instantele au clarificat acest aspect, in 2019 fiind data Hotararea 6457 a ICCJ prin care se atesta capacitatea expertului contabil judiciar de a efectua expertize contabile inclusiv cu componenta fiscala.ย 

Efectul propunerii legislative ar avea un impact major asupra sistemului judiciar, prin pierderea independentei expertului contabil judiciar, mai ales in cazul dosarelor in care sunt parte institutii din sistemul finantelor publice si structurile din subordine.ย 

Daca maine ar intra in vigoare acest proiect de lege, multe dintre expertizele aflate pe rol decad ca probe. Cu siguranta acest lucru poate avantaja pe unii. Poate conduce la situatii in care decaderea probei in anumite dosare sa rezolve intr-un anumit fel cauza respectiva.ย  Sunt expertize in dosare aflate la politie, DIICOT, parchete, iar reluarea expertizei poate conduce la prescrierea faptelor.
INSTITUIREA UNUI SISTEM DE SUPRAVEGHERE PUBLICA DISPROPORTIONAT SI INCALCAREA PRINCIPIULUI CONSTITUTIONAL AL NERETROACTIVITATII LEGIIย 

In fapt, este un sistem de control etatist asupra activitatilor desfasurate de catre expertii contabili, inclusiv in domeniul expertizelor contabile judiciare, asupra patrimoniului actual al profesiei contabile si asupra gestiunii fluxurilor financiare semnificative ale organismului profesional.ย 

Profesia contabila trebuie sa isi pastreze statutul de profesie independenta, ca toate celelalte profesii liberale.ย 

Incercarea de a institui prin lege un mecanism de interventie a statului, chiar si pe o perioada limitata, in gestiunea unui patrimoniu PRIVAT si activitatea profesionala a unei profesii liberale, care ar trebui, teoretic, sa continue sa fie exercitata in mod independent, va avea implicatii majore asupra statutului real al profesiei contabile de profesie liberala.ย 

Vor fi implicatii majore asupra sistemului judiciar, unde reprezentanti ai diferitelor profesii liberale sunt implicati ca experti judiciari. Practic, acest mecanism, daca ar fi promovat la rang de reglementare, va ANULA definitiv statutul de profesie liberala in Romania, permitand puterii executive a statului sa intervina in preluarea abuziva a guvernantei organismelor profesionale si a gestionarii patrimoniilor PRIVATE ale acestora.ย 

Acest mecanism plaseaza activitatea profesionala intr-o relatie de subordonare etatizata, de plano incompatibila inter alia cu exigenta impartialitatii cerute liber-profesionistilor, mai ales daca acestia sunt implicati in expertize judiciare.ย 
Sistemul de supraveghere urmeaza a fi implementat prin intermediul unei autoritati aflate in subordinea Ministerului Finantelor.

Practic, se preia controlul direct prin inlocuirea cu un administrator din partea unei autoritati publice a peste 200 de mandate aferente structurilor de conducere locala si centrala, democratic alese prin votul membrilor CECCAR.

Aceste fapte induc un abuz de putere din partea autoritatii statului, prin aplicarea unui mecanism neconstitutional prin care pot inceta abuziv raporturi sau situatii juridice nascute sub vechea reglementare. Mai ales daca nu si-au produs in intregime efectele pana la data intrarii in vigoare a noii reglementari, incalcand prevederile art. 15 alin. (2) din legea fundamentala privind principiul constitutional al neretroactivitatii legii.

DIVIZAREA PATRIMONIULUI CECCAR SI PIERDEREA DREPTULUI LA PROPRIETATE PRIVATAย 

Amendamentele aduse proiectului de lege vizeaza si reorganizarea teritoriala prin filiale cu personalitate juridica, concomitent cu impunerea abuziva de catre stat a divizarii patrimoniului PRIVAT detinut de CECCAR, contrar vointei proprietarilor patrimoniului โ€“ membrii CECCAR. Totodata, se impune si regula dupa care se divizeaza patrimoniul, regula care nu are nicio legatura cu modul in care acesta a fost acumulat.ย 

Aceasta modificare afecteaza un drept constitutional al membrilor CECCAR โ€“ dreptul la proprietate privata.

SECHESTRAREA PATRIMONIULUI CECCAR

Se vizeaza, totodata, sechestrarea patrimoniului CECCAR, prin preluarea abuziva a administrarii acestuia, prin numirea unui administrator de catre stat care sa inlocuiasca mandatele detinute de membrii forurilor de conducere, alesi in mod democratic de catre membrii CECCAR.

Astfel, proprietarii de drept sunt lipsiti de libertatea de a dispune de propriul patrimoniu dupa regulile stabilite de catre acestia, puse in practica de reprezentantii legal desemnati de acestia. Consideram ca aceasta este practic o nationalizare disimulata si aceasta modificare afecteaza un drept constitutional al membrilor CECCAR โ€“ dreptul la proprietate privata.

Amendamentele propuse aduc grave prejudicii materiale si morale membrilor CECCAR โ€“ proprietarii de drept ai patrimoniului, implicit organismului profesional.

Patrimoniul CECCAR a fost constituit exclusiv din contributiile membrilor si exclusiv in scopul desfasurarii activitatii pentru buna gestionare a profesiei contabile. In consecinta, administrarea acestuia este atributul exclusiv al membrilor, prin structurile de conducere pe care acestia le desemneaza in mod democratic, prin vot. De altfel, dreptul la proprietate privata este un drept garantat de Constitutia Romaniei.

Acest demers de a prezenta public pozitia oficiala a CECCAR fata de modul in care se realizeaza modificari ale legii care vizeaza organizarea si functionarea profesiilor de expert contabil si contabil autorizat este unul APOLITIC.

CECCAR este membru a doua organizatii reprezentative din domeniul contabilitatii: IFAC (International Federation of Accountants) โ€“ la nivel global -si Accountancy Europe โ€“ la nivel european. Mentionam, totodata, ca mandatul de presedinte al Accountancy Europe pentru doi ani (2019 si 2020) a apartinut unui expert contabil sustinut de CECCAR.

In 2021, CECCAR a implinit 100 de ani de infiintarea sa, prin Decret Regal, la 13 iulie 1921."


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ceccarfinanteprofesia contabila


Data aparitiei: 04 Aprilie 2022

Votati articolul "CECCAR reclama un abuz politic! Se urmareste nationalizarea patrimoniului membrilor institutiei":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X