email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 30 din 19 iulie 2006

ORDONANTA nr. 30 din 19 iulie 2006 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romāniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European

Īn temeiul art. 108 din Constitutia Romāniei, republicata, si al art. 1 pct. VII.2 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romāniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romāniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European, publicata īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 646 din 21 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 260/2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1

Prezenta ordonanta de urgenta stabileste conditiile īn care cetatenii Uniunii Europene si ai statelor membre ale Spatiului Economic European si membrii acestora de familie īsi pot exercita dreptul la libera circulatie, de rezidenta si de rezidenta permanenta pe teritoriul Romāniei, precum si limitele exercitarii acestor drepturi din motive de ordine publica, securitate nationala sau sanatate publica."

2.La articolul 2 alineatul (1), punctele 4, 5 si 6 vor avea urmatorul cuprins:

"4. drept de rezidenta - dreptul cetateanului Uniunii Europene de a ramāne si de a locui pe teritoriul Romāniei, īn conditiile legii;

5. rezident - cetatean al Uniunii Europene sau membrul de familie al acestuia care īsi exercita dreptul la libera circulatie si rezidenta pe teritoriul Romāniei, īn conditiile legii;

6. persoana aflata īn īntretinere - orice alt membru de familie, indiferent de cetatenie, care nu se īncadreaza īn definitia prevazuta la pct. 3 si care, īn tara de origine ori de provenienta, se afla īn īntretinerea sau gospodareste īmpreuna cu cetateanul Uniunii Europene ori se afla īn situatia īn care, din motive medicale grave, este necesara asistenta personala a acestuia;"

3.La articolul 2 alineatul (1), dupa punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu urmatorul cuprins:

"7. partener - persoana care convietuieste cu cetateanul Uniunii Europene, daca parteneriatul este īnregistrat conform legii din statul membru de origine ori de provenienta sau, īn cazul īn care parteneriatul nu este īnregistrat, relatia de convietuire poate fi dovedita."

4.La articolul 3, partea introductiva si litera e) vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 3

Cetatenii Uniunii Europene, precum si membrii familiilor lor, care īsi exercita dreptul la libera circulatie si rezidenta pe teritoriul Romāniei, beneficiaza de drepturile si libertatile recunoscute prin Tratatul privind Uniunea Europeana, cum ar fi:

.........................................................................

e) au acces neīngradit pe piata fortei de munca din Romānia, sub rezerva aplicarii masurilor tranzitorii prevazute īn Tratatul de aderare a Romāniei la Uniunea Europeana, precum si la desfasurarea altor activitati de natura economica, īn conditiile legii aplicabile cetatenilor romāni;"

5.La articolul 3 se introduc doua noi alineate, alineatele (2) si (3), cu urmatorul cuprins:

"(2) Persoanele aflate īn īntretinere, precum si partenerul beneficiaza de drepturile membrilor de familie ai cetateanului Uniunii Europene privind intrarea si rezidenta pe teritoriul Romāniei, īn conditiile stabilite de prezenta ordonanta de urgenta.

(3) Exercitarea unui drept sau īndeplinirea unei formalitati administrative de catre cetatenii Uniunii Europene ori de catre membrii lor de familie nu este conditionata de posesia unui document eliberat de autoritatile romāne īn conditiile prezentei ordonante de urgenta, daca, prin orice alt mijloc de proba, persoana interesata dovedeste ca este beneficiara a acelui drept."

6.Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:

"Intrarea, rezidenta si iesirea pe/de pe teritoriul Romāniei a cetatenilor Uniunii Europene, precum si a membrilor familiilor lor"

7.Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 5

(1) Intrarea cetatenilor Uniunii Europene pe teritoriul Romāniei este permisa prin toate punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului de persoane, cu conditia prezentarii documentului national de identitate, a pasaportului sau a unui document eliberat īn conditiile prezentei ordonante de urgenta pentru cetatenii Uniunii Europene, valabil, fara a se aplica stampila de intrare de catre organele politiei de frontiera īn oricare dintre aceste documente.

(2) Membrii de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene pot intra pe teritoriul Romāniei īn baza unui pasaport valabil si a vizei de intrare, cu exceptia cazurilor īn care obligativitatea obtinerii vizei este desfiintata īn conditiile legii.

(3) Misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romāniei acorda persoanelor prevazute la alin. (2) viza de intrare pe teritoriul Romāniei. Conditiile pentru eliberarea vizei se stabilesc prin norme metodologice.

(4) Membrul de familie care nu este cetatean al Uniunii Europene, dar care este īn posesia unui document valabil, care atesta rezidenta pe teritoriul unui alt stat membru īn calitate de membru de familie al unui cetatean al Uniunii Europene, este scutit de la obligativitatea obtinerii unei vize. Organele politiei de frontiera nu aplica stampila de intrare sau de iesire īn pasaportul persoanelor din aceasta categorie."

8.Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 6

(1) Cetatenilor Uniunii Europene, precum si membrilor familiilor lor li se refuza intrarea pe teritoriul statului romān numai īn urmatoarele situatii:

a) daca nu prezinta documentele corespunzatoare prevazute la art. 5 si nu fac dovada, prin orice alt mijloc, ca beneficiaza de dreptul la libera circulatie si rezidenta pe teritoriul Romāniei;

b) daca au fost declarati indezirabili, īn conditiile legii, sau daca īmpotriva acestora a fost dispusa masura interzicerii intrarii pe teritoriul Romāniei īn conditiile prezentei ordonante de urgenta;

c) exista indicii temeinice ca persoana īn cauza constituie o amenintare reala si prezenta la ordinea publica, securitatea nationala sau sanatatea publica.

(2) Īn situatia prevazuta la alin. (1) lit. a), īnainte de comunicarea refuzului permiterii intrarii pe teritoriul Romāniei, persoanei i se acorda o perioada de timp pe care o considera necesara, īn care sa dovedeasca īndeplinirea conditiilor de intrare sau faptul ca beneficiaza de dreptul la libera circulatie si rezidenta pe teritoriul Romāniei. Organele politiei de frontiera acorda tot sprijinul necesar pentru clarificarea situatiei persoanei īn cauza, inclusiv prin eliberarea vizei de intrare, īn cazuri exceptionale, dupa analizarea situatiei persoanei īn cauza.

(3) Refuzul permiterii intrarii pe teritoriul Romāniei se comunica de catre organele politiei de frontiera de īndata, īn scris, īmpreuna cu motivele care au stat la baza dispunerii acestei masuri, indicāndu-se instanta competenta si termenul īn care masura poate fi atacata.

(4) Īmpotriva refuzului permiterii intrarii pe teritoriul Romāniei se poate face actiune la instanta de contencios administrativ īn a carei raza teritoriala se afla sediul organului emitent al actului administrativ contestat. Instanta solutioneaza de urgenta si cu precadere, pronuntāndu-se prin hotarāre. Cererea se judeca īn camera de consiliu, cu citarea partilor. Hotarārea instantei este definitiva si irevocabila.

(5) Introducerea actiunii īn contencios administrativ īmpotriva refuzului permiterii intrarii pe teritoriul Romāniei nu suspenda executarea masurii."

9.Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 7

Cetatenii Uniunii Europene, precum si membrii familiilor lor pot parasi teritoriul Romāniei pe baza prezentarii documentelor si cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor privind aplicarea stampilei de catre organele politiei de frontiera, prevazute la art. 5."

10.Litera a) a alineatului (1) al articolului 8 se abroga.

11.La articolul 8, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:

"(2) Refuzul permiterii iesirii de pe teritoriul Romāniei se comunica de catre organele politiei de frontiera īn conditiile prevazute la art. 6 alin. (3). Īmpotriva refuzului permiterii iesirii se poate face actiune la instanta de contencios administrativ competenta. Procedura prevazuta la art. 6 alin. (4) se aplica īn mod corespunzator."

12.Alineatul (3) al articolului 8 se abroga.

13.Titlul sectiunii a 3-a a capitolului II va avea urmatorul cuprins:

"Rezidenta pe teritoriul Romāniei a cetatenilor Uniunii Europene, precum si a membrilor familiilor lor"

14.Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 10

(1) Pe durata sederii īn Romānia, cetatenii Uniunii Europene sau, dupa caz, membrii familiilor lor sunt obligati sa declare la formatiunile teritoriale ale Autoritatii pentru straini, īn termen de 15 zile de la producerea evenimentului, urmatoarele:

a) orice modificare intervenita cu privire la nume, prenume si cetatenie;

b) īn cazul membrilor de familie care nu au cetatenia Uniunii Europene, orice schimbare relevanta cu privire la starea civila.

(2) Pierderea sau furtul documentelor īn baza carora se permite trecerea frontierei de stat a Romāniei, precum si a celor eliberate de autoritatile romāne īn baza prevederilor prezentei ordonante de urgenta vor fi declarate la organul de politie competent teritorial, īn termen de 48 de ore de la constatarea evenimentului."

15.Titlul capitolului III va avea urmatorul cuprins:

"Conditiile exercitarii dreptului de rezidenta pe teritoriul Romāniei de catre cetatenii Uniunii Europene, precum si de membrii familiilor lor"

16.Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 12

(1) Cetatenii Uniunii Europene, care intra pe teritoriul Romāniei, beneficiaza de drept de rezidenta pentru o perioada de pāna la 3 luni de la data intrarii īn tara, fara īndeplinirea vreunei conditii suplimentare.

(2) Membrii de familie ai cetatenilor Uniunii Europene, indiferent de cetatenie, care īi īnsotesc sau li se alatura ulterior beneficiaza de prevederile alin. (1).

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de drept de rezidenta pe teritoriul Romāniei pentru o perioada mai mare de 3 luni īn conditiile prevazute la sectiunea a 2-a a prezentului capitol.

(4) Persoanele prevazute la alin. (1) si (2) pot beneficia de drept de rezidenta permanenta pe teritoriul Romāniei īn conditiile prevazute la sectiunea a 3-a a prezentului capitol."

17.Titlul sectiunii a 2-a a capitolului III va avea urmatorul cuprins:

"Dreptul de rezidenta pentru o perioada de peste 3 luni"

18.La articolul 13, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:

"(1) Cetatenii Uniunii Europene aflati īn una dintre urmatoarele situatii au dreptul de rezidenta īn Romānia pentru o perioada mai mare de 3 luni:

a) desfasoara pe teritoriul Romāniei activitati dependente sau activitati independente, īn conditiile legii;

b) detin mijloace de īntretinere pentru ei si membrii lor de familie, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia, si asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul asigurarilor sociale de sanatate din Romānia;

c) sunt īnscrisi la o institutie din Romānia, acreditata īn conditiile legii, avānd ca obiect principal de activitate desfasurarea de activitati de īnvatamānt sau de perfectionare a pregatirii profesionale, au asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul asigurarilor sociale de sanatate din Romānia si asigura autoritatile competente, printr-o declaratie pe propria raspundere sau prin orice alt mijloc, ca detin mijloace de īntretinere pentru ei si membrii lor de familie, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia;

d) sunt membri de familie ai unui cetatean al Uniunii Europene care īndeplineste una dintre conditiile prevazute la lit. a), b) sau c).

....................................................................

(4) Rezidentul care a avut un contract de munca cu o durata determinata mai mica de un an sau care s-a aflat īn situatia prevazuta la alin. (1) lit. a) pentru o perioada de cel mult 12 luni si ulterior a devenit somer, īn conditiile legii, beneficiaza de dreptul de rezidenta pentru o perioada de 6 luni de la data obtinerii acestei calitati."

19.Dupa alineatul (1) al articolului 13 se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:

"(11) Membrii de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene pot beneficia de dreptul de rezidenta pentru o perioada de peste 3 luni daca īnsotesc sau se alatura ulterior cetateanului Uniunii Europene care īndeplineste una dintre conditiile prevazute la alin. (1) lit. a)-c)."

20.Dupa alineatul (6) al articolului 13 se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:

"(7) Prin exceptie de la alin. (1) lit. d) si alin. (11), numai sotul/sotia, partenerul si copiii aflati īn īntretinere vor avea drept de rezidenta ca membri de familie ai unui cetatean al Uniunii Europene care a dobāndit acest drept ca urmare a īndeplinirii conditiei prevazute de alin. (1) lit. c)."

21.Articolul 14 se abroga.

22.Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 15

Īn vederea luarii īn evidenta si eliberarii certificatului de īnregistrare, cetatenii Uniunii Europene aflati īn situatiile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a), b) si c) vor depune la sediul formatiunii teritoriale competente a Autoritatii pentru straini, īn termen de 90 de zile de la data intrarii pe teritoriul Romāniei, o cerere īnsotita de documentul national de identitate sau pasaportul, valabile, precum si de urmatoarele documente, dupa caz:

a) copie legalizata a contractului de munca sau o adeverinta eliberata de angajator, vizata īn conditiile legii, ori autorizatia pentru desfasurarea de activitati independente, eliberata conform legii, īn cazul īn care solicita īnregistrarea pentru scopurile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a);

b) dovada ca detin mijloace de īntretinere pentru ei si, dupa caz, pentru membrii lor de familie, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia, si ca au asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romānia, īn situatia īn care solicita īnregistrarea īn cazul prevazut la art. 13 alin. (1) lit. b);

c) dovada ca sunt īnscrisi la o institutie de īnvatamānt acreditata, dovada ca au asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul national de asigurari sociale de sanatate din Romānia si declaratia pe propria raspundere sau alta dovada ca detin mijloace de īntretinere pentru ei si, dupa caz, pentru membrii lor de familie, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia, īn cazul īn care solicita īnregistrarea pentru scopul prevazut la art. 13 alin. (1) lit. c)."

23.Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 16

(1) Īn vederea luarii īn evidenta si eliberarii certificatului de īnregistrare, cetatenii Uniunii Europene prevazuti la art. 13 alin. (1) lit. d) trebuie sa depuna la sediul formatiunii teritoriale competente a Autoritatii pentru straini, īn termen de 90 de zile de la data intrarii pe teritoriul Romāniei, o cerere īnsotita de documentul national de identitate sau pasaportul, valabile, precum si de urmatoarele documente:

a) actul de stare civila care atesta casatoria sau, dupa caz, documente care atesta legatura de rudenie cu rezidentul;

b) certificatul de īnregistrare al cetateanului Uniunii Europene caruia i se alatura, daca cetateanul Uniunii Europene a fost luat īn evidenta anterior.

(2) Cetateanul Uniunii Europene aflat īn una dintre situatiile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si c), caruia i se alatura membrii de familie prevazuti la alin. (1), este obligat sa faca dovada ca detine mijloace de īntretinere pentru acestia, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia, si asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul asigurarilor sociale de sanatate din Romānia.

(3) Procedura stabilita la alin. (1) si (2) se aplica persoanelor aflate īn īntretinere si partenerului, cetateni ai Uniunii Europene, situatie īn care acestia vor prezenta documente eliberate de autoritatea competenta din statul membru de origine sau de provenienta, care sa ateste aceste calitati, precum si documentul prevazut la alin. (1) lit. b)."

24.Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 17

(1) Īn baza documentelor depuse de persoanele prevazute la art. 15 si 16, organele competente elibereaza acestora certificatele de īnregistrare īn ziua depunerii cererii.

(2) Īn cazul īn care, pe baza documentelor depuse de persoanele prevazute la art. 15 si 16, organele competente constata ca nu sunt īntrunite conditiile prevazute la art. 13 alin. (1), solicita persoanelor ca, īntr-un termen considerat necesar de acestea, dar nu mai mare de 30 de zile, sa prezinte eventualele documente care mai sunt necesare īn vederea solutionarii cererii. Daca dupa termenul stabilit se constata, īn continuare, ca nu sunt īndeplinite conditiile, organele competente comunica īn scris refuzul eliberarii certificatului de īnregistrare, precum si motivele care au stat la baza acestei decizii, indicāndu-se instanta competenta si termenul īn care masura poate fi atacata.

(3) Īmpotriva refuzului eliberarii certificatului de īnregistrare se poate face actiune la instanta de contencios administrativ competenta."

25.Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 18

(1) Dreptul de rezidenta al membrilor de familie care au cetatenia Uniunii Europene este valabil pe toata perioada pentru care cetateanul Uniunii Europene ai carui membri de familie sunt are drept de rezidenta, precum si, pāna la īmplinirea termenului la care pot beneficia de rezidenta permanenta, īn oricare dintre urmatoarele situatii:

a) cānd cetateanul Uniunii Europene paraseste Romānia sau a decedat;

b) īn cazul sotilor, cānd se desface sau se anuleaza casatoria;

c) īn cazul partenerilor, cānd se desface sau se anuleaza parteneriatul īnregistrat.

(2) Īn situatiile prevazute la alin. (1), dobāndirea ulterioara a dreptului de rezidenta permanenta, īn conditiile prevazute īn cadrul sectiunii a 3-a din prezentul capitol, este conditionata de continuarea sederii pe teritoriul Romāniei a persoanelor prevazute la art. 16, īn oricare dintre situatiile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a)-d).

(3) Īn situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) dreptul de rezidenta al copiilor ori parintelui īn īngrijirea caruia acestia se afla ramāne valabil pāna la terminarea studiilor, cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative:

a) copiii locuiesc īn Romānia;

b) copiii sunt īnscrisi la o institutie de īnvatamānt din Romānia."

26.Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 19

(1) Īn vederea luarii īn evidenta si eliberarii cartii de rezidenta, membrii de familie prevazuti la art. 13 alin. (11) trebuie sa depuna la sediul formatiunii teritoriale competente a Autoritatii pentru straini, īn termen de 90 de zile de la data intrarii pe teritoriul Romāniei, o cerere īnsotita de urmatoarele documente:

a) pasaport valabil;

b) actul de stare civila care atesta existenta casatoriei sau, dupa caz, documentul care atesta legatura de rudenie cu cetateanul Uniunii Europene, īnsotit de traducerea legalizata, īn cazul īn care nu a fost emis de autoritatile unui stat membru;

c) certificatul de īnregistrare al cetateanului Uniunii Europene caruia i se alatura, daca cetateanul Uniunii Europene a fost luat īn evidenta anterior.

(2) Cetateanul Uniunii Europene aflat īn una dintre situatiile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si c), caruia i se alatura membrii de familie prevazuti la alin. (1), este obligat sa faca dovada ca detine mijloace de īntretinere pentru acestia, de regula cel putin la nivelul venitului minim garantat īn Romānia, si asigurare de sanatate recunoscuta īn sistemul asigurarilor sociale de sanatate din Romānia.

(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica īn mod corespunzator persoanelor aflate īn īntretinere si partenerului, care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene, situatie īn care vor prezenta documente eliberate de autoritatea competenta din statul membru de origine sau de provenienta, care sa ateste aceste calitati, precum si documentele prevazute la alin. (1) lit. a) si c).

(4) La depunerea cererii prevazute la alin. (1) organele competente elibereaza solicitantului o adeverinta care face dovada dreptului de rezidenta pāna la eliberarea cartii de rezidenta. Cartea de rezidenta va fi eliberata īn cel mult 90 de zile de la depunerea cererii.

(5) Īn termenul prevazut la alin. (4) organele competente efectueaza toate verificarile necesare pentru constatarea īndeplinirii conditiilor pentru emiterea cartii de rezidenta, inclusiv, dupa caz, cele referitoare la elementele pe baza carora se poate stabili faptul ca este o casatorie de convenienta, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor īn Romānia, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6) Daca, pe baza verificarilor prevazute la alin. (5), organele competente care au primit cererea constata ca sunt īndeplinite conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, elibereaza solicitantului "cartea de rezidenta pentru membrul de familie al unui cetatean al Uniunii Europene", īn termenul prevazut la alin. (4).

(7) Īn cazul īn care se constata ca nu sunt īndeplinite conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, organele competente comunica īn scris refuzul eliberarii cartii de rezidenta, motivele care au stat la baza acestei decizii, indicāndu-se instanta competenta si termenul īn care masura poate fi atacata.

(8) Īmpotriva refuzului eliberarii cartii de rezidenta se poate face actiune la instanta de contencios administrativ competenta."

27.La articolul 20, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

"(1) Valabilitatea cartii de rezidenta prevazuta la art. 19 alin. (4) este de pāna la 5 ani de la data emiterii, dar nu mai mare decāt perioada de rezidenta a cetateanului Uniunii Europene al carui membru de familie este."

28.La articolul 20, partea introductiva si litera b) ale alineatului (2) vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Cartea de rezidenta prevazuta la art. 19 alin. (4) īsi pierde valabilitatea īn cazul absentei temporare de pe teritoriul Romāniei a titularului pentru mai mult de 6 luni īn decurs de un an, cu urmatoarele exceptii:

............................................................................

b) absenta de pe teritoriul Romāniei pentru motive īntemeiate, precum starea de graviditate si de nastere, boala grava, participarea la programe de īnvatamānt sau pregatire profesionala ori mutarea īn interes de serviciu īntr-un alt stat membru sau o tara terta, pentru o perioada de maximum 12 luni consecutive."

29.Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 21

(1) Dreptul de rezidenta al membrilor de familie care nu au cetatenia Uniunii Europene este valabil pe toata perioada pentru care cetateanul Uniunii Europene, ai carui membri de familie sunt, are rezidenta īn Romānia, precum si, pāna la īmplinirea termenului la care pot beneficia de rezidenta permanenta, īn urmatoarele situatii:

a) īn cazul īn care cetateanul Uniunii Europene al carui membru de familie este a decedat, daca membrul de familie a avut o rezidenta de cel putin un an īn aceasta calitate;

b) īn cazul sotilor, daca se desface sau se anuleaza casatoria īn oricare dintre urmatoarele conditii:

(i) de la īncheierea casatoriei si pāna la sesizarea instantei de judecata competente pentru desfacerea, declararea nulitatii sau anularea casatoriei au trecut cel putin 3 ani, din care o perioada de cel putin un an pe teritoriul Romāniei;

(ii) prin acordul sotilor ori prin hotarāre judecatoreasca, sotului/sotiei care nu are cetatenia Uniunii Europene i-a fost īncredintat spre crestere si educare copilul cetateanului Uniunii Europene;

(iii) instanta de judecata a hotarāt desfacerea casatoriei numai din vina sotului/sotiei care este cetatean al Uniunii Europene;

(iv) īn urma acordului sotilor ori prin hotarāre judecatoreasca, instanta de judecata stabileste dreptul sotului/sotiei care nu are cetatenia Uniunii Europene de a vizita copilul minor. Īn acest caz, instanta de judecata trebuie sa precizeze īn dispozitivul hotarārii judecatoresti ca vizitele se vor efectua pe teritoriul Romāniei, cu indicarea exacta a perioadei de timp pentru care acest drept este acordat;

c) īn cazul partenerilor, cānd se desface sau se anuleaza parteneriatul īnregistrat, cu aplicarea īn mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. b).

(2) Īn situatiile prevazute la alin. (1), dobāndirea ulterioara a dreptului de rezidenta permanenta este conditionata de continuarea sederii pe teritoriul Romāniei a persoanelor prevazute la art. 19, īn oricare dintre situatiile prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a) si b), sau īn calitate de membru de familie al unei persoane care īndeplineste una dintre aceste conditii, daca familia este deja constituita pe teritoriul Romāniei.

(3) Īn situatiile prevazute la alin. (1) lit. a) dreptul de rezidenta al copiilor ori parintelui īn īngrijirea caruia acestia se afla ramāne valabil pāna la terminarea studiilor, cu respectarea urmatoarelor conditii cumulative;

a) copiii locuiesc īn Romānia;

b) copiii sunt īnscrisi la o institutie de īnvatamānt din Romānia."

30.Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 22

(1) Cetatenii Uniunii Europene care au o rezidenta continua si legala pe teritoriul Romāniei pentru o perioada de cel putin 5 ani beneficiaza de dreptul de rezidenta permanenta.

(2) Persoanele care nu au cetatenia Uniunii Europene si care au o rezidenta continua pe teritoriul Romāniei pentru o perioada de cel putin 5 ani, īn calitate de membri de familie ai unui cetatean al Uniunii Europene rezident sau rezident permanent, beneficiaza de prevederile alin. (1).

(3) La stabilirea continuitatii perioadei de rezidenta nu sunt considerate īntreruperi:

a) absentele temporare de pe teritoriul Romāniei care nu depasesc 6 luni īn decurs de un an;

b) absenta de pe teritoriul Romāniei pentru satisfacerea serviciului militar obligatoriu;

c) absenta de pe teritoriul Romāniei pentru motive īntemeiate, precum starea de graviditate si de nastere, boala grava, participarea la programe de īnvatamānt sau pregatire profesionala ori mutarea īn interes de serviciu īntr-un alt stat membru sau o tara terta, pentru o perioada de maximum 12 luni consecutive.

(4) Dreptul de rezidenta permanenta se pierde īn cazul unei absente de pe teritoriul Romāniei pentru o perioada mai mare de 2 ani consecutivi."

31.La articolul 23, partea introductiva si litera a) ale alineatului (1), precum si alineatul (3) vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 23

(1) Prin exceptie de la prevederile art. 22, rezidentii beneficiaza de rezidenta permanenta, anterior īmplinirii perioadei continue de 5 ani de sedere, atunci cānd:

a) desfasoara activitati dependente sau activitati independente si care, īn momentul īncetarii activitatii, au dreptul de pensie pentru limita de vārsta sau celor al caror contract de munca īnceteaza cu drept de pensionare anticipata īn conditiile legii, daca au fost angajati īn Romānia īn ultimele 12 luni cel putin si au avut o sedere continua mai mare de 3 ani pe teritoriul Romāniei. Pentru rezidentii care desfasoara profesii liberale conditia referitoare la vārsta de pensionare se considera īndeplinita īn momentul īmplinirii vārstei de 60 de ani, daca legea nu prevede altfel;

.......................................................................

(3) Conditiile referitoare la durata rezidentei si angajarii, stabilite la alin. (1) lit. a), si conditia referitoare la durata rezidentei, stabilita la alin. (i) lit. b), nu se vor aplica daca persoana care este angajata sau desfasoara activitati economice īn mod independent este casatorita cu un cetatean romān."

32.Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:

"Art. 24

(1) Persoanele care īndeplinesc conditiile prevazute la art. 22 si 23 pot solicita formatiunilor teritoriale competente ale Autoritatii pentru straini eliberarea cartii de rezidenta permanenta pentru cetatenii Uniunii Europene, respectiv a cartii de rezidenta permanenta pentru membrii de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene.

(2) Valabilitatea cartii de rezidenta permanenta pentru membrii de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene este de 10 ani de la data emiterii si se reīnnoieste la cerere.

(3) Daca Autoritatea pentru straini constata īndeplinirea conditiilor pentru emiterea documentelor prevazute la alin. (1), elibereaza, īn termen de 30 de zile de la depunerea cererii, cartea de rezidenta permanenta pentru cetatenii Uniunii Europene, respectiv īn termen de 90 de zile de la depunerea cererii, cartea de rezidenta permanenta pentru membrii de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene.

(4) Īn cazul īn care se constata ca nu sunt īndeplinite conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, organele competente comunica īn scris refuzul eliberarii documentelor prevazute la alin. (1), motivele care au stat la baza acestei decizii, indicāndu-se instanta competenta si termenul īn care masura poate fi atacata.

(5) Īmpotriva refuzului eliberarii documentelor prevazute la alin. (1) se poate face actiune la instanta de contencios administrativ competenta."

33.Dupa sectiunea a 3-a a capitolului III se introduce o noua sectiune, sectiunea a 4-a "CC", cuprinzānd articolele 241-243, cu urmatorul cuprins:

"Art. 241

(1) Cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora beneficiaza de dreptul de rezidenta prevazut la art. 12 atāt timp cāt nu devin o sarcina excesiva pentru sistemul asigurarilor sociale din Romānia.

(2) Cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora beneficiaza de dreptul de rezidenta prevazut īn sectiunea a 2-a atāt timp cāt īndeplinesc conditiile prevazute la art. 13, 18 si 21.

(3) Autoritatea pentru straini poate verifica īndeplinirea conditiilor pentru exercitarea dreptului de rezidenta de catre cetatenii Uniunii Europene si membrii de familie ai acestora.

Art. 242

(1) Īmpotriva cetatenilor Uniunii Europene si membrilor de familie ai acestora care nu īndeplinesc conditiile de exercitare a dreptului de rezidenta, potrivit art. 241, Autoritatea pentru straini poate emite o decizie de parasire a teritoriului Romāniei.

(2) Comunicarea deciziei de parasire a teritoriului Romāniei se face īn conditiile prevazute de normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

(3) Persoana īmpotriva careia a fost emisa decizia de parasire a teritoriului Romāniei are obligatia de a parasi Romānia īn 30 de zile de la data comunicarii deciziei.

(4) Īmpotriva deciziei de parasire a teritoriului Romāniei se poate face actiune la instanta de contencios administrativ competenta. Exercitarea unei cai de atac īntrerupe curgerea termenului īn care persoana are obligatia sa paraseasca teritoriul Romāniei.

(5) Īn situatia īn care persoana īn cauza nu paraseste teritoriul Romāniei īn termenul prevazut la alin. (3), Autoritatea pentru straini ia masuri de escortare a acesteia pāna la frontiera. Escortarea se face, de regula, īn 24 de ore de la depistarea persoanei īn cauza.

(6) Īn cazul membrilor de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene, daca escortarea nu poate fi efectuata īn termenul prevazut la alin. (5), la propunerea Autoritatii pentru straini, procurorul anume desemnat de la Parchetul de pe lānga Curtea de Apel Bucuresti poate dispune ca, pāna la īndeplinirea acestei masuri, persoana sa fie luata īn custodie publica, aplicāndu-se īn mod corespunzator prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la luarea īn custodie publica si, dupa caz, la tolerarea ramānerii pe teritoriul Romāniei.

Art. 243

Decizia de parasire a teritoriului Romāniei nu poate fi emisa īmpotriva cetatenilor Uniunii Europene si a membrilor de familie ai acestora, daca:

a) cetateanul Uniunii Europene desfasoara activitati dependente sau independente;

b) cetateanul Uniunii Europene dovedeste prin orice mijloc ca este īn cautarea unui loc de munca si ca are posibilitati reale de a fi angajat."

34.Capitolul III "Restrāngerea dreptului la libera circulatie pe teritoriul Romāniei a cetatenilor Uniunii Europene si a membrilor familiilor lor" se renumeroteaza si devine capitolul IV, iar capitolul IV "Dispozitii finale" se renumeroteaza si devine capitolul V.

35.La articolul 25, alineatul (2), partea introductiva a alineatului (3) si alineatul (6) vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Īmpotriva cetatenilor Uniunii Europene sau membrilor de familie ai acestora, indiferent de cetatenie, care au drept de rezidenta permanenta, se pot dispune, īn conditiile legii, masuri specifice de restrāngere a dreptului la libera circulatie numai daca reprezinta un pericol iminent pentru ordinea publica si securitatea nationala.

(3) Dreptul la libera circulatie pe teritoriul Romāniei, īn cazul urmatoarelor categorii de cetateni ai Uniunii Europene, poate fi restrāns numai pentru motive imperative de securitate nationala:

......................................................................

(6) Decizia de restrāngere a dreptului de libera circulatie se comunica cetateanului Uniunii Europene sau membrului de familie al acestuia, īn scris, de catre autoritatea care a dispus o astfel de masura, īn conditiile legii. Decizia trebuie sa contina motivele care au stat la baza dispunerii unei astfel de masuri, implicatiile acesteia pentru persoana īn cauza, informatii privind instanta unde poate fi atacata decizia si termenul de introducere a actiunii si, daca este cazul, termenul īn care cetateanul Uniunii Europene sau membrul de familie al acestuia trebuie sa paraseasca teritoriul Romāniei."

36.Dupa alineatul (4) al articolului 25 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:

"(41) Dispunerea oricarei masuri de restrāngere a dreptului de libera circulatie pe teritoriul Romāniei al cetatenilor Uniunii Europene si al membrilor familiilor lor trebuie luata numai cu respectarea principiului proportionalitatii si trebuie sa aiba la baza exclusiv comportamentul persoanei īn cauza. Acest comportament trebuie sa reprezinte o amenintare reala, actuala si suficient de grava pentru valorile fundamentale ale societatii. O astfel de masura nu poate fi bazata exclusiv pe existenta unei condamnari penale anterioare."

37.Dupa alineatul (6) al articolului 25 se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:

"(7) Instanta care judeca actiunea introdusa īmpotriva unei decizii de restrāngere a dreptului la libera circulatie analizeaza legalitatea deciziei, respectarea principiului proportionalitatii masurii dispuse si a conditiilor stabilite la alin. (1) -(6), precum si faptele si circumstantele care justifica masura dispusa."

38.La articolul 26, litera b) va avea urmatorul cuprins:

"b) īndepartarea de pe teritoriul Romāniei pentru motive de sanatate publica;"

39.Dupa alineatul (3) al articolului 27 se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:

"(31) Prin ordonanta prevazuta la alin. (3) procurorul poate dispune si luarea īn custodie publica a persoanei īn cauza, aplicāndu-se īn mod corespunzator prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la luarea īn custodie publica."

40.La articolul 27, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:

"(4) Dreptul de rezidenta al strainului īnceteaza de drept de la data emiterii ordonantei de declarare ca indezirabil."

41.La articolul 29, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:

"(2) Exercitarea caii de atac prevazute la alin. (1) suspenda punerea īn executare a ordonantei de declarare ca indezirabil, cu exceptia situatiei īn care masura are caracter de urgenta, avānd la baza o amenintare iminenta la adresa securitatii nationale. Caracterul de urgenta este stabilit de procuror prin ordonanta emisa īn conditiile art. 27 alin. (3)."

42.Dupa alineatul (2) al articolului 29 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) Exercitarea caii de atac prevazute la alin. (1) nu are efect suspensiv asupra masurii de luare īn custodie publica, dispusa prin ordonanta de declarare ca indezirabil."

43.Dupa articolul 29 se introduce un nou articol, articolul 291, cu urmatorul cuprins:

"Art. 291

(1) Dupa īmplinirea a jumatate din perioada interdictiei dispuse īn conditiile art. 27 sau dupa 3 ani de la data dispunerii acesteia, persoana declarata indezirabila poate solicita ridicarea interdictiei.

(2) Ridicarea interdictiei se poate dispune luāndu-se īn considerare schimbarile survenite fata de īmprejurarile care au determinat dispunerea acesteia.

(3) Cererea de ridicare a interdictiei se depune la curtea de apel pe lānga care functioneaza parchetul din cadrul caruia face parte procurorul care a dispus aceasta masura. Cererea se judeca īn camera de consiliu.

(4) Instanta solutioneaza cauza de urgenta si cu precadere.

(5) Hotarārea prevazuta la alin. (4) este supusa recursului. Hotarārea instantei de recurs este definitiva si irevocabila.

(6) Prezenta procurorului este obligatorie la toate sedintele de judecata.

(7) Hotarārile ramase definitive se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera si Autoritatii pentru straini."

44.La articolul 30, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:

"(2) Instanta poate dispune interzicerea intrarii pe teritoriul Romāniei persoanei īmpotriva careia s-a dispus masura expulzarii, pe o perioada cuprinsa īntre 1 si 5 ani. Perioada de interdictie curge de la data iesirii din tara.

(3) Īn cazul membrilor de familie care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene, aflati īn situatia prevazuta la alin. (1), la propunerea Autoritatii pentru straini, procurorul anume desemnat de la Parchetul de pe lānga Curtea de Apel Bucuresti poate dispune ca, pāna la efectuarea expulzarii, persoana sa fie luata īn custodie publica, aplicāndu-se īn mod corespunzator prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la luarea īn custodie publica si, dupa caz, la tolerarea ramānerii pe teritoriul Romāniei."

45.La articolul 30, alineatul (4) se abroga.

46.La articolul 31, alineatul (3) se abroga.

47.Dupa articolul 31 se introduc doua noi articole, articolele 311 si 312, cu urmatorul cuprins:

"Art. 311

(1) Daca masura de expulzare, asa cum este prevazuta la art. 30 alin. (1), este pusa īn aplicare dupa o perioada mai mare de 2 ani de la data la care a fost dispusa, la cererea Autoritatii pentru straini, instanta de executare va verifica daca persoana īn cauza mai reprezinta o amenintare reala si prezenta la ordinea publica sau securitatea nationala ori daca au intervenit schimbari materiale īn circumstantele care au determinat dispunerea masurii de expulzare.

(2) Instanta se va pronunta asupra mentinerii sau revocarii masurii de siguranta a expulzarii īn termen de 3 zile lucratoare de la data sesizarii. La sedinta de judecata, prezenta procurorului este obligatorie. Hotarārea este definitiva si irevocabila.

Art. 312

(1) Dupa īmplinirea a jumatate din perioada interdictiei dispuse īn conditiile art. 30 alin. (2), persoana expulzata poate solicita ridicarea interdictiei.

(2) Ridicarea interdictiei se poate dispune luāndu-se īn considerare schimbarile survenite fata de īmprejurarile care au determinat dispunerea acesteia.

(3) Cererea de ridicare a interdictiei se depune la instanta care a dispus aceasta masura. Cererea se judeca īn camera de consiliu.

(4) Instanta solutioneaza cauza de urgenta si cu precadere.

(5) Hotarārea prevazuta la alin. (4) este supusa recursului. Hotarārea instantei de recurs este definitiva si irevocabila.

(6) Hotarārile ramase definitive se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera si Autoritatii pentru straini."

48.Titlul sectiunii a 4-a "Alte masuri restrictive" a capitolului IV va avea urmatorul cuprins:

"Īndepartarea de pe teritoriul Romāniei pentru motive de sanatate publica"

49.La articolul 32, alineatele (1), (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:

"Art. 32

(1) Masura īndepartarii de pe teritoriul Romāniei pentru motive de sanatate publica a cetatenilor Uniunii Europene sau a membrilor de familie ai acestora poate fi dispusa de Autoritatea pentru straini, la solicitarea structurilor specializate ale Ministerului Sanatatii Publice, numai īn cazul īn care, pe baza analizelor medicale efectuate de catre persoana īn cauza la un interval de cel mult 3 luni de la intrarea pe teritoriul Romāniei, se constata existenta unei afectiuni dintre cele stabilite potrivit prevederilor alin. (3).

(2) Efectuarea analizelor prevazute la alin. (1) de catre persoana īn cauza este scutita de taxe si poate fi dispusa de structurile specializate ale Ministerului Sanatatii Publice numai īn cazul īn care exista indicii temeinice ca, la data intrarii pe teritoriul Romāniei, suferea de una dintre afectiunile stabilite potrivit alin. (3).

.........................................................................

(4) Aplicarea masurii īndepartarii de pe teritoriul Romāniei a persoanei aflate īn situatia prevazuta la alin. (1) se face prin escortarea acesteia pāna la frontiera de catre personalul Autoritatii pentru straini."

50.Dupa sectiunea a 4-a a capitolului IV se introduce o noua sectiune, sectiunea a 5-a "Contraventii", cuprinzānd articolul 321, cu urmatorul cuprins:

"Art. 321

(1) Neīndeplinirea oricareia dintre obligatiile stabilite la art. 9, 10, 15, 16 si la art. 19 alin. (1) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 25 lei la 50 lei.

(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre lucratori anume desemnati din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

(3) Īn cazul contraventiilor prevazute la alin. (1), contravenientul poate achita īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), agentul constatator facānd mentiune despre aceasta posibilitate īn procesul-verbal.

(4) Contraventiei prevazute la alin. (1) īi sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare."

51.Dupa articolul 33 se introduce un nou articol, articolul 331, cu urmatorul cuprins:

"Art. 331

(1) Forma si continutul documentelor care se elibereaza cetatenilor Uniunii Europene si membrilor de familie ai acestora se stabilesc prin hotarāre a Guvernului.

(2) Pentru aplicarea prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Administratiei si Internelor va elabora norme metodologice, care vor fi aprobate prin hotarāre a Guvernului."

Art. II

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romāniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European, publicata īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 646 din 21 iulie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 260/2005, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta, se va republica, dupa aprobarea acesteia prin lege, dāndu-se textelor o noua numerotare.

Art. III

Prezenta ordonanta intra īn vigoare la data aderarii Romāniei la Uniunea Europeana.

-****-

PRIM-MINISTRU

CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:

Ministrul administratiei si internelor,

Vasile Blaga

Ministrul afacerilor externe,

Mihai Razvan Ungureanu

p. Ministrul integrarii europene,

Adrian Ciocanea,

secretar de stat

Ministrul sanatatii publice,

Gheorghe Eugen Nicolaescu

Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,

Gheorghe Barbu

Ministrul educatiei si cercetarii,

Mihail Hardau

Ministrul finantelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Publicat īn Monitorul Oficial cu numarul 636 din data de 24 iulie 2006

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 28 August 2006

Votati articolul "ORDONANTA nr. 30 din 19 iulie 2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X