email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli de baza privind desfasurarea inventarierii

Reguli de baza privind desfasurarea inventarierii
manual inventariereinventarieremanual de inventariere 2014

Inventarierea se efectueaza potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009, pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. In cele ce urmeaza, iata regulile privind desfasurarea inventarierii:

- Pe toata durata inventarierii, programul si perioada vor fi afisate la loc vizibil;
- Bunurile perisabile se inventariaza cu prioritate;
- Bunurile trebuie sa fie depozitate, grupate pe tipuri, etichetate si codificate;
- Evidenta tehnico-operativa la gestiuni si cea contabila trebuie sa fie tinuta la zi pentru a permite compararea rezultatelor inventarierii cu datele din evidenta contabila;
- Intreaga comisie desemnata prin decizie participa la efectuarea inventarierii;
- In cazul inventarierii bunurilor de mari dimensiuni este necesar sa fie prezent personalul necesar pentru manipularea bunurilor care se inventariaza;
- La solicitarea presedintelui comisiei de inventariere trebuie sa se asigure participarea la identificarea bunurilor inventariate si la evaluarea lor a unor specialisti din entitate sau din afara acesteia. Aceste persoane au obligatia de a semna listele de inventariere pentru atestarea datelor inscrise;
- Gestiunea trebuie sa fie dotata cu aparate si instrumente adecvate si in numar suficient pentru masurare, cantarire, cu cititoare de coduri de bare etc., cu mijloace de identificare;
- Comisia de inventariere trebuie sa fie dotata cu mijloace tehnice de calcul si de sigilare a spatiilor inventariate;
- In conformitate cu normele de protectie a muncii trebuie asigurata protectia membrilor comisiei de inventariere;
- Atunci cand este posibil trebuie sa se sisteze operatiunile de intrare-iesire a bunurilor supuse inventarierii;



Daca acest lucru nu este posibil, aprovizionarea si livrarea bunurilor trebuie sa se efectueze dintr-o zona de depozitare special creata, operatiunile respective efectuandu-se numai in prezenta comisiei de inventariere, care va mentiona pe documentele respective ,,primit in timpul inventarierii” sau ,,liberat in timpul inventarieri”, dupa caz, in scopul evitarii inventarierii duble sau a omisiunilor.
- Trebuie sa se predea la magazii si la depozite, pe baza documentelor, toate produsele si semifabricatele a caror prelucrare a fost terminata;
- Trebuie sa se colecteze din sectii sau ateliere toate produsele reziduale si deseurile, intocmindu-se documentele de constatare.

Sanctiuni aplicabile

Nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, cu privire la efectuarea inventarierii, aprobarea procedurilor contabile prevazute de legislatie, constituie contraventie potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si se sanctioneaza cu amenda de la 400 lei la 5.000 lei.

Se sanctioneaza:
- neefectuarea inventarierii;
- neexistenta unei proceduri privind inventarierea;
- neintocmirea deciziei de inventariere;
- inexistenta declaratiei gestionarului;
- neintocmirea documentelor aferente procesului de inventariere;
- refuzul de confirmare a creantelor si datoriilor inventariate;

Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!
In lucrarea Manual de Inventariere gasiti noua procedura de inventariere, pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti!

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noile modificari contabile valabile in 2023?


Aflati care sunt noutatile contabile pentru 2023 in Ghidul practic al contabilitatii. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile!

Concret, Ghidul practic al contabilitatii va ofera explicatii, interpretari si solutii pentru subiecte sensibile de ultima ora legate de:

  •   Fondul comercial
  •   Reevaluarea imobilizarilor
  •   Titluri pe termen scurt
  •   Decalaje in aprovizionare
  •   Reduceri comerciale si financiare primite si acordate
  •   Vanzari online
  •   Penalitati comerciale
...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
manual inventariereinventarieremanual de inventariere 2014


Data aparitiei: 24 Mai 2023

Votati articolul "Reguli de baza privind desfasurarea inventarierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi: venituri incluse vs. excluse

    • SRL-ul platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor este forma pentru care opteaza adesea antreprenorii atunci cand deschid o afacere. Un aspect important in acest caz este baza impozabila a veniturilor unei microintreprinderi. Pentru a clarifica situatia, prezentam in continuare de ce venituri se tine cont la plata impozitului si care sunt cele excluse, potrivit ultimelor modificari.  ...» citeste mai departe aici

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile firmei. In rest,...» citeste mai departe aici

  • Control ANAF. Model de contestatie impotriva unei decizii de impunere

    • Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal. Contestatia se depune in termen de 45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii. Daca in actul administrativ fiscal nu au fost mentionate: posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestatiei si organul fiscal la care se depune contestatia, ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X