email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nou record pentru solicitarile de documente emise de Comisie

documentecomisiaintreprinderidocumentinterese legitime compensatorii

Asa cum se arata in ultimul raport anual privind accesul public la documente, in anul 2013 Comisia Europeana a inregistrat, mai mult ca niciodata, un nivel record al solicitarilor de acces la documente. S-au inregistrat 6.525 solicitari - ceea ce inseamna o crestere de 8,5% fata de 6.014 solicitari de documente in 2012.

In 2001, atunci cand dispozitiile actuale au intrat in vigoare, s-au inregistrat numai 450 de solicitari. Comisia trateaza aproximativ de doua ori mai multe solicitari decat Consiliul si Parlamentul European impreuna si acorda accesul la mai mult de patru din cinci cazuri.

In acelasi timp, in anul 2013 au fost adaugate registrului public inca 20.108 documente, o crestere de 12% fata de cele 17.940 de documente adaugate in 2012.
       

Vicepresedintele Maros sefčovič a declarat: "Promovarea transparentei a fost pentru mine o preocupare centrala in cadrul mandatului meu de Comisar pentru relatii interinstitutionale si administratie, accesul la documente reprezentand o parte esentiala a acestuia. Prin urmare, sunt incantat de faptul ca cetatenii utilizeaza tot mai mult acest instrument important.”
    
    
In 2013, la fel ca in 2012, Secretariatul General si Directia Generala Sanatate si Consumatori au primit cel mai mare numar de solicitari initiale (13,88% si, respectiv, 8,26% din numarul total de solicitari). Belgia si-a consolidat pozitia de cea mai mare sursa de solicitari (24,23% din numarul total, in crestere de la 21,85%), pe locul doi fiind Germania (12,96%).

intr-un numar foarte restrans de cazuri prevazute de legislatie - Regulamentul (CE) nr. 1049/2001 - Comisia poate refuza furnizarea unui document. Ca si in anii precedenti, motivul cel mai des intalnit pentru acest refuz a fost protejarea obiectivului urmarit de inspectii, investigatii si audituri.
    
Acest lucru reflecta faptul ca multe solicitari urmaresc un interes specific, personal, si mai putin un interes general, de ordin public. Printre solicitantii de documente de interes personal se numara reclamantii in cadrul actiunilor privind incalcarea dreptului UE, intreprinderi concurente sau victimele prezumate ale unui comportament anticoncurential, documente care, adeseori, nu pot fi puse la dispozitia publicului fara sa se aduca atingere unor interese legitime compensatorii.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documentecomisiaintreprinderidocumentinterese legitime compensatorii


Data aparitiei: 10 Octombrie 2014

Votati articolul "Nou record pentru solicitarile de documente emise de Comisie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X