email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli cu serbarile pentru angajati

Intrebare:

Cum se trateaza dpdv fiscal cheltuielile realizate cu ocazia unei serbari adresate angajatilor (angajat + insotitor): transport bunuri si personane, amenajare spatiu (bunuri si servicii), chirie spatiu (stadion), mese servite angajatilor (mancare + bautura), premii concursuri, formatie artistica si muzicala etc. Pentru aceasta activitate, se vor intocmi contracte pentru: concerte, catering, inchireiere stadion, alte servicii.

Probabil vor mai fi si alte cheltuieli legate de eveniment, fara contract (diverse bunuri sau servicii).

Raspuns (septembrie 2006):

Profitul impozabil este definit potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, ca fiind diferenta dintre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, dintr-un an fiscal. La suma obtinuta se adauga cheltuielile nedeductibile si se scad veniturile neimpozabile.

La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor.

Asadar:

Pi = V - C - Vn + Cn - RP - Af - Pf

unde:

Pi - profit impozabil

V - veniturile realizate din orice sursa intr-un an fiscal

C - cheltuielile efectuate in scopul realizarii veniturilor

Vn- veniturile neimpozabile

Cn - cheltuielile nedeductibile

RP - rezerve, provizioane

Af - amortizarea fiscala

Pf - pierderea fiscala

Din formula de calcul a profitului impozabil rezulta ca baza impozabila a impozitului pe profit se determina pornind de la veniturile si cheltuielile inregistrate de persoana juridica in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit reglementarilor contabile veniturile sunt sumele sau valorile incasate sau de incasat in nume propriu din activitatea curenta, cat si castigurile din orice alte surse. Veniturile sunt din exploatare, financiare si extraordinare, in functie de activitatea desfasurata de societate.

Contabilitate cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, dupa natura lor, in cheltuieli din exploatare, financiare si extraordinare.

In vederea stabilirii bazei impozabile, Titlul II din Codului fiscal, imparte cheltuielile in trei grupe:

-deductibile

-cu deductibilitate limitata

-nedeductibile

Potrivit dispozitiilor art. 21, cheltuieli deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare. Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt cheltuielile inregistrate cu realizarea si comercializarea bunurilor, prestarea serviciilor sau executarea lucrarilor.

Referitor la intrebarea d-voastra privind deductibilitatea cheltuielilor ocazionate de organizarea unei manifestari recreative pentru salariati, ne sunt necesare informatii privind:

- natura manifestarii, respectiv daca este vorba de un concurs profesional incheiat cu premii,

- daca serbarea a avut loc ca urmare a implinirii unui eveniment legat de firma,

- daca au fost invitate si persoane straine de firma, cum ar fi beneficiarii produselor sau serviciilor d-voastra (clientii firmei),

- daca evenimentul este datorat prezentarii si popularizarii unui produs nou,

- daca s-a desfasurat in alta localitate,

- alte informatii de aceeasi natura.

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare prevede urmatoarele cheltuieli deductibile:

- cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor;

- cheltuielile pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului angajat;

Formarea profesionala, este reglementata in Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile ulterioare si in Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile ulterioare.

Formarea profesionala se organizeaza pe niveluri de pregatire, profesii, ocupatii, meserii si specialitati, tinandu-se cont de nevoile angajatorilor, de competentele de baza ale adultilor, de cerintele posturilor pe care acestia le ocupa si de posibilitatile lor de promovare sau de incadrare in munca.

Formarea si perfectionarea profesionala se realizeaza prin programe de formare profesionala, ce cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica pentru ocupatii, meserii, specialitati si profesii cuprinse in Clasificarea ocupatiilor din Romania -C.O.R.

Societatile comerciale, trebuie sa ia toate masurile sa asigure conditii salariatilor pentru a avea acces la formare profesionala. Drepturile si obligatiile ce revin angajatorilor si salariatilor in perioada in care salariatii participa la programele de formare profesionala sunt prevazute in contractul colectiv sau, dupa caz, in contractul individual de munca.

Formele de realizare a formarii profesionale a adultilor sunt:

a) cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala;

b) cursuri organizate de angajatori in cadrul unitatilor proprii;

c) stagii de practica si specializare in unitati din tara sau din strainatate;

d) alte forme de pregatire profesionala prevazute de lege.

- cheltuielile pentru marketing, studiul pietei, promovarea pe pietele existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii;

In cazul in care activitatile de promovare pe piete existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri genereaza cheltuieli cu bunuri din productia proprie sau prestarea de servicii, in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, acestea sunt deductibile la determinarea profitului impozabil. Celelalte cheltuieli nu sunt deductibile in situatia in care societatea realizeaza pierdere contabila din cumularea rezultatului curent cu cel reportat sau nu se afla inauntrul perioadei de recuperare a pierderii fiscale.

Analiza in vederea acordarii deductibilitatii cheltuielilor de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, participarea la targuri si expozitii, la misiuni de afaceri, editarea de materiale informative proprii se efectueaza pe baza rezultatului contabil curent, respectiv reportat. Profitul in exercitiul curent reprezinta rezultatul contabil cumulat al lunii, respectiv trimestrului, dupa caz, urmand a se efectua regularizari periodice.

- Cheltuielile de protocol, deductibile la calculul profitului impozabil in limita cotei de 2%.

Baza de calcul la care se aplica cota de 2% o reprezinta diferenta dintre totalul veniturilor si totalul cheltuielilor inregistrate conform reglementarilor contabile, la care se efectueaza ajustarile fiscale. Astfel, din cheltuielile totale se scad cheltuielile cu impozitul pe profit curent si amanat, cheltuielile de protocol, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, iar din totalul veniturilor se scad veniturile neimpozabile.

Sugestia noastra este sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la organizarea evenimentului si a surselor din care este finantat. Deductibile pot fi numai cheltuielile care pot fi incadrate in grupele recunoscute de legea fiscala, mai sus prezentate.

Daca societatea este cu capital privat, o parte a cheltuielilor aferente poate fi acoperita din dividendele asociatilor sau actionarilor.

Mentionam ca si persoanele fizice (salariati sau nu) pot fi impozitate pentru „avantajele” primite.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 09 Octombrie 2006

Votati articolul "Cheltuieli cu serbarile pentru angajati":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X