email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli amenajare imobil inchiriat. Ce obligatii fiscale apar?

cheltuieli amenajarereparatiiamortizareaimobil inchiriat

In cazul urmator, discutam despre o societate care a inchiriat un spatiu unde s-au realizat lucrari de amenajare de valoare mica (nu depasesc 25% din valoarea cladirii). Din punct de vedere contabil si fiscal, ce obligatii revin chiriasului si proprietarului (ambii persoane juridice)?


Amenajarile, modernizarile, reparatiile si alte asemenea lucrari la bunuri imobile luate cu chirie pot imbraca forma unor investitii la mijloacele fixe amortizabile in situatia in care respecta cerintele de la pct. 228 a din Reglementarile contabile conforme aprobate prin OMFP 1802/2014 si pct. III.2 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004 (adica sunt destinate sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a cladirilor si au ca efect obtinerea de beneficii economice viitoare).

Astfel de investitii realizate la un bun inchiriat se amortizeaza de catre chirias in cadrul perioadei initiale prevazuta in contract conform art. 24 alin. 3 lit. a si alin. 11 lit. c din Codul fiscal, pct. 702 alin. 2 din Normele metodologice, neavand nicio importanta faptul ca durata initiala a contractului se prelungeste ulterior. Amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare receptiei investitiei si pana la sfarsitul perioadei de inchiriere.

In contabilitate cheltuielile cu modernizarea si modernizarea se inregistreaza prin formulele contabile 231 "Investitii corporale in curs de executie” = 404 "Furnizori de imobilizari” (la momentul efectuarii lor) si 212  "Constructii”/anal. distinct = 231 "Imobilizari corporale in curs de executie” (la momentul receptiei lucrarilor).

Chiriasul nu are nicio obligatie fata de autoritatile locale, ci numai fata de proprietarul persoana juridica intrucat el este cel care datoreaza impozitul pe cladiri si pentru valoarea modernizarilor efectuate la imobil. Astfel, conform art. 253 alin. 31 din Codul fiscal, chiriasul (locatarul) are obligatia sa comunice proprietarului (locatorului) valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere executate, pentru ca acesta sa depuna o noua declaratie in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective. Potrivit pct. 54 alin. 1-12 din Normele metodologice de aplicare, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere se inteleg acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%. Daca valoarea acestor lucrari nu depaseste 25% din valoarea cladirii, chiriasul nu are obligatia sa o comunice proprietarului. Daca in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe astfel de lucrari, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, atunci chiriasul are obligatia de a comunica proprietarului valoarea totala, in termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.


Daca, conform politicilor contabile si prin natura lucrarilor efectuate, amenajarile respective nu se califica drept investitie - fiind efectuate lucrari de intretinere /igienizare/reparatii , atunci acestea reprezinta cheltuieli ale perioadei, fiind inregistrate direct pe costuri prin intermediul contului 611.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli amenajarereparatiiamortizareaimobil inchiriat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 30 Septembrie 2015


Votati articolul "Cheltuieli amenajare imobil inchiriat. Ce obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Situatii financiare depuse repartizarea profitului la dividente

Intrebare: situatiile financiare pt 2015 s-au depus pe 30.05.2016 .In raportul administratorului anexat la bilant s-a mentionat ca profitul anului 2015 va fi transferat in contul 117 si se va solutiona repartizarea acestuia printro decizie AGA dupa depunerea situatiilor financiare .
In iunie AGA a decis repartizarea acestuia la dividente inregistranduse 117=457 -50.000
Intrebarea este :
1. in ce termen dupa repartizare se face plata dividentului catre asociat ?
2.Impozitul il voi plati pana la data de 25 a lunii urmatoare celei careia s-a facut plata catre asociat ?

Raspuns: art.43 (2). impozitul pe dividente se stabileste prin aplicarae unei cote de 5%asupra dividentului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Septembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X