Indiferent ca firma dvs. doreste sa achizitioneze un imobil, sa amenajeze un spatiu de birouri in vederea desfasurarii activitatii sau sa inchirieze/vanda un depozit sau o hala, operatiunile legate de constructii sunt prezente si ridica intotdeauna mari probleme. Motivul probabil il banuiti: legislatia extrem de stufoasa.
Operatiunile legate de constructii si servicii asociate acestora sunt reglementate consistent, de aici si dificultatile practice legate de tratamentul lor fiscal: evaluare, avans, TVA, taxe, amortizare, reevaluare, casare etc. Stiti sa gestionati corect toate aceste aspecte? Avem solutia: Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor actualizat. Lucrarea abordeaza in mod profesionist toate elementele pe care le implica buna desfasurare a operatiunilor cu imobilizari corporale. Continutul este actualizat si usor de urmarit, iar limbajul este simplu si clar, astfel incat intelegeti exact ce aveti de facut in practica.
8 aspecte practice pe care trebuie sa le aveti in vedere, tratate pe larg in lucrare
1. Tratamentul contabil si fiscal al constructiilor este diferit in functie de natura activitatii
Constructiile pot fi incadrate ca imobilizari, investitii imobiliare sau stocuri. Achizitia constructiilor se reflecta in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, dar si cu respectarea prevederilor Codului Fiscal.
2. Modalitatile de intrare in companie a unei constructii sunt:
- achizitie directa cu plata;
- aport la capitalul social;
- achizitie cu plata in rate;
- achizitie in leasing;
- productie - in functie de destinatia acestora, activitatea de productie se incadreaza la productie de imobilizari sau productie de stocuri.
3. Constructiile sunt bunuri cu durata de viata mare
Din acest motiv, lucrarea pe care v-o oferim prezinta si tratamentul cheltuielilor ulterioare efectuate asupra unui imobil.
4. Prin derogare de la evaluarea pe baza principiului costului de achizitie sau al costului de productie, firmele pot proceda la reevaluarea imobilizarilor corporale existente la sfarsitul exercitiului financiar, astfel incat acestea sa fie prezentate in contabilitate la valoarea justa, cu reflectarea rezultatelor acestei reevaluari in situatiile financiare intocmite pentru acel exercitiu.
5. Imobilele pot iesi din patrimoniu prin diverse operatiuni
Este vorba aici despre vanzare, casare, dare in plata, aport la capitalul altei societati, transfer catre asociati in urma lichidarii. Lucrarea stabileste care este modalitatea de inregistrare a iesirilor din patrimoniu, precum si tratamentul TVA aferent. CLICK AICI pentru a completa formularul de comanda. ►
6. O societate poate sa utilizeze in activitatea sa un imobil inchiriat sau primit in comodat
7. Amenajarile spatiilor inchiriate se recunosc in contabilitate, dar si din punct de vedere fiscal, ca imobilizari corporale amortizabile. Tratamentul acestor operatiuni se regaseste in capitolul dedicat „Amenajarea/modernizarea spatiilor inchiriate/in comodat”.
8. Domeniul constructiilor civile este unul dintre cele mai dezvoltate domenii in economia romaneasca in acest moment. Lucrarea vine in intampinarea dvs. cu exemple si monografii contabile specifice acestui domeniu, esentiale pentru stabilirea unor tratamente fiscale (TVA, cifra de afaceri, salarii etc.).
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor abunda in studii de caz care analizeaza situatii frecvent intalnite in practica si care ofera solutii in concordanta perfecta cu legislatia actuala.