email
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma in inactivitate. Cum facem inregistrarile contabile privind amortizarea?

inactivitateamortizaresuspendare activitatemijloace fixepunct de lucru

In analiza de mai jos, rezolvarea pe care o ofera expertul contabil are legatura cu procedura de inregistrare pentru amortizarea unei firme aflate in inactivitate in perioada noiembrie 2012 - iunie 2015 si care are in proprietate o constructie (declarata ulterior punct de lucru).

Pe parcursul inactivitatii nu s-a inregistrat amortizarea, iar din iulie 2015 a devenit si platitoare de impozit pe profit.

Din punct de vedere fiscal, conform pct. 702 din HG 44/2004, "pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala".

Astfel, pe perioada suspendarii activitatii, consideram ca aceasta nu a desfasurat niciun fel de activitate (chiar si daca este vorba despre o  constructie declarata ulterior punct de lucru) si in consecinta nu se  inregistreaza  amortizarea mijloacelor fixe, activele sale nefiind folosite. In acest sens, potrivit art. 16 din legea 15/1994, mijloacele fixe ale societatii trebuie trecute in conservare pe durata suspendarii activitatii, caz in care societatea este scutita de la calculul amortizarii.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro  de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil


 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inactivitateamortizaresuspendare activitatemijloace fixepunct de lucru


Data aparitiei: 07 Octombrie 2015

Votati articolul "Firma in inactivitate. Cum facem inregistrarile contabile privind amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2024!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X