email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma in inactivitate. Cum facem inregistrarile contabile privind amortizarea?

inactivitateamortizaresuspendare activitatemijloace fixepunct de lucru

In analiza de mai jos, rezolvarea pe care o ofera expertul contabil are legatura cu procedura de inregistrare pentru amortizarea unei firme aflate in inactivitate in perioada noiembrie 2012 - iunie 2015 si care are in proprietate o constructie (declarata ulterior punct de lucru).

Pe parcursul inactivitatii nu s-a inregistrat amortizarea, iar din iulie 2015 a devenit si platitoare de impozit pe profit.

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

Din punct de vedere fiscal, conform pct. 702 din HG 44/2004, "pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala".

Astfel, pe perioada suspendarii activitatii, consideram ca aceasta nu a desfasurat niciun fel de activitate (chiar si daca este vorba despre o  constructie declarata ulterior punct de lucru) si in consecinta nu se  inregistreaza  amortizarea mijloacelor fixe, activele sale nefiind folosite. In acest sens, potrivit art. 16 din legea 15/1994, mijloacele fixe ale societatii trebuie trecute in conservare pe durata suspendarii activitatii, caz in care societatea este scutita de la calculul amortizarii.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro  de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil


 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inactivitateamortizaresuspendare activitatemijloace fixepunct de lucru

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 07 Octombrie 2015


Votati articolul "Firma in inactivitate. Cum facem inregistrarile contabile privind amortizarea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X