email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli - precizari

Intrebare:

Ca orice societate care se respecta (creata ca filiala a unei societati nationale care este actionar 100%, bugetul de venituri si cheltuieli este aprobat prin hotarare AGA) si noi ne croim in acesta perioada un buget de venituri si cheltuieli pe anul 2006.

Intrucat avem formatul de "bvc" acelasi cu institutiile publice iar obligatoriu trebuie sa completam capitolele "surse de finantarea investitiilor" si "cheltuieli pentru investitii".

Intrucat am auzit o serie de variante v-as ruga sa precizati urmatoarele:

1. este gresit ca la capitolul surse de investitii=rulaj creditor ct 281 preliminat la sfarsitul anului 2005- rulaj creditor ct 281 inceputul anului 2005 ?

2. sau doar cheltuiala preliminata a se realiza in anul 2006 la capitolul "amortizare" ?

3. intrucat la momentul achizitiei unei investitii se plateste si TVA , prevedem si TVA la sursa de investitii?

De exemplu: daca am 1.700 mii RON cheltuiala de amortizare preliminata pe anul 2006, sursa poate fi 2.023 mii RON?

4.Capitolul " cheltuieli de investitii" poate depasi nivelul preliminat al "sursei"? Daca la "sursa" putem aplica TVA atunci si la "cheltuieli"(in mod logic nu ar trebui, deoarece cheltuielile in sine nu cuprind TVA-ul)?

Puteti preciza actul normativ sau sursa dvs de raspuns (carti, publicatii etc)?

Raspuns: (dat in decembrie 2005)

Intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre agentii economici este reglementata prin O.M.F.P. nr. 616 din 4 mai 2000 publicat in M.Of. nr. 286 din 26 iunie 2000. Bugetul anual de venituri si cheltuieli se intocmeste cu defalcarea pe trimestre si este compus din urmatoarele formulare:

01 - Bugetul activitatii generale;

02 - Bugetul activitatii de trezorerie, respectiv determinarea cash-flow;

03 - Imprumut garantat de stat;

04 - Principalii indicatori economico-financiari.

Formularul 01 Bugetul activitatii generale - contine date referitoare la veniturile, cheltuielile si rezultatele preconizate sa fie realizate in anul curent, comparativ cu cele realizate/preliminate in anul precedent, precum si alte date referitoare la:

  • profitul de repartizat
  • surse de finantare a investitiilor
  • cheltuieli pentru investitii
  • date de fundamentare: deoarece nu cunoastem nici un act normativ care sa impuna modul de determinare a sursei de investitii, consideram ca procedati corect daca aveti in vedere ca surse prelimitate pentru anul 2006 rulajul creditor al contului 281 din anul 2005.

Asa cum ati constatat si dvs. , in bugetul de venituri si cheltuieli nu se cuprinde si T.V.A. T.V.A. aferenta investitiilor sau achizitiilor de bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii economice a unei societati nu se cuprinde in bugetul de venituri si cheltuieli deoarece nu reprezinta un indicator al activitatii economice.

T.V.A. reprezinta o sursa de venit doar pentru bugetul general consolidat al statului, nu si pentru un agent economic.

T.V.A. nu se regaseste nici in formularul 02 ,,Bugetul activitatii de trezorerie,, deoarece nu reprezinta o resursa proprie a societatii dvs.

Singura reglementare referitoare la T.V.A. aferenta investitiilor finantate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, deja efectuate, deci nu planificate prin buget, se regaseste in Legea nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal, republicata, cap. 10 ,,Regimul deducerilor,, art. 145 ,,Dreptul de deducere,, alin. (13).

Prin acest act normativ se face precizarea ca suma T.V.A. aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, destinate realizarii obiectivelor proprii de investitii, dedusa, trebuie sa reintregeasca obligatoriu disponibilitatile de investitii. Sumele deduse in cursul anului fiscal pentru obiectivele proprii de investitii pot fi utilizate numai pentru plati aferente aceluiasi obiectiv de investitii. La incheierea exercitiului financiar, sumele deduse si neutilizate se vireaza la bugetul de stat sau bugetele locale in conturile si la termenele stabilite prin normele metodologice anuale privind incheierea exercitiului financiar-bugetar si financiar-contabil.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 17 Februarie 2006

Votati articolul "Intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli - precizari":
Rating:

Nota: 3.71 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X