email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar

incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar

Conform modificarilor aduse Legii 70/2015, incepand cu data de 1 august 2016, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, organizatorii de nunti si botezuri, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui alt plafon de incasari decat plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana pentru serviciile legate de aceste evenimente.

Prin OMFP 1265/2016 a fost aprobata procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar.

Conform acestei proceduri, persoanele care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare de 10.000 lei. In cerere organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri.

Cererea, al carui model se regaseste in anexa nr. 1 la ordin, se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta, cu confirmare de primire. Cererea va fi insotita de:

   a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;


   b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;


   c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la ordin. In cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;

   d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).

e) orice alte documente relevante in sustinerea cererii.

  

Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada de 12 luni pentru care se intocmeste situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.

Cererea se solutioneaza de catre organul fiscal prin emiterea unei decizii de aprobare sau unei decizii de respingere a cererii, in cazul in care nu se justifica aprobarea cererii altui plafon de incasari sau cand nu sunt depuse documentele ce trebuiesc anexate cererii. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere. Impotriva deciziilor de respingere organizatorii de evenimente pot formula plangere prealabila in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Plafonul aprobat poate fi reinoit la expirarea perioadei de valabilitate a deciziei sau poate fi modificat ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

Reinnoirea plafonului de incasari se poate solicita cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar. In cazul in care organizatorul de astfel de evenimente doreste reinnoirea plafonului de incasari depune cerere de reinnoire a plafonului de incasari in numerar, insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni.

Pentru modificarea plafonului, organizatorul poate depune o cerere ori de cate ori apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Cat de sigur sunteti ca intelegeti si aplicati perfect litera legii?


Cele mai des intalnite si mai controversate probleme generate de calculul, declararea si plata obligatiilor fiscal-contabile ce va revin, sunt rezolvate acum pentru dvs. in deplina conformitate cu cerintele noului Cod Fiscal.

Lucrarea 60 de probleme fiscal-contabile, explicate si solutionate supune atentiei dvs. cele mai frecvent intalnite probleme din activitatea fiscal-contabila zilnica structurate in 5 domenii principale:
1. TVA
2. Impozitul pe venit
3. Impozitul pe profit
4. Contabilitate
5. Monografii contabile

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar


Data aparitiei: 12 August 2016

Votati articolul "Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Societate infiintata in 2024. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a plati impozit micro in 2025

    • Urmatorul studiu de caz se concentreaza asupra unei firme constituite in septembrie 2024, care, avand statut de platitor de impozit pe profit, analizeaza posibilitatea de a trece, incepand cu anul 2025 sau 2026, la regimul de microintreprindere. Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in conformitate cu art. 48 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, p...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal sub 100 de euro: Iata conditia obligatorie pentru a putea deduce TVA!

    • Va reamintim ca prevederile art. 299 pct. 69, alineatul (6) din Normele de aplicare specifica faptul ca: "Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indepli...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: cum puteti beneficia de facilitati fiscale

    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in sprijinul contribuabililor, informandu-i cu privire la aplicarea unor masuri de amnistie fiscala si acordarea unor bonificatii, dupa cum urmeaza:   Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organe...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X