Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar

incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar

Conform modificarilor aduse Legii 70/2015, incepand cu data de 1 august 2016, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, organizatorii de nunti si botezuri, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui alt plafon de incasari decat plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana pentru serviciile legate de aceste evenimente.

Prin OMFP 1265/2016 a fost aprobata procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar.

Conform acestei proceduri, persoanele care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare de 10.000 lei. In cerere organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri.

Cererea, al carui model se regaseste in anexa nr. 1 la ordin, se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta, cu confirmare de primire. Cererea va fi insotita de:

   a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;


   b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;


   c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la ordin. In cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;

   d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).

e) orice alte documente relevante in sustinerea cererii.

  

Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada de 12 luni pentru care se intocmeste situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.

Cererea se solutioneaza de catre organul fiscal prin emiterea unei decizii de aprobare sau unei decizii de respingere a cererii, in cazul in care nu se justifica aprobarea cererii altui plafon de incasari sau cand nu sunt depuse documentele ce trebuiesc anexate cererii. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere. Impotriva deciziilor de respingere organizatorii de evenimente pot formula plangere prealabila in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Plafonul aprobat poate fi reinoit la expirarea perioadei de valabilitate a deciziei sau poate fi modificat ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

Reinnoirea plafonului de incasari se poate solicita cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar. In cazul in care organizatorul de astfel de evenimente doreste reinnoirea plafonului de incasari depune cerere de reinnoire a plafonului de incasari in numerar, insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni.

Pentru modificarea plafonului, organizatorul poate depune o cerere ori de cate ori apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 August 2016


Votati articolul "Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 12 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Contributie de deseuri. Care sunt implicatiile OUG 50/2019?

    • Dezbatem astazi un studiu de caz despre contributia de deseuri si implicatiile OUG 50/2019. Conform OUG 50/2019, contribuabilii sunt nevoiti sa evidentieze Fondul de mediu de - 2% pe toate facturile de desuri pe care le emit indiferent de tipul de deseu valorificat.   Vom afla de la specialistul nostru daca aceasta taxa se deduce din valoarea facturii sau doar se evidentiaza pe factura. In cazul deseurilor de ambalaje lemn se aplica TVA si la taxa de me...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica. Factura cu TVA sau nu?

    • Cum se procedeaza atunci cand o persoana juridica vinde un apartament catre o persoana fizica? Factura se face cu TVA sau este suficient contractul de vanzare? Daca te macina aceste intrebari si pe tine, avem o veste buna. Prezentam astazi, cu ajutorul specialistului nostru in domeniu, cum se face procedura de vanzare si ce prevede legea. Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica: raspunsul specialistului Desigur, trebuie ...» citeste mai departe aici

  • Model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare

    • Prezentam in continuare un model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare. Luam drept exemplu o societate din Romania care cumpara marfa de la un furnizor din Bulgaria. Insa furnizorul nu are marfa in stoc si isi contacteaza furnizorul din Germania. Firma din Germania livreaza marfa direct in Romania si emite factura catre firma din Bulgaria care la randul ei factureaza marfa catre firma din Romania. Firma din Romania achita marfa firmei din Bulgaria. &n...» citeste mai departe aici

  • Scutiri acordate pentru firmele de constructii. Ce spune OUG 43/2019

    • Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor se numara printre cele mai intense subiecte ale anului 2019. Multi contribuabili care activeaza in acest sector inca se mai intreaba daca pot beneficia de acestea ori nu.  Luam drept exemplu o societate care desfasoara activitati cu codul CAEN 4120. Are 2 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata cu 4 ore/zi, 1.500 lei. Iata mai jos lista de nelamuriri care apar in acest caz:...» citeste mai departe aici

  • Organizare evenimente. Ce cota de TVA se aplica?

    • Modificarile aparute in ultima perioada in sfera TVA au lasat in urma multe situatii ambigue. Prezentam astazi cazul unei societati comerciale care are un cort de evenimente unde organizeaza diferite evenimente. In serviciul respectiv sunt incluse locatia (cortul) si meniul (care contine mancare, bauturi alcoolice si nealcoolice). Facturarea se face pe organizare masa festiva. Specialistul nostru ne va lamuri care este cota de TVA aplicabila pentru facturare in...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea domiciliului fiscal. Ce declaratii trebuie sa depuna o societate?

    • Va prezentam in continuare ce declaratii trebuie sa depuna o societate la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in momentul schimbarii domiciliului fiscal (inregistrat la Registrul Comertului).   Specialistul nostru atrage atentia asupra formularului 050 sau 080, dar si asupra altor acte necesare in aceasta situatie.   Obligatii in caz de schimbare a domiciliului fiscal: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X