Conform modificarilor aduse Legii 70/2015, incepand cu data de 1 august 2016, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, organizatorii de nunti si botezuri, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui alt plafon de incasari decat plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana pentru serviciile legate de aceste evenimente.
Prin OMFP 1265/2016 a fost aprobata procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar.
Conform acestei proceduri, persoanele care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare de 10.000 lei. In cerere organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri.
Cererea, al carui model se regaseste in anexa nr. 1 la ordin, se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta, cu confirmare de primire. Cererea va fi insotita de:
a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
Cartea Verde a Contabilitatii
Operare SAGA Exemple practice si recomandari Registrul de Evidenta Fiscala PFA
b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;
c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la ordin. In cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;
d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).
e) orice alte documente relevante in sustinerea cererii.
Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada de 12 luni pentru care se intocmeste situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.
Cererea se solutioneaza de catre organul fiscal prin emiterea unei decizii de aprobare sau unei decizii de respingere a cererii, in cazul in care nu se justifica aprobarea cererii altui plafon de incasari sau cand nu sunt depuse documentele ce trebuiesc anexate cererii. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere. Impotriva deciziilor de respingere organizatorii de evenimente pot formula plangere prealabila in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Plafonul aprobat poate fi reinoit la expirarea perioadei de valabilitate a deciziei sau poate fi modificat ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea acestuia.
Reinnoirea plafonului de incasari se poate solicita cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar. In cazul in care organizatorul de astfel de evenimente doreste reinnoirea plafonului de incasari depune cerere de reinnoire a plafonului de incasari in numerar, insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni.
Pentru modificarea plafonului, organizatorul poate depune o cerere ori de cate ori apreciaza ca se impune modificarea acestuia.