email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar

incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar

Conform modificarilor aduse Legii 70/2015, incepand cu data de 1 august 2016, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, organizatorii de nunti si botezuri, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui alt plafon de incasari decat plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana pentru serviciile legate de aceste evenimente.

Prin OMFP 1265/2016 a fost aprobata procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar.

Conform acestei proceduri, persoanele care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare de 10.000 lei. In cerere organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri.

Cererea, al carui model se regaseste in anexa nr. 1 la ordin, se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin posta, cu confirmare de primire. Cererea va fi insotita de:

   a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;


   b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;


   c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la ordin. In cazul organizatorilor de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;

   d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c).

e) orice alte documente relevante in sustinerea cererii.

  

Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in perioada de 12 luni pentru care se intocmeste situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.

Cererea se solutioneaza de catre organul fiscal prin emiterea unei decizii de aprobare sau unei decizii de respingere a cererii, in cazul in care nu se justifica aprobarea cererii altui plafon de incasari sau cand nu sunt depuse documentele ce trebuiesc anexate cererii. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere. Impotriva deciziilor de respingere organizatorii de evenimente pot formula plangere prealabila in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Plafonul aprobat poate fi reinoit la expirarea perioadei de valabilitate a deciziei sau poate fi modificat ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

Reinnoirea plafonului de incasari se poate solicita cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar. In cazul in care organizatorul de astfel de evenimente doreste reinnoirea plafonului de incasari depune cerere de reinnoire a plafonului de incasari in numerar, insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni.

Pentru modificarea plafonului, organizatorul poate depune o cerere ori de cate ori apreciaza ca se impune modificarea acestuia.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incasari numerarOMFP 1265/2016organizare de nunti si botezuriPlafonul de incasari in numerar


Data aparitiei: 12 August 2016

Votati articolul "Analiza zilei: Procedura prin care organizatorii de nunti si botezuri pot solicita alte plafoane pentru incasarile in numerar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X