email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?

certificate verziOUG 24/2017subventiiinregistrari contabile

In randurile urmatoare, clarificam modul in care se interpreteaza corect modificarea adusa de OUG 24/2017 privind certificatele verzi primite. Vom vedea astfel daca la data primirii certificatelor nu se inregistreaza certificatele verzi in contabilitate, ci se tine evidenta lor doar extracontabil.

Pana acum inregistram la data stabilirii numarului cuvenit 4558 = 7411 la data primirii 507 = 4558. Dupa intrarea in vigoare a ordonantei ce inregistrari se fac? Pentru certificatele verzi primite in luna aprilie ce inregistrari contabile trebuie efectuat?

Din expunerea de motive a OUG 24/2017 (disponibila si pe site-ul Senatului Romaniei, procedura legislativa de aprobare a ordonantei avand numarul L59/2017) reiese ca s-a urmarit ca aceste certificate verzi (CV - care nu trebuie considerate instrumente financiare) sa capete valoare doar la momentul tranzactionarii si nu la momentul emiterii, masura fiind menita sa schimbe modul in care sunt inregistrate certificatele verzi in contabilitate. Astfel, conform reglementarilor contabile actuale (pct. 298 din  Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014) certificatele verzi sunt recunoscute la venituri inainte de tranzactionare, prin evidentierea lunara a dreptului de a primi certificate verzi prin articol contabil 445 „Subventii”/analitic distinct = 7411 „Venituri din subventii de exploatare aferente cifrei de afaceri”, fapt ce este considerat ca generator de posibile dificultati ale fluxului de numerar pentru producator avand in vedere ca din totalul certificatelor verzi numai o parte sunt sustinute prin schema de ajutor de stat si vor fi valorificate prin vanzare.
 
Pana in prezent reglementarile contabile nu au fost adaptate potrivit prevederilor OUG 24/2017, dar pentru a da eficienta textului de lege nou adoptat inseamna ca aceste certificate verzi se vor evidentia extracontabil (similar certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera). Cel mai probabil la modificarea reglementarilor contabile se va introduce un nou cont in afara bilantului (similar contului 806), dedicat special certificatelor verzi.
 
Conform art. XVI din OUG 24/2017 certificatele verzi emise dupa data intrarii in vigoare a ordonantei dobandesc valoare in momentul tranzactionarii, iar cele emise anterior au regimul juridic stabilit de legislatia in vigoare la momentul emiterii acestora. Cu alte cuvinte, prevederile ordonantei se vor aplica doar pentru certificatele verzi emise (nu primite) incepand cu luna aprilie 2017.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificate verziOUG 24/2017subventiiinregistrari contabile


Data aparitiei: 05 Mai 2017

Votati articolul "Cum inregistram certificatele verzi in contabilitate dupa aparitia OUG 24/2017?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X