email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate pe pierdere. Ce cheltuieli se pot esalona pentru 2023 ca sa incheie anul pe profit?

Societate pe pierdere. Ce cheltuieli se pot esalona pentru 2023 ca sa incheie anul pe profit?
esalonaremonografie contabilaprofitimpozit

Analizam in continuare cazul unei societati platitoare de impozit pe profit  care este pe pierdere in anul 2022.

Specialistul nostru ne va explica in continuare ce cheltuieli se pot esalona pentru anul 2023 pentru a incheia anul pe profit, dar si care este monografia contabila

Societate pe pierdere - esalonare: raspunsul specialistului

In cazul de fata banuiesc ca va referiti la situatia cand o cheltuiala poate fi considerata ca neapartinand perioadei curente, ci altor perioade viitoare.

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

 

Potrivit pct.57 din OMFP 1802/2014, (1) Contabilizarea si prezentarea elementelor din bilant si din contul de profit si pierdere tinand seama de fondul economic al tranzactiei sau al angajamentului in cauza. Respectarea acestui principiu are drept scop inregistrarea in contabilitate si prezentarea fidela a operatiunilor economico financiare, in conformitate cu realitatea economica, punand in evidenta drepturile si obligatiile, precum si riscurile asociate acestor operatiuni. (2) Evenimentele si operatiunile economicofinanciare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economicofinanciare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea.

De asemenea, contractele incheiate intre parti trebuie sa prevada modul de derulare a operatiunilor si sa respecte cadrul legal existent. (3) Forma juridica a unui document trebuie sa fie in concordanta cu realitatea economica. Atunci cand exista diferente intre fondul sau natura economica a unei operatiuni sau tranzactii si forma sa juridica, entitatea va inregistra in contabilitate aceste operatiuni, cu respectarea fondului economic al acestora. (4) Exemple de situatii cand se aplica acest principiu pot fi considerate: incadrarea de catre utilizatori a contractelor de leasing in leasing operational sau financiar; recunoasterea veniturilor din chirii, respectiv a cheltuielilor din chirii in functie de fondul economic al contractului si de eventualele gratuitati (stimulente) aferente; incadrarea operatiunilor la vanzare in nume propriu sau comision, respectiv consignatie; recunoasterea participatiilor detinute ca fiind de naturarecunoasterea veniturilor, respectiv a cheltuielilor in contul de profit si pierdere sau ca venituri in avans, respectiv cheltuieli in avans; actiunilor detinute la entitati afiliate sau sub forma altor imobilizari financiare; incadrarea reducerilor acordate, respectiv primite, la reduceri comerciale sau financiare. (5) Entitatile au obligatia ca la intocmirea documentelor justificative si la contabilizarea operatiunilor economicofinanciare sa tina seama de toate informatiile disponibile, astfel incat sa fie extrem de rare situatiile in care natura economica a operatiunii sa fie diferita de forma juridica a documentelor care stau la baza acestora.

Potrivit pct.351 din OMFP 1802/2014 351. (1) Cheltuielile platite/de platit si veniturile incasate/de incasat in exercitiul financiar curent, dar care privesc exercitiile financiare urmatoare, se inregistreaza distinct in contabilitate, la cheltuieli in avans (contul 471 "Cheltuieli inregistrate in avans") sau venituri in avans (contul 472 "Venituri inregistrate in avans"), dupa caz. (2) In aceste conturi se inregistreaza, in principal, urmatoarele cheltuieli si venituri: chirii, abonamente, asigurari si alte cheltuieli efectuate anticipat, respectiv veniturile din chirii, abonamente si alte venituri aferente perioadelor sau exercitiilor urmatoare. (3) In contul 471 "Cheltuieli inregistrate in avans" se inregistreaza, de asemenea, achizitiile de certificate de emisii de gaze cu efect de sera si certificate verzi, efectuate in cursul perioadei curente, dar care sunt aferente unei perioade ulterioare, urmand a se recunoaste drept cheltuieli ale perioadelor viitoare in care urmeaza a se utiliza. (4) Onorariile si comisioanele bancare achitate in vederea obtinerii de imprumuturi pe termen lung se recunosc pe seama cheltuielilor inregistrate in avans. Cheltuielile in avans urmeaza sa se recunoasca la cheltuieli curente esalonat, pe perioada de rambursare a imprumuturilor respective.

Desi nu sunt prevederi legislative care sa raspunda punctual la intrebarea dvs, avand in vedere cele mentionate mai sus, consider ca trebuie sa studiati contractele de prestari servicii ale firmei in ceea ce priveste perioada contractuala.

Puteti constata ca anumite cheltuieli pe care le-ati recunoscut drept cheltuiala a perioadei curente sa apartina de fapt unor activitati economice care privesc mai multi ani ( de exemplu contracte de asistanta in rebranding firma, contracte de publicitate etc) si atunci trebuie recunoscuta ca fiind cheltuiala aferenta perioadei curente doar suma ce priveste anul 2022, restul valorii trebuind contabilizata in contul 471.

De asemenea, trebuie sa verificati eventualele corectii de cheltuieli din anii precedenti care trebuie contabilizate in contul 1174, neafectand rezultatul curent al anului 2022.



As mai aminti si eventualele refacturari de utilitati in cazul in care ati inchiriat un spatiu care pot fi contabilizate in contul 461 in loc de contul de cheltuiala 605.

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Anca Bilas, expert contabil si consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
esalonaremonografie contabilaprofitimpozit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2022


Votati articolul "Societate pe pierdere. Ce cheltuieli se pot esalona pentru 2023 ca sa incheie anul pe profit?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Apar noi conturi contabile in Planul de conturi. Vezi ce semnifica fiecare

    • Planul de conturi general ar putea fi completat in curand cu noi conturi contabile, dupa cum prevede un proiect de ordin al Finantelor pentru reglementarea unor aspecte contabile.  Mai exact, in Planul de conturi vor fi introduse urmatoarele conturi: 467, 6053, 6058, 694, 794, precum si grupa 79.  Ce reprezinta noile conturi contabile - 467 „Datorii aferente distribuirilor interimare de dividende&...» citeste mai departe aici

  • Salariul minim in Romania – 3.000 de lei brut de la 1 ianuarie 2023

    • Liderii guvernamentali au cazut de acord sa majoreze salariul minim in Romania la 3000 de lei, 200 de lei fiind scutiti de taxe, iar in sectorul constructiilor va ajunge la 4.000 lei brut, a anuntat joi, Guvernul, dupa reuniunea Consiliului National Tripartit pentru Dialog Social.  “Guvernul si partenerii sociali au cazut de acord in privinta majorarii salariului minim brut garantat in plata la 3.000 de lei - din care 200 lei scutiti de impozit si con...» citeste mai departe aici

  • Depunerea situatiilor financiare anuale pe 2022: termene si reguli noi

    • Ministerul Finantelor a publicat documentul care contine noile reguli privind depunerea situatiilor financiare anuale pe 2022.  Una dintre noutatile sesizate in proiectul de ordin al Finantelor este ca firmele care nu depun la timp situatiile financiare nu vor mai fi expuse riscului de a fi dizolvate, ci vor fi amendate.  Fata de informatiile raportate la data de 31 decembrie 2021, prin noul proiect al Finantelor se propune raportarea distin...» citeste mai departe aici

  • 6 schimbari principale la reglementarile contabile propuse de Finante

    • Finantele au in plan sa introduca noutati in sfera reglementarilor contabile, dupa cum reiese dintr-un document publicat in dezbatere publica pe site-ul institutiei.  Ministerul de Finante are in vedere cateva aspecte contabile precum distribuirea partiala a dividendelor in cursul exercitiului financiar, intreruperea capitalizarii costurilor indatorarii, natura contabila a sumelor primite in avans de la clienti si contabilizarea contractelor de licenta a propri...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura. Studiu de caz

    • Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile fiscale si contabile privind avantajele in natura.  Subiectul studiului de caz este o SRL microintreprindere platitoare de tva care incheie un contract de inchiriere a unui apartament (proprietarul este persoana fizica) pe care il pune la dispozitia unui salariat (cu norma de 8 ore/zi) ca si locuinta de serviciu. Lunar, in baza contractului de inchiriere, societatea achita chiria lunara prin transfer b...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X