Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit

burse privateformular 255propunere formularimpozitul pe venit

ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale in derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit, in urma modificarilor legislative aduse titlului IV "Impozitul pe venit" al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.1/2016, precum si a Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

In ceea ce priveste stabilirea sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat, pentru acordarea de burse private, modificarile legislative au vizat, in principal, posibilitatea directionarii acestei sume si de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din pensii. 

Totodata, prin Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost modificat termenul de depunere a contestatiei impotriva actelor administrative fiscale (45 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal).

Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului si continutului formularului 255 "Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private", utilizat de organul fiscal central competent pentru stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, in limita unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii.

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Pe baza documentelor prezentate de contribuabili (formular 230, contractul privind acordarea bursei private, documente care atesta plata bursei) i a datelor din evidenta fiscala, organul fiscal determina cheltuielile admise cu bursele private, in limita sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si/sau pensii, prin emiterea Deciziei privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, cod 14.13.02.13/b.

Fata de formularul utilizat in prezent, prin proiectul de act normativ, se propune actualizarea temeiului de drept si a termenului de depunere a contestatiei, precum si introducerea in continutul deciziei a informatiilor privind modalitatea de plata a diferentelor rezultate ca urmare a modificarii acesteia.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
burse privateformular 255propunere formularimpozitul pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Mai 2017


Votati articolul "ANAF actualizeaza continutul unor acte administrative fiscale in vederea administrarii impozitului pe venit":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Semnatura electronica absolvent stiinte economice

Intrebare: Buna ziua,
Am absolvit facultatea de stiinte economice, sectiunea contabilitate si doresc sa stiu daca este legal sa tin contabilitatea firmelor daca nu sunt expert contabil. Am inteles ca as avea drept de semnatura daca sunt angajata ca economist in cadrul firmei respective. Si pot sa -mi fac o semnatura electronica pentru semnarea declaratiilor daca nu sunt expert contabil ?
Multumesc anticipat si o zi frumoasa!

Raspuns: Nu am auzit de vreo limitare in functie de marimea firmei, legea contabilitatii spune doar ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Sunt o persoana cu handicap accentuat cu certificat de handicap corespunzator si as vrea sa-mi comunicati urmatoarele: Am pamant in arenda la SC Oltyre si Sc Tristan si Isolda si de fiecare data mi se opreste impozit de 120 Kg de produse agricole in loc de 800 Kg la ha care sunt inscrise in contract eu prmesc 680 Kg. A-si vrea sa-mi comunicati conform noilor reglementari daca sunt scutit de plata venitului dupa acest pamant adica dele 120 Kg la ha. Va rog sa-mi trimiteti si articolele corespunzatoare care atesta acest lucru. Multumesc.
Data adaugarii: 22-Mai-2017
Postat de: user
Sunt o persoana cu handicap accentuat cu certificat de handicap corespunzator si as vrea sa-mi comunicati urmatoarele: Am pamant in arenda la SC Oltyre si Sc Tristan si Isolda si de fiecare data mi se opreste impozit de 120 Kg de produse agricole in loc de 800 Kg la ha care sunt inscrise in contract eu prmesc 680 Kg. A-si vrea sa-mi comunicati conform noilor reglementari daca sunt scutit de plata venitului dupa acest pamant adica dele 120 Kg la ha. Va rog sa-mi trimiteti si articolele corespunzatoare care atesta acest lucru. Multumesc.
Data adaugarii: 22-Mai-2017

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016