email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?

OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare - formular 061 (Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare).

Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (societatii mama) care le infiinteaza insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc).

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

(Legea numarul 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, articolul 85) 

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [Legea numarul 207/2015 articolul 85 alineatul (5) si Legea numarul 273/2006 articolul 32 alineatul (7)].

Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare"(Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare), insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar, si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc). [Legea nr. 207/2015 art.33 alin. (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar 
[Legea numarul 273 / 2006 articolul 32 alin.(7)]

ATENTIE!
MARI CONTRIBUABILI

Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Prin exceptie, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate in raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov se inregistreaza la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. (Ordinul ANAF numarul 1023 / 2017)

CONTRIBUABILI MIJLOCII

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice sau la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.

(Ordinul ANAF numarul 560/2016 modificat prin Ordinul 1024/ 2017)

Listele nominale ale sediilor secundare ale contribuabililor mari si a celor mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF DGRFP Brasov

♦ Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul de inregistrare fiscala al sediului secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. 

(Ordinul comun numarul 1045/2084/793 / 2012, cu modificarile si completarile ulterioare)

♦ Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.A.47.01.00 "Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat (societatea mama). (Ordinul ANAF numarul 3637/2015)

Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, inclusiv in cazul sediilor secundare ale marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de contribuabilul/platitorul (societatea mama) care le-a infiintat. (Legea numarul 207/2015, articolul 33 alineatul 1)

REGISTRUL UNIC DE CONTROL

Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.

(Legea numarul 252/2003 cu modificarile si completarile ulterioare)
 

Sursa: ANAF


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 15 August 2017


Votati articolul "Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?":
Rating:

Nota: 1.38 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 15 August 2017 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X