Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent o brosura privind modalitatile de efectuare a platilor catre institutie.
Consulta mai jos informatiile prezentate in materialul ANAF.
Contribuabilii isi pot indeplini obligatiile de plata reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat prin urmatoarele modalitati:
- cu cardul bancar, on-line sau la casierii*);
- prin virament bancar;
- prin ordin de plata multiplu electronic (OPME);
- cu numerar;
- prin mandat postal.
Persoanele fizice au posibilitatea de a efectua plati prin urmatorele metode:
- On-line, cu cardul, prin intermediul Spatiului Privat Virtual sau al platformei Ghiseul.ro
Datele de logare pentru Ghiseul.ro se obtin on-line, accesand sectiunea „SOLICITA DATE DE ACCES” de pe prima pagina www.ghiseul.ro si parcurgand urmatorele etape: „Verificare CNP - Validare card - Trimitere e-mail cu datele de logare”.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Examen Consultant Fiscal 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- cu cardul bancar, la casieriile Trezoreriei Statului pe raza carora acestia isi au domiciliul fiscal (adresa din actul de identitate: buletin/carte de identitate, permis de sedere pe teritoriul Romaniei, numar de inregistrare fiscala).
- prin virament bancar
Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili – Codurile IBAN
In sectiunea „Beneficiar”, campul „Cod de identificare fiscala” se completeaza CNPul / CIF-ul / CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata, iar in cazul punctelor de lucru cu minim 5 angajati pentru care exista obligatia platii impozitului pe veniturile din salarii, CUI-ul punctului de lucru.
Ordinul de plata poate fi completat si cu ajutorul aplicatiei OPFV de pe site-ul ANAF, sectiunea „Programe utile”.
Pentru efectuarea platilor, pot fi utilizate si serviciile e-banking.
Model de completare
- prin ordin de plata multiplu electronic (OPME)
Poate fi utilizat de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie.
Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» poate fi obtinut astfel:
- prin descarcare de pe site-ul Ministerului Finantelor, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice – Formulare;
- de la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului.
Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» se completeaza si se depune on-line prin Sistemul national de raportare Forexebug de catre institutiile publice si, respectiv, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii» de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice.
Recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje.
Vezi aici ultima versiune a Ordinului de plata multiplu ►
- cu numerar, la casieriile Trezoreriei Statului pe raza carora acestia isi au domiciliul fiscal (adresa unde locuiesc efectiv, sediul activitatii, sediul social)
- cu mandat postal, prin intermediul oficiilor postale
Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili – Codurile IBAN.
Mandatul postal se completeaza in sectiunea „Destinatar”, campul „C.I.F./C.U.I.” cu CNPul/ CIF-ul/ CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata.
Model de completare
Numarul de evidenta a platii este utilizat de:
- contribuabilii care aleg sa plateasca obligatii fiscale stabilite de organele de inspectie fiscala, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligatii fiscale cuprinse in decizii de amanare la plata;
- tertii popriti, institutiile de credit, autoritatile sau institutiile publice, dupa caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executarii silite.
Numarul de evidenta a platii se regaseste pe:
- decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
- decizia de amanare la plata a obligatiilor fiscale; sau poate fi obtinut prin:
- accesarea programului de asistenta de pe site-ul ANAF, sectiunea „Programe utile”;
- solicitarea la organul fiscal competent.
Acest numar se utilizeaza astfel:
- se inscrie in ordinul de plata la rubrica „Numar de evidenta a platii”;
- in cazul platilor efectuate la ghiseu, se comunica la casierie, in vederea inscrierii in chitanta;
- in cazul documentelor de plata, altele decat ordine de plata sau chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, se inscrie la rubrica „Explicatii”.