email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modalitatile de efectuare a platilor catre ANAF (brosura oficiala)

Modalitatile de efectuare a platilor catre ANAF (brosura oficiala)
virament bancarordin de plata multipluiban

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent o brosura privind modalitatile de efectuare a platilor catre institutie. 

Consulta mai jos informatiile prezentate in materialul ANAF. 
 

Contribuabilii isi pot indeplini obligatiile de plata reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat prin urmatoarele modalitati:

- cu cardul bancar, on-line sau la casierii*);
- prin virament bancar;
- prin ordin de plata multiplu electronic (OPME);
- cu numerar;
- prin mandat postal.

Persoanele fizice au posibilitatea de a efectua plati prin urmatorele metode:

  • On-line, cu cardul, prin intermediul Spatiului Privat Virtual sau al platformei Ghiseul.ro

Datele de logare pentru Ghiseul.ro se obtin on-line, accesand sectiunea „SOLICITA DATE DE ACCES” de pe prima pagina www.ghiseul.ro si parcurgand urmatorele etape: „Verificare CNP - Validare card - Trimitere e-mail cu datele de logare”. 
 

  • cu cardul bancar, la casieriile Trezoreriei Statului pe raza carora acestia isi au domiciliul fiscal (adresa din actul de identitate: buletin/carte de identitate, permis de sedere pe teritoriul Romaniei, numar de inregistrare fiscala).
     
  • prin virament bancar

Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili – Codurile IBAN

In sectiunea „Beneficiar”, campul „Cod de identificare fiscala” se completeaza CNPul / CIF-ul / CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata, iar in cazul punctelor de lucru cu minim 5 angajati pentru care exista obligatia platii impozitului pe veniturile din salarii, CUI-ul punctului de lucru.

Ordinul de plata poate fi completat si cu ajutorul aplicatiei OPFV de pe site-ul ANAF, sectiunea „Programe utile”.
Pentru efectuarea platilor, pot fi utilizate si serviciile e-banking.

Model de completare 


 

 

 Poate fi utilizat de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie.

 Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» poate fi obtinut astfel:

 - prin descarcare de pe site-ul Ministerului Finantelor, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice – Formulare;
 - de la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului.

 Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» se completeaza si se depune on-line prin Sistemul national de raportare Forexebug de catre institutiile publice si, respectiv, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii» de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice.

 Recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje.

Vezi aici ultima versiune a Ordinului de plata multiplu ►

  • cu numerar, la casieriile Trezoreriei Statului pe raza carora acestia isi au domiciliul fiscal (adresa unde locuiesc efectiv, sediul activitatii, sediul social)
     
  • cu mandat postal, prin intermediul oficiilor postale

Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili – Codurile IBAN.

Mandatul postal se completeaza in sectiunea „Destinatar”, campul „C.I.F./C.U.I.” cu CNPul/ CIF-ul/ CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata. 

Model de completare


Numarul de evidenta a platii este utilizat de:

- contribuabilii care aleg sa plateasca obligatii fiscale stabilite de organele de inspectie fiscala, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligatii fiscale cuprinse in decizii de amanare la plata;
- tertii popriti, institutiile de credit, autoritatile sau institutiile publice, dupa caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executarii silite.

Numarul de evidenta a platii se regaseste pe:

- decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
- decizia de amanare la plata a obligatiilor fiscale; sau poate fi obtinut prin:
- accesarea programului de asistenta de pe site-ul ANAF, sectiunea „Programe utile”;
- solicitarea la organul fiscal competent.

Acest numar se utilizeaza astfel:

- se inscrie in ordinul de plata la rubrica „Numar de evidenta a platii”;
- in cazul platilor efectuate la ghiseu, se comunica la casierie, in vederea inscrierii in chitanta;
- in cazul documentelor de plata, altele decat ordine de plata sau chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, se inscrie la rubrica „Explicatii”.
 

Consulta brosura completa realizata de ANAF

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
virament bancarordin de plata multipluiban

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2021


Votati articolul "Modalitatile de efectuare a platilor catre ANAF (brosura oficiala)":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabilitate in partida simpla

Intrebare: La un cabinet de avocatura, neplatitor de tva, contabilitate in partida simpla bazata pe incasari si plati:
1.se cumpara diverse consumabilehartie, dosaresi se primesc doar bonurile fiscale stampilate neinsotite de factura cu valoare de pana la 100 lei,, aceste cheltuieli pot fi considerate deductibile, la srl tva deductibil cheltuiala deductibila, dar aici e vorba de incasari si plati, cum sunt considerate aceste cheltuieli?
2. este obligatoriu intocmirea registrul de casa ,se tine la fel ca la srl, reg de casa poate fi pe minus sau se fac creditari si restituiri ca la srl, cum se contabilizeaza aceste creditari si restituiri
3.ridicarile si depunerile din si in banca cum se inregistreaza in reg de casa si in jurnalul de banca?
4.dar la o Intreprindere individuala cu cod caen comert cu amanuntul si casa de marcat se tine reg de casa?

Raspuns: 1. Vezi HG nr.105 din 2009 cu modificarile si completarile ulterioare- conform careia cheltuielile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 - 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X