email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul unic de control. Ce este, cine trebuie sa il obtina si ce trebuie sa faci daca l-ai pierdut

Registrul unic de control. Ce este, cine trebuie sa il obtina si ce trebuie sa faci daca l-ai pierdut
Registrul unic de controlregistru unic de control pfaCe este registrul unic de control

Registrul Unic de Control (RUC) este un instrument important pentru contabili si firme, deoarece ajuta la inregistrarea si gestionarea tuturor controalelor efectuate de organele de control specializate. Acest registru asigura transparenta si ajuta la mentinerea conformitatii.

Registrul unic de control trebuie pastrat la sediul social al firmei. In cazul in care societatea are si sedii secundare/puncte de lucru, atunci angajatorul are obligatia de a procura un registru pentru fiecare punct inregistrat. Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.

In continuare veti afla ce este un registru unic de control, cine are obligatia de completare, care sunt actele necesare pentru obtinerea lui si multe alte informatii de interes pentru contabili.

Ce este registrul unic de control (RUC)

Asa cum este si denumit, Registrul Unic de Control (RUC) este un document oficial/o condica in care se inregistreaza toate controalele efectuate de catre organele de control specializate. Acesta asigura transparenta si poate fi folosit pentru a verifica legalitatea si corectitudinea actiunilor de control. Daca exista probleme sau neconcordante identificate in timpul unui control, poate servi ca referinta pentru identificarea si rezolvarea acestor probleme

De la infiintarea PFA pana la radierea ei, aici gasesti totul! Informatii contabile, fiscale, juridice din surse legale, in vigoare.

Cine are obligatia de a achizitiona registrul unic de control

Conform prevederilor de la art. 1 din Legea nr. 252/2003 privind Registrul unic de control, numai contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control.

Celelalte categorii de contribuabili (ex. persoane fizice autorizate sau alte persoane fizice) pot tine registrul unic de control in functie de optiunea acestora.

Registrul unic de control are ca scop evidentierea tuturor controalelor desfasurate la contribuabil de catre toate organele de control specializate, in domeniile:

– financiar-fiscal;

– sanitar, fitosanitar;

– urbanism, calitatea in constructii;

– protectia consumatorului;

– protectia muncii, inspectia muncii;

– protectia impotriva incendiilor;

– alte domenii prevazute de lege.

Organele de control au obligatia de a consemna in registru, inaintea inceperii controlului, urmatoarele elemente: numele si prenumele persoanelor imputernicite de a efectua controlul, unitatea de care apartin, numarul legitimatiei de control, numarul si data delegatiei/ordinului de deplasare, obiectivele controlului, perioada controlului, perioada controlata, precum si temeiul legal in baza caruia se efectueaza controlul.

Registrul unic de control se numeroteaza, se sigileaza si se pastreaza de reprezentantul legal al unitatii verificate sau de inlocuitorul acestuia.

Registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de func tio nare.

Acte necesare pentru obtinerea unui registru unic de control

Documentele necesare pentru obtinerea unui registru unic de control sunt:

- cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
- copia CUI-ului societatii pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
- copie a Certificatului Constatator pentru punctul de lucru;
- copie a declaratiei privind sediile secundare, inregistrata la ANAF;
- copie a contractului de inchiriere pentru spatiul in care functioneaza punctul de lucru.
- delegatie pentru persoana care face depunere cererea impreuna cu documentatia aferenta;
- copie B.I./C.I. pentru persoana delegata.

Cat costa registrul unic de control (RUC)

Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlaltor categorii de contribuabili. Pentru a ridica registrul unic de control este necesar sa platesti o taxa de aproximativ 40 de lei.

Este necesar un registru unic de control pentru fiecare sediu/punct de lucru?

La art. 5 alin. 2 din Legea 252/2003 privind registrul unic de control se prevede ca acesta se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.

Reiese ca o societate va trebui sa aiba cate un registru unic de control pentru sediu si pentru fiecare punct de lucru (sediu secundar) al societatii.

Neachizitionarea sau neprezentarea registrului unic de control constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda potrivit art. 7-8 din Legea 252/2003.

Ce trebuie sa faci daca pierzi registrul unic de control

Legea 252/2003 privind registrul unic de control nu prevede o procedura in situatia in care acest document este pierdut.

In OMFP 2634/2015 exista o procedura in acest sens, insa aceasta se aplica doar in cazul pierderii documentelor financiar-contabile.

Astfel, recomandarea este sa incheiati un proces verbal in care consemnati pierderea ori declararea pierderii la Monitorul Oficial si sa achizitionati un nou registru, intrucat nu exista alta solutie, avand in vedere ca acesta trebuie prezentat organelor de control specializate, in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege.

Avand in vedere ca nu exista o procedura in acest sens, similar celor precizate in OMFP 2634/2015, in situatia in care in registrul respectiv au fost inregistrate anumite acte de control, ar trebui sa refaceti registrul in baza actelor de control detinute de societate si sa precizati reconstituit in dreptul in care ati completat.

Este obligatoriu sa ai registru unic de control daca esti PFA?

PFA nu are obligatia achizitionarii RUC, neavand statutul de persoana juridica.

Va propunem spre consultare urmatorul studiu de caz pentru a clarifica orice nelamurire.

Studiu de caz: PFA profesie liberala. Obligatii fiscale - este necesara achizitia RUC (registrului unic de control)?

O persoana fizica pensionara incepe cu luna aprilie 2023 sa desfoare activitati de tipul consiliere psihologica. Din perspectiva fiscala, care sunt contributiile obligatorii datorate?

i) depunerea declaratiei unice estimat/realizat;

ii) CAS/CASS/impozit pe venit;

iii) pentru incasarile in numerar trebuie sa emita bon fiscal si sa isi procure o casa de marcat?

Este necesara inregistrarea la ANAF prin formularul 070 si sa achizitioneze registrele obligatorii precum: RUC (registru unic de control) SI REF (registru de evidenta fiscala)?

Cadrul legal: Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica, infiintarea, organizarea si functionarea Colegiului Psihologilor din Romania

,,Art. 2. (1) Au dreptul sa exercite profesia de psiholog:

a) cetatenii romani;

b) cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene si ai celorlalte state din Spatiul Economic European, prin stabilire in Romania sau in regim de servicii temporare;

c) cetatenii din alte tari cu care Romania are conventii bilaterale in domeniu.

(2) Exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica se face de catre persoanele prevazute la alin. (1), care au absolvit o institutie de invatamant superior de specialitate, cu diploma de licenta in psihologie sau asimilata, obtinuta intr-o institutie de invatamant superior acreditata, din Romania sau din strainatate, recunoscuta sau echivalata, dupa caz, potrivit legii.

Art. 7. -

(1) Dreptul de libera practica implica exercitarea activitatilor prevazute la art. 5 si asumarea deplina a raspunderii pentru calitatea actului profesional in raport cu beneficiarii serviciilor psihologice, cu respectarea reglementarilor specifice in domeniu.

(2) Dreptul de libera practica se exercita olograf, cu mentionarea in clar a numelui, prenumelui si a codului personal din Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica din Romania, concomitent cu aplicarea parafei proprii.

Art. 8. -

(1) Persoanele prevazute la art. 2 alin. (1) dobandesc atestatul de libera practica in conditiile prezentei legi. Dobandirea atestatului atrage inscrierea in Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica din Romania.

Art. 13.

(1) Pentru exercitarea profesiei, psihologii cu drept de libera practica pot infiinta, la alegere, potrivit legii, cabinete individuale, cabinete asociate, societati civile profesionale sau isi pot desfasura activitatea in temeiul unor contracte de munca, potrivit legii.

(2) Indiferent de forma de exercitare a profesiei, psihologii cu drept de libera practica pot angaja salariati, in conditiile legii.

Art. 14. -

(1) Cabinetele individuale de psihologie, constituite potrivit legii, se declara la Colegiul Psihologilor din Romania. Raporturile contractuale se stabilesc intre psihologul cu drept de libera practica si beneficiarul serviciilor oferite de acesta.

(2) Cabinetele individuale se pot asocia prin contract si se declara la Colegiul Psihologilor din Romania.

(3) Formele si modalitatile de exercitare a profesiei, declarate la Colegiul Psihologilor din Romania, sunt inregistrate in mod obligatoriu in Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica din Romania.

Din punct de vedere fiscal, PFA obtine venituri din activitati independente sub forma de profesii liberale.

Potrivit art 67 din Codul fiscal, veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

Constituie venituri din profesii liberale veniturile obtinute din prestarea de servicii cu caracter profesional, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective.

Norme metodologice (pct 6)

,,In sensul art. 67 alin. (2) din Codul fiscal, in categoria venituri din profesii liberale sunt cuprinse, cu titlu de exemplu, veniturile obtinute de catre: medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili, contabili autorizati, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, traducatori, sportivi, precum si alte persoane fizice cu profesii reglementate in conditiile legii si a indeplinirii a cel putin 4 din criteriile prevazute la art. 7 pct. 3 din Codul fiscal’’.

Profesiile liberale nu se inregistreaza la Registrul Comertului, astfel ca dupa obtinerea atestatului de libera practica, PFA se inregistreaza direct la ANAF, in baza declaratiei online 700 (selectand sectiunea D 070), primind cod de inregistrare fiscala mentionat pe certificatul de inregistrare fiscala eliberat de organul fiscal competent din cadrul ANAF.

Referitor la dotarea cu aparat de marcat electronic, sunt exceptate de la aceasta obligatie activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, astfel ca PFA nu va avea aceasta obligatie.

Pentru incasarile in numerar se va elibera chitanta.

In privinta Registrului unic de control, Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control prevede la art 1 urmatoarele:

,, (1) Contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control.

(2) Celelalte categorii de contribuabili pot tine registrul unic de control, in functie de optiunea acestora’’.

Asadar, PFA nu are obligatia achizitionarii RUC, neavand statutul de persoana juridica.

Referitor la Registrul de evidenta fiscala, se aplica prevederile Ordinului MFP nr. 3254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

,,Art. 1. -

(1) Contribuabilii prevazuti la titlul IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala in conformitate cu prevederile prezentului ordin. Registrul de evidenta fiscala se completeaza si de catre contribuabilii prevazuti la art. 60 pct. 1 lit. a) si d) din Codul fiscal.

(2) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit au obligatia sa completeze in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri.

Art. 2. -

(1) Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea informatiilor care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia privind venitul realizat din Romania.

(2) In cazul asocierilor fara personalitate juridica si entitatilor supuse regimului transparentei fiscale, informatiile din Registrul de evidenta fiscala stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale.

Art. 3. -

(1) Registrul de evidenta fiscala se completeaza anual cu totalul veniturilor si totalul cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestora, in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, pana la data depunerii Declaratiei privind venitul realizat din Romania, dar nu mai tarziu de termenul de depunere stabilit de lege.

(2) Registrul de evidenta fiscala se completeaza astfel incat sa permita identificarea si controlul operatiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii nete anuale, care sa corespunda cu cel/cea cuprins/cuprinsa in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz, si in orice alta declaratie rectificativa depusa ulterior.

(3) Registrul de evidenta fiscala se tine, dupa caz, pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz.

(4) In cazul in care contribuabilul are mai multe surse de venit, evidenta se tine pe fiecare sursa de venit in cadrul aceluiasi registru de evidenta fiscala.

(5) Detalierea elementelor de calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii nete anuale evidentiate in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de necesitatile proprii ale acestuia si de specificul activitatii.

Art. 4. -

(1) Inregistrarea venitului brut anual in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de natura activitatii, pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.

Art. 7. -

Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, cu respectarea modelului si continutului prevazute in anexa nr. 1 la prezentul ordin.

In concluzie. PFA are obligatia completarii Registrului de evidenta fiscala, intrucat venitul net (asupra caruia se calculeaza impozitul) se stabileste pe baza datelor inregistrate in contabilitate. Registrul de evidenta fiscala se poate tine atat in forma scrisa cat si electronica (este generat de programul de contabilitate), astfel ca nu este nevoie sa achizitionati acest document contabil.

Obligatii fiscale

Impozitul pe venit

PFA datoreaza impozit pe venit in cota de 10% la venitul net.

Venitul net se calculeaza potrivit regulilor generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate (art 68 Cod fiscal).

Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.

PFA va depune declaratia unica (d 212)in termen de 30 de zile de la data inceperii activitatii, completand cap II,,Date privind veniturile estimate’’, conform art 120 alin 2 din Codul fiscal.

,,ART. 120 - Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate

(1) Contribuabilii, care desfasoara activitate, in cursul anului fiscal, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru venitul estimat a se realiza in fiecare an fiscal, indiferent daca in anul fiscal anterior au inregistrat pierderi, pana la data de 25 mai, inclusiv a fiecarui an. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.

(2) Contribuabilii, care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la alin. (1) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa’’.

Termenul de plata al impozitului pe venit este data de 25 mai a anului urmator, data la care PFA va depune declaratia unica (212) completand cap I ,,Date privind veniturile realizate’’, sectiunea,,Impozit pe venit’’.

Temei legal: ART. 122 - Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul I. Date privind veniturile realizate

Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din activitati independente, din drepturi de proprietate intelectuala, din cedarea folosintei bunurilor, din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, determinate in sistem real, au obligatia de a depune declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai, inclusiv a anului urmator celui de realizare a veniturilor in vederea definitivarii impozitului anual pe venit. Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se completeaza pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit. Pentru veniturile realizate intr-o forma de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuita din asociere’’.

Contributia de asigurari sociale (contributia la sistemul public de pensii)

Potrivit art 150 din Codul fiscal: - Exceptii specifice privind veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1)

(1) Persoanele fizice asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile prevazute la art. 137 alin. (1) lit. b) si b1).

Prin urmare, avand calitatea de pensionar, PFA nu datoreaza CAS si nu are nicio obligatie declarativa in acest sens.

Contributia de asigurari de sanatate (CASS)

Cadrul legal: ART. 170 Cod fiscal - Baza de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice care realizeaza veniturile prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b) - h)

(1) Persoanele fizice care realizeaza veniturile prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b) - h), din una sau mai multe surse si/sau categorii de venituri, datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate la o baza de calcul stabilita potrivit alin. (4), daca estimeaza pentru anul curent venituri a caror valoare cumulata este cel putin egala cu 6 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120..

(2) Incadrarea in plafonul anual de cel putin 6, 12 sau 24 de salarii minime brute pe tara, dupa caz, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, se efectueaza prin cumularea veniturilor prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b) - h), dupa cum urmeaza:

a) venitul net/brut sau norma de venit din activitati independente, stabilite potrivit art. 68, 681 si 69, dupa caz;

b) venitul net din drepturi de proprietate intelectuala, stabilit dupa acordarea cotei de cheltuieli forfetare prevazute la art. 72 si 721, precum si venitul net din drepturi de proprietate intelectuala determinat potrivit prevederilor art. 73;

c) venitul net distribuit din asocieri cu persoane juridice, contribuabili potrivit prevederilor titlului II sau titlului III, determinat potrivit prevederilor art. 125 alin. (8) si (9);

d) venitul brut, venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, stabilite potrivit art. 84 - 87;

e) venitul si/sau castigul net din investitii, stabilit conform art. 94 - 97. In cazul veniturilor din dobanzi se iau in calcul sumele incasate, iar in cazul veniturilor din dividende se iau in calcul dividendele incasate, distribuite incepand cu anul 2018;

f) venitul net sau norma de venit, dupa caz, pentru veniturile din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, stabilite potrivit art. 104 - 106;

g) venitul brut si/sau venitul impozabil din alte surse, stabilit potrivit art. 114 - 116.

(3) La incadrarea in plafonul prevazut la alin. (2) nu se iau in calcul veniturile neimpozabile, prevazute la art. 93 si 105.

(4) Baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor care realizeaza venituri din cele prevazute la art. 155 alin. (1) lit. b) - h) o reprezinta:

a) nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 6 salarii minime brute pe tara inclusiv si 12 salarii minime brute pe tara;

b) nnivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 salarii minime brute pe tara inclusiv si 24 de salarii minime brute pe tara;

c) nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cel putin egale cu 24 de salarii minime brute pe tara.

Prin urmare, daca PFA estimeaza ca va obtine in anul in curs venituri din activitati independente (venit net, adica venit brut din care se scade impozitul de 10%) mai mari decat plafonul de 6 salarii minime pe economie (18000 lei) sau mai mici decat plafonul, dar cumulat cu celelalte venituri mentionate mai sus (drepturi de autor, chirii, dobanzi , dividende, alte surse etc) depasesc acest plafon, va datora CASS calculata prin aplicarea procentului de 10% la o baza de calcul reprezentand:

nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120 (declaratiei estimative), in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 6 salarii minime brute pe tara inclusiv si 12 salarii minime brute pe tara;

CASS =1800 LEI

nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 salarii minime brute pe tara inclusiv si 24 de salarii minime brute pe tara;

CASS =3600 lei

c) nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a declaratiei prevazute la art. 120, in cazul veniturilor realizate cel putin egale cu 24 de salarii minime brute pe tara.

CASS = 7200 lei

Se va depune declaratie estimativa in termen de 30 de zile de la inceperea activitatii completand cap II ,,Date privind veniturile stimate’’, sectiunea ,,CASS’’ si nu mai este nevoie de declaratia 212 cap I ,,Date privind veniturile realizate’’ cu termen 25 mai a anului urmator in conditiile in care PFA se incadreaza in plafonul estimat (altfel va depune si D212 cap I,, Date privind veniturile realizate’’).

Termenul de plata al CASS este 25 mai a anului urmator obtinerii veniturilor.

Raspunsul este oferit in februarie 2023 de consultantul fiscal Ionut Jinga pentru portalcontabilitate.ro.

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Registrul unic de controlregistru unic de control pfaCe este registrul unic de control


Data aparitiei: 06 Septembrie 2023
Ultima actualizare: 07 Septembrie 2023

Votati articolul "Registrul unic de control. Ce este, cine trebuie sa il obtina si ce trebuie sa faci daca l-ai pierdut":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 mai 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.036 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de urgenta a...» citeste mai departe aici

  • Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, anexa la Formularul 100: noi modificari propuse de ANAF

    • Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.43/2024 au fost aduse modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal care au vizat reglementarea, incepand cu 1 iunie 2024, a unei accize pentru produsele cu nicotina, care nu contin tutun, destinate consumului pe cale orala, prezentate sub forma de pulbere sau particule sau in orice combinatie a formelor respective, comercializate in portii ambalate in pliculete. Potrivit art.446 din Codul fiscal, platitori...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind adeverintele de venit eliberate de ANAF la cererea persoanelor fizice

    • Va aducem la cunostinta ca ANAF a publicat recent un proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de eliberare a unor adeverinte de catre organul fiscal central, in cazul persoanelor fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare. Potrivit dispozitiilor art.1 din Ordonanta Guvernului nr.33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale, aprobata cu modificari prin Legea nr.223/2002...» citeste mai departe aici

  • e-Transport: Noua procedura propusa de ANAF privind monitorizarea transporturilor de bunuri

    • ANAF a publicat un proiect de ordin pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport. Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere insemnand o deplasare cu incarcatura, realizata de un vehicul rutier, efectuata pe drumurile publice avand un loc de plecare/intrare pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Recomandari financiare pentru vacanta de vara

    • Planificarea financiara pentru vacanta de vara este esentiala pentru a te asigura ca te poti bucura de calatorie fara a te ingrijora de cheltuieli. Iata cateva recomandari financiare pentru a te ajuta sa iti organizezi bugetul de vacanta:   Stabilirea Bugetului Definirea Bugetului Total: ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X