ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Servicii oferite contribuabililor, un material informativ privind modalitatile de efectuare a platilor catre Agentie.
Brosura „Cum si unde ne putem plati obligatiile fiscale” listeaza si explica mijloacele prin care contribuabilii pot achita catre ANAF impozitele, taxele, contributiile, precum si alte sume datorate bugetului general consolidat, respectiv: cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului, cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spatiu Privat Virtual si Ghiseul.ro, prin virament bancar, prin ordin de plata multiplu electronic si cu mandat postal, prin intermediul oficiilor postale.
De asemenea, brosura contine si explicatii suplimentare privind „numarul de evidenta a platii”: de catre cine si cum este utilizat, precum si in ce documente se regaseste sau cum poate fi solicitat.
Alte clarificari referitoare la modalitatile de efectuare a platilor catre ANAF pot fi obtinute prin Call Center, la numarul 031.403.91.60, sau la structurile de asistenta pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale.
Iata ce informatii contine brosura ANAF despre modalitatile de efectuare a platilor.
Contribuabilii isi pot indeplini obligatiile de plata reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat prin urmatoarele modalitati:
- Cu cardul bancar sau numerar la casieriile Trezoreriei Statului pe raza carora acestia isi au domiciliul fiscal;
- On-line, cu cardul, prin intermediul Spatiului Privat Virtual sau al platformei Ghiseul.ro;
- Prin virament bancar
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili – Plata obligatiilor fiscale - Codurile IBAN
In sectiunea „Beneficiar”, campul „Cod de identificare fiscala” se completeaza CNP-ul / CIF-ul / CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata, iar in cazul punctelor de lucru cu minimum 5 angajati pentru care exista obligatia platii impozitului pe veniturile din salarii, CUI-ul punctului de lucru.
Ordinul de plata poate fi completat si cu ajutorul aplicatiei OPFV de pe portalul ANAF, sectiunea „Asistenta contribuabili - Programe utile”. Pentru efectuarea platilor pot fi utilizate si serviciile e-banking.
Model de completare
- Prin ordin de plata multiplu electronic (OPME)
Poate fi utilizat de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie.
Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» poate fi obtinut astfel:
- prin descarcare de pe site-ul Ministerului Finantelor, Sistemul national de raportare Forexebug - Informatii publice – Formulare;
- de la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului.
Formularul «Ordin de plata multiplu electronic (OPME)» se completeaza si se depune on-line prin Sistemul national de raportare Forexebug de catre institutiile publice si, respectiv, prin intermediul serviciului «Depunere declaratii» de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice.
Recipisele aferente depunerii si validarii/respingerii ordinului de plata multiplu electronic (OPME) se vizualizeaza prin Spatiul privat virtual (SPV), sectiunea Mesaje.
- Cu mandat postal, prin intermediul oficiilor postale
Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili - Plata obligatiilor fiscale – Codurile IBAN
Mandatul postal se completeaza in sectiunea „Destinatar”, campul „C.I.F./C.U.I.” cu CNPul/ CIF-ul/ CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata.
Model de completare
- Numarul de evidenta a platii este utilizat de:
- contribuabilii care aleg sa plateasca obligatii fiscale stabilite de organele de inspectie fiscala, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligatii fiscale cuprinse in decizii de amanare la plata;
- tertii popriti, institutiile de credit, autoritatile sau institutiile publice, dupa caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executarii silite.
Numarul de evidenta a platii se regaseste pe:
- decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
- decizia de amanare la plata a obligatiilor fiscale; sau poate fi obtinut prin:
- accesarea programului de asistenta de pe portalul ANAF, sectiunea „Asistenta contribuabili - Programe utile”; - solicitarea la organul fiscal competent. Acest numar se utilizeaza astfel: - se inscrie in ordinul de plata la rubrica „Numar de evidenta a platii”;
- in cazul platilor efectuate la ghiseu, se comunica la casierie, in vederea inscrierii in chitanta;
- in cazul documentelor de plata, altele decat ordine de plata sau chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, se inscrie la rubrica „Explicatii”.
Brosura ANAF poate fi consultata si aici. ►
Foto: Captura brosura ANAF