Cu privire la deschiderea unui punct de lucru, va reamintim ca, indiferent de numarul de salariati care lucreaza la respectivul sediu secundar, acesta trebuie declarat la ANAF. Urmatorul studiu de caz isi propune sa clarifice demersurile necesare pentru declararea unui punct de lucru cu 7 salariati la ANAF si sa ofere o interpretare a obligatiilor legale aferente pentru a asigura conformitatea cu cerintele impuse de legislatia fiscala.
In acest context avem in vedere art. 32 alin. 7 din Legea 273/2006, potrivit caruia operatorul economic, care are organizata o entitate, la alta adresa decat sediul social, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.
Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva.
Inregistrare punct lucru cu peste 5 salariati - studiu de caz
Intrebare: "Avem un punct de lucru in alt judet inregistrat la Registrul Comertului, in care lucreaza 7 salariati. Nu facem vanzari din acest punct de lucru. Va rog sa ne ajutati cu o clarificare privind declararea la Autoritatea Fiscala a acestui punct de lucru."
Cu privire la declaratia de inregistrare
Pentru a declara punctul de lucru la ANAF, trebuie sa completati si sa transmiteti la ANAF Declaratia de inregistrare fiscala (Formularul 060), respectiv Anexa 8 a Ordinului ANAF nr. 1699/2021.
Declaratia de inregistrare fiscala, se completeaza si se depune, intrucat aveti la acel sediu secundar din alt judet 7 salariati (minimul fiind 5) pentru respectivul sediu secundar, avand asadar obligatia sa solicitati inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor.
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, iar, la radierea inregistrarii fiscale, se va completa declaratia de radiere.
Declaratia se depune direct (reprezentant legal) sau prin imputernicit la registratura organului fiscal competent din judetul respectiv, ori la posta prin scrisoare recomandata.
Un exemplar al declaratiei se va depune la organul fiscal si un exemplar se va pastra la dumneavoastra. Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Atentie! La cap. III. DATE DE IDENTIFICARE A SEDIULUI SECUNDAR, randul 1. Cod de identificare fiscal, nu se va completa la inregistrarea initiala (nefiind inca alocat acel cod fiscal).
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Prin completarea si depunerea acestui formular, societatea dvs. va inregistra fiscal punctul de lucru, in judetul respectiv, ceea ce va permite ANAF sa administreze corespunzator impozitele pe salari datorate la acel punct de lucru.
Cu privire la termenul de depunere
Potrivit art. 85 alin. 1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, aveti obligatia de a declara organului fiscal, infiintarea sediului secundar, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la registrul comertului.
Temei legal
Ordinul nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal
Art. 1. -
Se aproba modelul, continutul, precum si instructiunile de completare a urmatoarelor formulare:
h) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare (060), prevazuta in anexa nr. 8;
Anexele nr. 1-13 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, din 25.10.2021 (Parte integranta din Ordin 1699/2021)
INSTRUCTIUNI de completare a formularului (060) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare"
Depunerea declaratiei
Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni/Declaratia de radiere pentru sediile secundare denumita in continuare declaratie, se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, au organizate sedii secundare stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul sediu secundar si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii si de venituri asimilate salariilor.
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Declaratia de mentiuni se completeaza cu ocazia modificarii adresei sediului secundar in cadrul aceluiasi organ fiscal competent.
Declaratia se depune direct (reprezentant legal) sau prin imputernicit la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.
Declaratia se completeaza in doua exemplare, inscriind cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute de formular. Un exemplar al declaratiei se depune la organul fiscal competent si un exemplar se pastreaza de contribuabil.
Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul secundar.
III. DATE DE IDENTIFICARE A SEDIULUI SECUNDAR
Randul 1. Cod de identificare fiscala
Nu se completeaza la inregistrarea initiala (nefiind inca alocat).
Codul de procedura fiscala
Art. 85. - Declararea filialelor si sediilor secundare
(1) Contribuabilul/Platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central, infiintarea de sedii secundare, in termen de 30 de zile de la:
a) data inregistrarii/mentionarii acestora la registrul comertului sau in alte registre in care a fost inregistrata entitatea care le-a infiintat;
b) data actului de infiintare, in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a).
Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale
Art. 32. -
(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat.
Raspuns oferit in luna august 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com