email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Opriti Haosul din Legislatia Fiscala Romaneasca !

legislatie fiscala

                 Opriti Haosul din Legislatia Fiscala Romaneasca !

A fost initiata o petitie online numita "Opriti Haosul din Legislatia Fiscala Romaneasca", adresata Guvernului Romaniei - Ministerului de Finante. Pana la ora publicarii acestei informatii, si-au exprimat acordul aproximativ 700 de persoane, fata de ideile exprimate in textul petitiei.

Principalele solicitari ale petitionarilor sunt:
- renuntarea la sistemul iterativ de concepere a actelor normative din domeniul fiscal
- algoritmi de calcul a obligatiilor bugetare clari, unitari la nivel de tara
- crearea de facilitati de raportare moderne (internet)
- stabilirea unui "MOMENT ZERO" al fiscalitatii romanesti
- acces gratuit la legislatie

Redam mai jos textul integral al petitiei:

“To: Guvernul Romaniei - Ministerul de Finante

Petitie adresata Guvernului Romaniei - Ministerului de Finante


=============================================

De mai bine de 15 ani ne confruntam cu o legislatie fiscala iterativa, confuza, incompleta, ce de multe ori lasa loc de interpretari in conceperea algoritmilor de determinare a obligatiilor bugetare dar mai ales de stingere a acestora.

Stimati Domni specialisti din Ministerul Finantelor, luati-o ca pe un studiu de caz, incercati sa stabiliti obligatiile bugetare datorate de un intreprinzator la FASS - in intervalul 1997 - 2006, sa fie un caz complex in care sa existe si plati fara explicatie, si declaratii lipsa, si plati precis directate catre un anumit tip de obligatie, in final solicitati determinarea obligatiei defalcata pe tip de obligatie (obligatie, majorare, dobanzi, penalitati, penalitati -sursa, etc) reprezentantilor din cele 42 judete ale tarii.

Care va fi rezultatul ? Il stiti deja .... din numeroasele acte de control ce le aveti in arhiva

Pentru necunoscatori trebuie precizat ca in intervalul 1997 - 2005, algoritmul de calcul a obligatiei la FASS s-a schimbat de mai bine de 5 ori, alte comentarii sunt de prisos.

Sunt convins ca in asentimentul meu sunt multi profesionisti (economisti, contabili, fiscalisti, auditori, etc.) ce se lovesc des de aceasta problema, drept pentru care va rog sa OPRITI HAOSUL DIN LEGISLATIA FISCALA ROAMNEASCA !

In calitate de profesionisti ne expuneti riscurilor de a gresii in determinarea obligatiilor, punandu-ne nu de putine ori in situatii delicate fata de cei ce-i reprezentam. Ne ingreunati munca datorita complexitatii algoritmilor de calcul, datorita multitudinii de acte normative emise pentru reglementarea aceluiasi tip de obligatie.

In calitate de manageri si intreprinzatori ne alocam mai multe resurse in a raporta catre stat decat in a raporta catre societatile noastre, in felul acesta atentia noastra nu mai este concetrata asupra obiectului de activitate ci asupra raportarilor catre stat, avand grija sa nu cumva sa uitam sa raportam ceva sau sa raportam gresit.

Daca gresim, platim ... si nu putin .... este normal doar noi sa fim pedepsiti ?

Voi enumera pe scurt cateva repere ce ar putea imbunatatii substantial situatia existenta, fara a avea pretentia ca lista este inchisa, orice completare menita sa stopeze HAOSUL din legislatia fiscala romaneasca este binevenita:

1. Renuntarea la sistemul iterativ de concepere a actelor normative din domeniul fiscal;

2. Conceperea de algoritmi de calcul a obligatiilor bugetare, clari, unitari la nivel de tara; analizati procesele verbale de control intocmite de diverse institutii (prin reprezentantii lor) si o sa gasiti modalitati de calcul diferite pentru perioade identice;

3. Crearea de facilitati de raportare moderne (internet); nu este posibil ca in anul 2006 sa nu putem raporta obligatiile online, sa fim nevoiti sa stam pe la cozile administratiilor financiare;

4. Stabiliti un MOMENT ZERO al fiscalitatii romanesti, pentru stingerea obligatiilor, sa nu mai existe sintagma: pana la momentul x se aplica "asta" iar de la momentul asta "altceva", concepeti un algoritm integrat intre ce a fost in trecut si ce va fi in viitor;

5. Oferiti acces gratuit la legislatie; nu vi se pare sadic sa-i cer micului intreprinzator sa respecte legea, sa citeasca tonele de acte normative, sa le coreleze, sa le interpreteze, etc ???

Sincerely, “

Daca sunteti de acord cu termenii acestei petitii catre Guvernul Romaniei , dati click pe urmatorul link http://www.petitiononline.com/lfr_0206/petition-sign.html

Va multumim!

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legislatie fiscala


Data aparitiei: 03 Octombrie 2007

Votati articolul "Opriti Haosul din Legislatia Fiscala Romaneasca !":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X